Shortshifter, achterspoiler..
Shortshifter, achterspoiler..
Jongens ik ben op zoek naar onderdelen maar ik kan ze gewoon nergens vinden..
-Shortshifter
-Stabilisatorstang v+a
Daarnaast ben ik op zoek naar een echt doelmatige achterspoiler, maar heb tot nu toe alleen maar 'styling' spoilers gevonden online
Ik denk dat deze niet is toegestaan op de Nuerburgring
Deze is misschien wat groot..
Goed jullie hebben nu wel een idee
-Shortshifter
-Stabilisatorstang v+a
Daarnaast ben ik op zoek naar een echt doelmatige achterspoiler, maar heb tot nu toe alleen maar 'styling' spoilers gevonden online
Ik denk dat deze niet is toegestaan op de Nuerburgring
Deze is misschien wat groot..
Goed jullie hebben nu wel een idee
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Voor wat meer downforce op de Ring. Ik zoek ook nog een voorlip a la zoiets
Ik wilde eerst een auto bouwen die daily drivable was maar ik laat dat idee maar langzaam varen. Andere auto er bij kopen voor dagelijks gebruik maar.
Die spoilers hebben niet zo'n haast en het is ook maar een probeersel om de wegligging wat meer naar m'n zin te krijgen. Ik ga echter eerst wat andere dingen proberen. De stabilisatiestangen hebben even voorrang.
Thanks for die tip
Ik wilde eerst een auto bouwen die daily drivable was maar ik laat dat idee maar langzaam varen. Andere auto er bij kopen voor dagelijks gebruik maar.
Die spoilers hebben niet zo'n haast en het is ook maar een probeersel om de wegligging wat meer naar m'n zin te krijgen. Ik ga echter eerst wat andere dingen proberen. De stabilisatiestangen hebben even voorrang.
Thanks for die tip
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
De standaard GSi vleugel is al heel erg effectief. Zou daar niet teveel aan doen. Vooral merkbaar op hoge snelheid.
En shortshifters snap ik nooit. Ten eerste kun je zonder shortshift al sneller schakelen dangezond is voor de Synchromesh. En daarbij. denk dat je inlevert kwa nauwkeurigheid.
En shortshifters snap ik nooit. Ten eerste kun je zonder shortshift al sneller schakelen dangezond is voor de Synchromesh. En daarbij. denk dat je inlevert kwa nauwkeurigheid.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Nou, een vriend van me heeft een Clio Williams, die verlaat de fabriek standaard met een echte roerbak. Na de montage van een shortshifter schakelt ie echt 100x beter. Veel doeltreffender en het voelt gewoon beter aan, veel minder speling. Dat zoek ik ook. Daarnaast zijn de schakelwegen ook wel een tikje lang.
Misschien is het ook wel slijtage bij mijn Astra hoor.. Heeft inmiddels ook alweer 205.000 gelopen.
Misschien is het ook wel slijtage bij mijn Astra hoor.. Heeft inmiddels ook alweer 205.000 gelopen.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Voor een mooie wegligging zou ik idd meer in de veerpootbruggen afdeling zoeken. Daar heb ik toch echt heel veel wegligging gewonnen.
En zoals marcel zegt, denk niet dat de gsi spoiler puur versiering is, deze zal zn doel goed vervullen.
Ook heb ik ergens gelezen dat alsje goede downforce wilt combineren met goede top, dat je de originele bumpers moet laten. Want fabriek af willen ze dit ook bereiken.
En nog iets, een jongen die ik ken heeft een best grote vleugel op zn tigra, in de handleiding staat, bij 200kmu 5kg downforce benje toch jezelf ant naaie...daar verliesje wel gelijk 10km aan top door zon enorm ding. Kan je net zo goed je sleutelset inde kofferbak gooien voor die 5 kg?
Hoop dat je er wat aan hebt!!
En zoals marcel zegt, denk niet dat de gsi spoiler puur versiering is, deze zal zn doel goed vervullen.
Ook heb ik ergens gelezen dat alsje goede downforce wilt combineren met goede top, dat je de originele bumpers moet laten. Want fabriek af willen ze dit ook bereiken.
En nog iets, een jongen die ik ken heeft een best grote vleugel op zn tigra, in de handleiding staat, bij 200kmu 5kg downforce benje toch jezelf ant naaie...daar verliesje wel gelijk 10km aan top door zon enorm ding. Kan je net zo goed je sleutelset inde kofferbak gooien voor die 5 kg?
Hoop dat je er wat aan hebt!!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
hmm... krijg het plaatje er niet bij, wel de link naar het plaatje,
zo'n soort moet je achter hebben.
deze veerpootbrug zet je vast op je schokdempers en niet op je wielkasten, want die op je wielkasten werken niet (goed).
en de prijs is €39, is van staal.
http://www.nlpower.com/big_image.php?2643/1
en de voorste veerpootbruggen staan er ook bij op de site, www.nlpower.nl
zo'n soort moet je achter hebben.
deze veerpootbrug zet je vast op je schokdempers en niet op je wielkasten, want die op je wielkasten werken niet (goed).
en de prijs is €39, is van staal.
http://www.nlpower.com/big_image.php?2643/1
en de voorste veerpootbruggen staan er ook bij op de site, www.nlpower.nl
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Als jij zo met wegligging bezig bent dan zou ik niet bezuinigen op een veerpootbrug.
Dan kun je eigenlijk niet anders dan de echte kopen van Wiechers.
Die zijn miss wel duurder maar stijfer en beter. Ze bestaan uit 2 buizen ipv 1 waardoor het een stijver geheel is.
http://www.wiechers-motorsport.de/
Ik heb hem zelf ook. Alleen dan in het rood
Dan kun je eigenlijk niet anders dan de echte kopen van Wiechers.
Die zijn miss wel duurder maar stijfer en beter. Ze bestaan uit 2 buizen ipv 1 waardoor het een stijver geheel is.
http://www.wiechers-motorsport.de/
Ik heb hem zelf ook. Alleen dan in het rood
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ik heb mijne 2e hands gekocht, maar nieuw zijn ze iets duurder ja.
Maar tis het waard, ik merkte zo enorm veel verschil, echt niet normal.
Veel nieuwe autos bijten in het stof bij rotondes en bochten als ze achter me aan zitten.
Ook op de nurburgring veel snellere autos het nakijken gegeven dankzij een geweldige wegligging (kart gevoel).
Maar tis het waard, ik merkte zo enorm veel verschil, echt niet normal.
Veel nieuwe autos bijten in het stof bij rotondes en bochten als ze achter me aan zitten.
Ook op de nurburgring veel snellere autos het nakijken gegeven dankzij een geweldige wegligging (kart gevoel).
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik heb zelf ook een shortshift, ik heb hem niet als doel gekocht om sneller te kunnen schakelen, maar omdat de schakelweg korter is. Zo kan ik relaxt me arm op het armsteuntje houdenLaagvlieger schreef:De standaard GSi vleugel is al heel erg effectief. Zou daar niet teveel aan doen. Vooral merkbaar op hoge snelheid.
En shortshifters snap ik nooit. Ten eerste kun je zonder shortshift al sneller schakelen dangezond is voor de Synchromesh. En daarbij. denk dat je inlevert kwa nauwkeurigheid.
C20NE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: