luchtfilter
luchtfilter
geachte forum gebruikers.
Wederom heb ik iets ontdekt wat mij niet bevalt!
het sfi bakkkie mist een schroefje is het mogelijk
dat ik daardoor valse lucht zuig?
En mijn 2e vraag is ik wil het orginele luchtfilter
vervangen wat is de moeilijkheids graad?
Ik wil graag het bekende k&n luchtfilter monteren en wat pk winst
zou dan het gevolg zijn en een mooier geluid.
tenminste als ik zo een beetje links en recht te horen kreeg.
Er zijn vast andere forum gebruikers die dit mischien ook
interessant vinden.
weet iemand een leuk setje hoeft niet speciaal k&n te zijn
maar ja ze zijn wel 1 van de bekendste luchthappers.
Alvast bedankt voor de uitleg.
Wederom heb ik iets ontdekt wat mij niet bevalt!
het sfi bakkkie mist een schroefje is het mogelijk
dat ik daardoor valse lucht zuig?
En mijn 2e vraag is ik wil het orginele luchtfilter
vervangen wat is de moeilijkheids graad?
Ik wil graag het bekende k&n luchtfilter monteren en wat pk winst
zou dan het gevolg zijn en een mooier geluid.
tenminste als ik zo een beetje links en recht te horen kreeg.
Er zijn vast andere forum gebruikers die dit mischien ook
interessant vinden.
weet iemand een leuk setje hoeft niet speciaal k&n te zijn
maar ja ze zijn wel 1 van de bekendste luchthappers.
Alvast bedankt voor de uitleg.
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Zowiezo hebben we ontdekt dat een open luchtfilter in de gsi niet goed werkt ivm warme lucht wat die opzuigt.
Wil je een inlegfilter, dan kan je idd wel iets van K&N halen. Maar verwacht geen geluidsverschil...en ook geen extra power.
Wil je een inlegfilter, dan kan je idd wel iets van K&N halen. Maar verwacht geen geluidsverschil...en ook geen extra power.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Een openlucht filter van k&n geeft pk verlies ipv pk winst
Omdat I warme lucht aanzuigt vanaf de motor ruimte
En omdat je dan meer lawaai hebt denken sommige ook meer pk's te hebben, die pk's zitten gewoon tussen de oren
Leg je er een (duur) gesloten systeem in
Dan zal je iets pk winst hebben
Maar met een standaard blok merk je er ook niks van, zit wederom tussen de oren
Beste is een k&n inleg filter of origineel met standaard blok
Omdat I warme lucht aanzuigt vanaf de motor ruimte
En omdat je dan meer lawaai hebt denken sommige ook meer pk's te hebben, die pk's zitten gewoon tussen de oren
Leg je er een (duur) gesloten systeem in
Dan zal je iets pk winst hebben
Maar met een standaard blok merk je er ook niks van, zit wederom tussen de oren
Beste is een k&n inleg filter of origineel met standaard blok
ja IDD en is trouwens ook slecht voor je blok op langer termijn. laatvizier schreef:Een openlucht filter van k&n geeft pk verlies ipv pk winst
Omdat I warme lucht aanzuigt vanaf de motor ruimte
veel meer rotzooi/fijnstof door dus gewoon k&n inleg filter plaatsen.
En gewoon dat schroefje van je LFR bak erin draaien. Weet je zeker dat het goed dicht zit!
Hmmm ok wat een teleurstelling!!!!!!!!Nick(GSI) schreef:ja IDD en is trouwens ook slecht voor je blok op langer termijn. laatvizier schreef:Een openlucht filter van k&n geeft pk verlies ipv pk winst
Omdat I warme lucht aanzuigt vanaf de motor ruimte
veel meer rotzooi/fijnstof door dus gewoon k&n inleg filter plaatsen.
En gewoon dat schroefje van je LFR bak erin draaien. Weet je zeker dat het goed dicht zit!
Dus het orginele luchtfilter is het beste?
En hoe ziet dat er uit K&n inlegfilter? is het veel werk?
ik wou graag het orginele luchtfilter weg hebben maar als
het niets slim is neem ik ook wel genoegen met zo,n inlegfilter.
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
openlucht filter
Waarom vervang je je sfi kap niet voor een mtech kop of irmischer kop.
