Zelfs met de Koni's op de hardste stand helt m'n Astra nog te veel over. Tijd voor een setje stabilisatie-stangen dus. Wie weet wie ze maakt en waar ik ze kan kopen? Ik kan weinig vinden op Google. En op dit forum vond ik ook al niks.
Ik heb gemerkt dat men hier de term veerpootbrug en stabilisatiestang door elkaar haalt. Het gaat dus om zo'n ding:
Deze loopt (bij een Astra) van de ene draagarm onder de auto door naar de andere draagarm. In een bocht houdt de ene arm de andere tegen (wat hellen tegengaat) omdat ze met elkaar verbonden zijn door zo'n stang. Standaard zit het al op een Astra, maar ik wil wel een wat stijvere. In het engels heet het een anti-roll bar of anti-sway bar.
Veerpootbruggen lopen, zoals de naam al zegt, van de ene veerpoot naar de andere, meestal aan de bovenkant maar onderkant kan ook. Stabilisatie-stangen kunnen ook een bevestiging hebben aan de veerpoot (wat in principe beter is).
Goed, wie weet wat? Volgens mij maakt Eibach ze, maar ik snap niks van die site.
Waar te koop?
Waar te koop?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hmmm... ik heb nooit gemerkt dat die termen hier door elkaar gebruikt worden.
Maar je hebt een originele C20XE Astra? Zo nee, heb je dan deze er al onder zitten?
Stijvere stabilisatiestang aan de voorkant zou betekenen dat je ander materiaal moet nemen, of een dikkere. Die van de GSi is al de dikste die op de Astra geleverd is namelijk... Misschien dat op de Vectra 4x4 turbo een nog dikkere zat?
Dit is wat Eibach heeft. Weet niet of dat zomaar op de Astra past. Moet je ze even voor mailen denk ik...
Maar je hebt een originele C20XE Astra? Zo nee, heb je dan deze er al onder zitten?
Stijvere stabilisatiestang aan de voorkant zou betekenen dat je ander materiaal moet nemen, of een dikkere. Die van de GSi is al de dikste die op de Astra geleverd is namelijk... Misschien dat op de Vectra 4x4 turbo een nog dikkere zat?
Dit is wat Eibach heeft. Weet niet of dat zomaar op de Astra past. Moet je ze even voor mailen denk ik...
Laatst gewijzigd door RedBill op 15 sep 2008 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Japanners hebben van huis uit altijd hele dunne stangetjes
Daarom is er een hele aftermarket- scene ontstaan.
Duisters hebebn af fabriek al dikker spul, dus dat kan wat meer hebben.
Alleen voor sommigen is dat zelfs niet genoeg
Daarom is er een hele aftermarket- scene ontstaan.
Duisters hebebn af fabriek al dikker spul, dus dat kan wat meer hebben.
Alleen voor sommigen is dat zelfs niet genoeg
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Hehe nouja ik moet ook zeggen, als je dikkere stabstangen gebruikt kun je als pasagier wel een beetje ziekig worden voor straatgebruik
Inderdaad is het een optie een extra oem swaybar tegen de bestaande swaybar te lassen waar mogelijk, of zelfs gewoon met een hoop slangenklemmen. Dat riekt (weer) naar ghetto-tuning
Inderdaad is het een optie een extra oem swaybar tegen de bestaande swaybar te lassen waar mogelijk, of zelfs gewoon met een hoop slangenklemmen. Dat riekt (weer) naar ghetto-tuning
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo