Vette pech of??
Vette pech of??
Twee maanden geleden viel mijn verlichting uit toen mijn motor.
Het motormanagementlampje brandde en temp en benzinepeil zakte.
Toen bleek mijn dynamo verrot te zijn.
Nieuwe erop probleem opgelost......tot gisteren het hele verhaaltje begint van voor af aan.
Is dit gewoon vette pech of een ander probleem waardoor de dynamo verrot gaat?
Accu is ook vervangen.
Nu kan ik met startkabels wel de auto op gang krijgen maar niet verder dan twee kilometer rijden, want dan slaat de auto weer af.
Dynamo geeft net 12 V af maar was 14,4 V.
Snap er geen jota van.
Het motormanagementlampje brandde en temp en benzinepeil zakte.
Toen bleek mijn dynamo verrot te zijn.
Nieuwe erop probleem opgelost......tot gisteren het hele verhaaltje begint van voor af aan.
Is dit gewoon vette pech of een ander probleem waardoor de dynamo verrot gaat?
Accu is ook vervangen.
Nu kan ik met startkabels wel de auto op gang krijgen maar niet verder dan twee kilometer rijden, want dan slaat de auto weer af.
Dynamo geeft net 12 V af maar was 14,4 V.
Snap er geen jota van.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
ik denk vrijwel zeker de dynamo weer, 12 v laden is simpelweg te weinig voor een dynamo.
kun je ding laten testen?
die 2km is net voldoende om op de stroom van je accu te laten lopen,
als die leeg is valt de wagen uit.
heb hetzelfde probleem gehad met vorige auto
kun je ding laten testen?
die 2km is net voldoende om op de stroom van je accu te laten lopen,
als die leeg is valt de wagen uit.
heb hetzelfde probleem gehad met vorige auto
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Als je accu leeg is, dan kan je je dynamo niet testen. Eerst je accu een paar dagen op een druppellader zetten en dan weer je dynamo testen.boerbeun schreef:ik denk vrijwel zeker de dynamo weer, 12 v laden is simpelweg te weinig voor een dynamo.
kun je ding laten testen?
die 2km is net voldoende om op de stroom van je accu te laten lopen,
als die leeg is valt de wagen uit.
heb hetzelfde probleem gehad met vorige auto
C20NE
als je accu leeg is kan je em altijd testen
meten is weten
op de accu meten met stilstaande motor, daarna starten en weer meten, de waarde bij lopende motor moet dan hoger zijn
als je alles 100% hebt moet je het volgende meten:
volle accu 12,3 tot 12,6 volt
met draaiende motor 14,1 tot 14,4 volt
meten is weten
op de accu meten met stilstaande motor, daarna starten en weer meten, de waarde bij lopende motor moet dan hoger zijn
als je alles 100% hebt moet je het volgende meten:
volle accu 12,3 tot 12,6 volt
met draaiende motor 14,1 tot 14,4 volt
de fiets is toch zo slecht niet.........