Dat is wel merkbaar en mijn blok loopt er een stuk mooier daardoor (eigen ervaring)
Ik heb deze in combinatie met k&n inlegfilter.
michel
Dat is wel merkbaar en mijn blok loopt er een stuk mooier daardoor (eigen ervaring)
Ik heb deze in combinatie met k&n inlegfilter.
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Originele filterbak is inderdaad het beste voor de motor. Bij alle motoren die met een open luchtfilter hebben gereden is duidelijk meer slijtage aan de cilinderwanden te zien dan bij wagens die altijd netje een gesloten systeem hebben gehad.16V schreef:Hmmm ok wat een teleurstelling!!!!!!!!Nick(GSI) schreef:ja IDD en is trouwens ook slecht voor je blok op langer termijn. laatvizier schreef:Een openlucht filter van k&n geeft pk verlies ipv pk winst
Omdat I warme lucht aanzuigt vanaf de motor ruimte
veel meer rotzooi/fijnstof door dus gewoon k&n inleg filter plaatsen.
En gewoon dat schroefje van je LFR bak erin draaien. Weet je zeker dat het goed dicht zit!
Dus het orginele luchtfilter is het beste?
Daar komt bij dat de C20XE met een open luchtfilter doorgaans veel slechter draait, onder andere door warme luchttoevoer, en ook bij C20NE blokjes die wat meer kilometers op de teller hebben is dat het geval.
Inlegfilter van K&N is wel een optie mits je die dan ook netjes elk jaar schoonmaakt en voorziet van nieuwe olie...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
misschien zoiets de oplossing?
weet niet of het wat is
http://www.vlammen.nl/winkel/index.php? ... sub_id=176
of deze?
http://www.vlammen.nl/winkel/index.php? ... bsub_id=37
weet niet of het wat is
http://www.vlammen.nl/winkel/index.php? ... sub_id=176
of deze?
http://www.vlammen.nl/winkel/index.php? ... bsub_id=37
astra heeft te lang geduurt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Bij de turbo's is de reden vaak dat de originele Astra Turbo dichte filterbak in NL niet leverbaar is.Baas J. schreef:Toch zie op ik turbo's ook vaak openlucht filters zitten... vreemd vind ik dat, ook op bv Astra Coupe OPC II's!
Daar speelt het probleem van de warme lucht echter ook, en van de extra cilinderslijtage helemaal. Voor de warme lucht kun je nog een afgescheiden deel maken in je motorruimte, maar het feit dat zo'n filter meer vervuilt doe je niets tegen... Feit blijft dat de meesten het alleen voor het geluid doen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Dat is een openbaring zeg! ik las altijd die formuliertjes vanRedBill schreef:Bij de turbo's is de reden vaak dat de originele Astra Turbo dichte filterbak in NL niet leverbaar is.Baas J. schreef:Toch zie op ik turbo's ook vaak openlucht filters zitten... vreemd vind ik dat, ook op bv Astra Coupe OPC II's!
Daar speelt het probleem van de warme lucht echter ook, en van de extra cilinderslijtage helemaal. Voor de warme lucht kun je nog een afgescheiden deel maken in je motorruimte, maar het feit dat zo'n filter meer vervuilt doe je niets tegen... Feit blijft dat de meesten het alleen voor het geluid doen...
de luchtfilterboeren en er werd geclaimd dat er 5 tot 6 pk winst
zou zijn met hun luchtfilters. maar ja aan de andere kant ik hou wel
een beetje van een intimiderend geluid!
Als je nou de boel op tijd en netjes reinigt kan er toch niet zoveel slijtage zijn?
Het wel is heeeel erg als je motor warme zuurstof arme lucht aanzuigt. Aangezien ik heb geleerd dat de luchthappers van de meeste autos eigenlijk lang niet voldoende lucht krijgen om de maximale prestaties er uit te trekken!!
koude lucht is meer zuurstof, meer zuurstof is meer vermogen (meer zuurstof zet extra uit in de motor.
Maar het is dus gewoon beter om je orginele luchtfilter te behouden?
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
Dat is iets wat ik zoek!JW schreef:Kilat had toch een mooie oplossing daarvoor?
Dacht dat hij een gesloten K&N look-a-like filter had, met speciaal een aanzuigbuis bij de bumper.
Weet niet meer welk merk etc
EDIT:
na even zoeken toch gevonden,
Als ik het originele filter kan behouden wat volgens mij beter is
met een aanzuigbuis naar de bumper ben ik zo goed als klaar!
het ziet er prachtig uit op de foto wat voor systeem is het en waar kun je dat krijgen (bestellen).
