steeds koelwater bijvullen, koelwater schoon:S???
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
steeds koelwater bijvullen, koelwater schoon:S???
ben nou echt al een hele tijd bezig met dit geouwehoer en het is nog steeds niet over.
om het makkelijk te maken leg ik het even uit:
ik moest steeds koelvloeistof bijvullen dus hij zal wel ergens lekken.
oliepijl gecontroleerd: geen water.
oliedop gecontroleerd: geen aanslag
koelvloeistofresevoir gecontroleerd: geen olie erdoorheen.
nou zag ik dat hij lekte bij de tuit waar de thermostaat in zit. er zat kalk omheen en toen de slang, daar lekte hij dus.
kalk werggehaald met schuurpapiertje slang erom en weer klaar.
alle slangen gecontroleerd of hij daar lekte, nergens lekkage.
de motor begint steeds minder lekker te lopen:
bj koude staat trilt de motor heen en weer, laag toerental, slaat wel eens uit als ik hem start.
hij rookt als een gek uit de uitlaat weg bij koude staat .
ik denk dat de cilinderkop lek is en dat hij mijn koelvloeistof verbatrand in de cilinders, daardoor rookt hij ook zo erg.
maar voordat ik hem uit elkaar ga halen, vroeg ik mij af of dit indd de cilinderkop wel is.
er zit namelijk geen olie in het koelwater en geen koelwater in de olie.
en nog iets: mijn koelwater is als hij warm is en het reservoir helemaal weg. draai ik dan voorzichtig de dop een stukkie los, komt het water weer terug. een hoge druk dus. is dit normaal.
alvast bedankt voor jullie reacties.
om het makkelijk te maken leg ik het even uit:
ik moest steeds koelvloeistof bijvullen dus hij zal wel ergens lekken.
oliepijl gecontroleerd: geen water.
oliedop gecontroleerd: geen aanslag
koelvloeistofresevoir gecontroleerd: geen olie erdoorheen.
nou zag ik dat hij lekte bij de tuit waar de thermostaat in zit. er zat kalk omheen en toen de slang, daar lekte hij dus.
kalk werggehaald met schuurpapiertje slang erom en weer klaar.
alle slangen gecontroleerd of hij daar lekte, nergens lekkage.
de motor begint steeds minder lekker te lopen:
bj koude staat trilt de motor heen en weer, laag toerental, slaat wel eens uit als ik hem start.
hij rookt als een gek uit de uitlaat weg bij koude staat .
ik denk dat de cilinderkop lek is en dat hij mijn koelvloeistof verbatrand in de cilinders, daardoor rookt hij ook zo erg.
maar voordat ik hem uit elkaar ga halen, vroeg ik mij af of dit indd de cilinderkop wel is.
er zit namelijk geen olie in het koelwater en geen koelwater in de olie.
en nog iets: mijn koelwater is als hij warm is en het reservoir helemaal weg. draai ik dan voorzichtig de dop een stukkie los, komt het water weer terug. een hoge druk dus. is dit normaal.
alvast bedankt voor jullie reacties.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
vrijwel zeker je koppaking.
de walm die jij als "rook" uit je uitlaat beschrijft, hoe ruikt die?
is het een witte walm en is de lucht vrij zoet, dan is het idd een lek in je kop.
slechte lopen kan idd door dit komen, je hebt meer vloeistof in je cilinder als dat je motormanagment erin "ziet". dus je hebt te weinig lucht om de motor fatsoenlijk te laten lopen.
succes met je cilinderkop!
de walm die jij als "rook" uit je uitlaat beschrijft, hoe ruikt die?
is het een witte walm en is de lucht vrij zoet, dan is het idd een lek in je kop.
slechte lopen kan idd door dit komen, je hebt meer vloeistof in je cilinder als dat je motormanagment erin "ziet". dus je hebt te weinig lucht om de motor fatsoenlijk te laten lopen.
succes met je cilinderkop!
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
idd klinkt als koppakking.
Heb je ook t eveel druk in je koelsysteem?
Dus na een kort ritje dop eraf en PPPSSSSJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ?
Ruik je ook uitlaatgas in je koelwatertankje?
Om zeker te weten kun je een koppakkingtest laten doen.
Dan zuigen ze wat lucht op uit het reservir en die tester laat zoien of er dan uitlaatgassen bij in zitten.
Heb je ook t eveel druk in je koelsysteem?
Dus na een kort ritje dop eraf en PPPSSSSJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ?
Ruik je ook uitlaatgas in je koelwatertankje?
Om zeker te weten kun je een koppakkingtest laten doen.
Dan zuigen ze wat lucht op uit het reservir en die tester laat zoien of er dan uitlaatgassen bij in zitten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
als je z'n onderschrift mag geloven een c18xe
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht