wat voor banden op een 7J

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
michavankersbergen
forum-gebruiker

wat voor banden op een 7J

Bericht door michavankersbergen »

even vraagje ik zoek mooie banden voor op een 7j 15" velg maar ik wil graag dat ze er lkkr op ze duits uit zien...!!!
wat voor banden maat moet ik erop zetten wat staat het mooist en wat is rieel
hoe lager de auto hoe harder het geluid hoe sneller hij ook rijd als ie maar van opel is!!!
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Stel je eerst even voor aub.
Grtz, GrinX
michavankersbergen
forum-gebruiker

srry GrinX bij deze ben micha en wil er graag wat over weten weet echt niet wat het beste zal staan en passen.... :?
hoe lager de auto hoe harder het geluid hoe sneller hij ook rijd als ie maar van opel is!!!
Kakashi
forum-gebruiker

Bericht door Kakashi »

GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door GrinX »

michavankersbergen schreef:srry GrinX bij deze ben micha en wil er graag wat over weten weet echt niet wat het beste zal staan en passen.... :?
Geen excuus nodig.
Maar even voorstellen is het minst wat je kan doen, en vervolgens natuurlijk lid worden ;)
Grtz, GrinX
michavankersbergen
forum-gebruiker

gedaan :wink:
Delax80
forum-gebruiker

Bericht door Delax80 »

nu heeftie nog geen antwoord :? :lol:

maar volgens mij moet daar 215 op? Even de experts afwachten :lol:
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Als hij echt german wil dan moet hij op 7J echt smaller leggen. Ik heb op mijn 16"7,5 J 215 banden liggen, en daarvan staan de wangen kaarsrecht...

Als je ze schuin naar binnen (getrokken) wil hebben moet je voor 195 of 185 gaan...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Trompie
forum-gebruiker
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Contacteer:

Bericht door Trompie »

ik heb op 15 inch 7J ook 195 gehad, maar dat staat echt niet getrokken. Peter_89 heeft dat ook geloof ik op zijn ronal velgen. Ik denk dat je ze nog een stuk smaller moet nemen.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
michavankersbergen
forum-gebruiker

ik heb zitten kijken 195/45/15 maar die staan ook niet echt scheef getrokken nu zag ik op inter dat er 185/45/15 maar die kan je volgens mij bijna nergens krijgen :x
michavankersbergen
forum-gebruiker

Afbeelding

dit is 185/45/15 zo staan ze onder 7j zeggen ze :o
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

C20XE = 205-50-15.
C20NE = 195-55-15.

Toch Plug?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Tim82
forum-gebruiker

Bericht door Tim82 »

Als je Duitse stijl wil zou ik eerst even die 7J velgen inruilen voor iets breders :)

Mocht je toch per se een kromme wang willen, dan denk ik dat je moet kijken naar niks breders dan 175 mm.

De hoogte van de wang, het middelste getal in 195/50-15, geeft de hoogte aan als percentage van de breedte.

Een velgbreedte van 7J betekent 7"= 175 mm.

Dus een band met een breedte van 175 mm op een 7J velg zal in theorie kaarsrecht staan. In praktijk vind ik 7J nogal breed voor een 175 bandje, maar een Duitste styling ga je er niet mee bereiken.

Edit; en je moet een ET waarde hebben van kleiner dan 30, gok ik voor de Astra F.

ET waarde = Einpress tiefe / Offset. Deze waarde geeft aan waar het hart van het wiel ligt ten opzichte van de velg(rand). Hoe lager het getal, hoe meer de wielen uitsteken. Je hoort vaak dat velgen te breed zijn voor een bepaalde auto, maar in feite is het vaak een verkeerde offset. Een 5J velg met een ET van 20 past niet onder een Astra, maar een 8J velg met een offset van 48 ofzo zal wel passen.

Edit 2;

Het rijdt wel verrot, het is gevaarlijk en je banden slijten veel sneller op die manier. Doordat de wangen naar elkaar toe staan zal het midden van het loopvlak van de band helemaal naar binnen worden gedrukt. Dit heeft uiteraard grote invloed op rechtuitstabiliteit, bochtgedrag en bij nat weer zul je dat zeker merken. Daarnaast slijt de band harder omdat je maar een klein deel van het totale loopvlak benut.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
michavankersbergen
forum-gebruiker

alls wat je nu zeg begrijp ik maar het is niet zozeer dat de wang zowat gelijk moet te komen liggen met het loopvlak(overdreven gezegt)
maar dan zou ik over met ngaan op minimaal 8j
maar dan ga ik maar voor een platte band denk
Peter_89
forum-gebruiker

Bericht door Peter_89 »

Trompie schreef:ik heb op 15 inch 7J ook 195 gehad, maar dat staat echt niet getrokken. Peter_89 heeft dat ook geloof ik op zijn ronal velgen. Ik denk dat je ze nog een stuk smaller moet nemen.
Klopt. Maar bij mij staan ze ook recht. Maat van die kerel waar ik ze van heb had ze wel getrokken zeg maar. Maar die kwam weer bij een vaag Chinees merk uit.
Zwei Liter Kraft ja
Mad Driver
forum-gebruiker

Bericht door Mad Driver »

Ok en nu even andere vraagje, wat is de breedste wat je op een 7J velg kan pleuren?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
michavankersbergen
forum-gebruiker

als je een normaal passende band er op wilt die niet overdreven uitsteekt enzo een 205 die zit er nu onder bij mij voor tijdelijk
orang-pinda
forum-gebruiker

Bericht door orang-pinda »

Als je wil dat het er mooi uitziet, moet je er 165-50-15 banden omheen zetten.

Afbeelding

Dit is 7Jx15 met deze bandenmaat. 8)
c20let powerrr
Plaats reactie