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
Ja iddd het is beter voor de 4e keer. en als jij geloofd dat je 6pk winst heb met een open luchtfilter zou ik het lkkr monteren (als ik jou was)16V schreef:Dat is een openbaring zeg! ik las altijd die formuliertjes vanRedBill schreef:Bij de turbo's is de reden vaak dat de originele Astra Turbo dichte filterbak in NL niet leverbaar is.Baas J. schreef:Toch zie op ik turbo's ook vaak openlucht filters zitten... vreemd vind ik dat, ook op bv Astra Coupe OPC II's!
Daar speelt het probleem van de warme lucht echter ook, en van de extra cilinderslijtage helemaal. Voor de warme lucht kun je nog een afgescheiden deel maken in je motorruimte, maar het feit dat zo'n filter meer vervuilt doe je niets tegen... Feit blijft dat de meesten het alleen voor het geluid doen...
de luchtfilterboeren en er werd geclaimd dat er 5 tot 6 pk winst
zou zijn met hun luchtfilters. maar ja aan de andere kant ik hou wel
een beetje van een intimiderend geluid!
Als je nou de boel op tijd en netjes reinigt kan er toch niet zoveel slijtage zijn?
Het wel is heeeel erg als je motor warme zuurstof arme lucht aanzuigt. Aangezien ik heb geleerd dat de luchthappers van de meeste autos eigenlijk lang niet voldoende lucht krijgen om de maximale prestaties er uit te trekken!!
koude lucht is meer zuurstof, meer zuurstof is meer vermogen (meer zuurstof zet extra uit in de motor.
Maar het is dus gewoon beter om je orginele luchtfilter te behouden?
Bij een turbo speelt het warme lucht verhaal niet zoBaas J. schreef:Toch zie op ik turbo's ook vaak openlucht filters zitten... vreemd vind ik dat, ook op bv Astra Coupe OPC II's!
Daar gaat de lucht nog door een intercooler
das een storm lucht filter, een semi openlucht filter. dus met aanzuigbuis voor koude luchtJW schreef:Kilat had toch een mooie oplossing daarvoor?
Dacht dat hij een gesloten K&N look-a-like filter had, met speciaal een aanzuigbuis bij de bumper.
Weet niet meer welk merk etc
EDIT:
na even zoeken toch gevonden,
foto
foto
verkrijgbaar bij bv m-tech
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Origineel filter is niet per definitie beter. Een gesloten systeem is wel per definitie beter, mits de luchtinlaat maar groot genoeg is.
De intercooler bij een turbo intercooler systeem zorgt er inderdaad wel voor dat eventuele warme lucht eerst wordt afgekoeld, maar dan nog zal die lucht warmer zijn dan koude lucht die ook nog eens door de intercooler is geweest.
En als ik het goed heb heeft de C20LET standaard geen intercooler...
Ik heb al meerdere 2.0 onderblokken gezien met spiegelgladde cilinderwanden door de slijtage van het vuil dat een open luchtfilter doorliet...
De intercooler bij een turbo intercooler systeem zorgt er inderdaad wel voor dat eventuele warme lucht eerst wordt afgekoeld, maar dan nog zal die lucht warmer zijn dan koude lucht die ook nog eens door de intercooler is geweest.
En als ik het goed heb heeft de C20LET standaard geen intercooler...
Ik heb al meerdere 2.0 onderblokken gezien met spiegelgladde cilinderwanden door de slijtage van het vuil dat een open luchtfilter doorliet...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Op mijn Astra had ik een Green Twister (gesloten) luchtfilter zitten met een aansluiting op de originele luchttoevoerslang rechtsvoor achter de grille.
Dit in combinatie met een SFI-vervanger (welke trouwens een absolute aanrader is voor elke GSi bezitter) gaf duidelijk een soepeler oppakkende motor en het aanzuiggeluid was ook erg geil!
Dit in combinatie met een SFI-vervanger (welke trouwens een absolute aanrader is voor elke GSi bezitter) gaf duidelijk een soepeler oppakkende motor en het aanzuiggeluid was ook erg geil!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
in 16 v ze geval zou ik gewoon naar de winkel gaan en een cd met formule 1 geluiden kopen en die afspelen in je autoradio dan je radio op standje max ,alle ramen open,een scooter helm op zetten en dan door je dorp heen vliegen zo voor 2 tientjes 300 pk race geluiden in je auto :lol
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-