voor schokbrekers vervangen!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Lenblij
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:04

voor schokbrekers vervangen!

Bericht door Lenblij »

ik ben bezig om op mijn crosser de voor schokdempers te vervangen voor bilstein b6 rally patronen. maar het wil nog niet echt lukken

iemand mischien een stappen plannetje hoe je makkelijkste kan doen zonder allerlei dingen onnodig te demonteren?

en heb je bijvoorbeeld ook een luchtsleutel nodig voor de bovenste bouten in de motor ruimte??

ik hoor het graag

mvg Len
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

In principe heb je daar geen luchtsleutel voor nodig als je zelf een beetje kracht in je armen hebt...

Je moet even kijken hoe ik die veerpoot heb losgemaakt met het vervangen van mijn aandrijfas. Daarnaast moet je alleen nog je stuurkogel losmaken (of je stuurstang van het stuurhuis als je kogel te vast zit). Daarna kun je de veerpoot zonder problemen losmaken door de twee moeren in de motorruimte los te draaien.

Dan heb je daarna nog wel een goede veerspanner nodig, om de demper te kunnen vervangen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie