Algemeen vrij rijden topic
Algemeen vrij rijden topic
Topic aangepast naar algemeen vrij rijden topic
Maandagmiddag 15 september is er weer vrij rijden op Zandvoort, tussen 17:00 en 19:00. Wie komt ook??
Voor meer info; http://www.vrijrijden.nl
Maandagmiddag 15 september is er weer vrij rijden op Zandvoort, tussen 17:00 en 19:00. Wie komt ook??
Voor meer info; http://www.vrijrijden.nl
Laatst gewijzigd door Tim82 op 14 apr 2010 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Zandvoort doe je in 20 min 8 ronden ofzo, nurburgring doe je nog geen eens 2 rondjes in die tijdMad Driver schreef:Kost dus 20euro voor 20minuten rijden...opzich wel goedkoper als nurburgring.
Shit is wel op maandag, dan heb ik les
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
NIEUWE KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
MAANDAG15 SEPTEMBERvan 17.00 tot 19.00 uur
WOENSDAG08 OKTOBERvan 17.00 tot 19.00 uur
ZATERDAG01 NOVEMBERvan 09.00 tot 12.40 uur
ZATERDAG13 DECEMBERvan 09.00 tot 12.40 uur
MAANDAG15 SEPTEMBERvan 17.00 tot 19.00 uur
WOENSDAG08 OKTOBERvan 17.00 tot 19.00 uur
ZATERDAG01 NOVEMBERvan 09.00 tot 12.40 uur
ZATERDAG13 DECEMBERvan 09.00 tot 12.40 uur
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
net niet als je onervaren bent, wel als je pro rijd daar met 200km/h dan haal je het welRellie opt werk schreef:Zandvoort doe je in 20 min 8 ronden ofzo, nurburgring doe je nog geen eens 2 rondjes in die tijdMad Driver schreef:Kost dus 20euro voor 20minuten rijden...opzich wel goedkoper als nurburgring.
Shit is wel op maandag, dan heb ik les
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Er zijn wel eens dagen geweest dat er een aantal mensen reed met ouwe sloopauto's die gevaarlijk gedrag vertonen. Laatste tijd niet meer gezien en ook met de drukte valt het enorm mee. De toeloop is ook klein op een doordeweekse dag, ideale gelegenheid om eens rustig het circuit te verkennen, als je vrij hebt/krijgt. Kom nou maar gewoon jongens, leuk, 't weer ziet er zelfs goed uit (droog)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Jaa pff beetje gaar. Denk je dat alles in orde is; nieuwe koni's, nieuwe remschijven, nieuwe Ferodo blokken, full slicks, en dan toch reed ie niet fijn. Motor deed het wel, remmen ook, maar de balans was ver te zoeken. Bakken met onderstuur en heel veel wielspin in 2 en in 3 bij uitkomen van bochten. Ik was maar marginaal sneller dan een vriend van me met een (wel lichtjes aangepaste) Clio Williams op straatbanden (daarentegen rijden we ook wel weer net zo snel als E30's M3 hoor).
Komende tijd dus maar beetje vogelen met de afstelling van de koni's en de luchtdruk in de slicks. Verder nu op zoek naar een set dikkere stabilisator-stangen. Als dat allemaal geen oplossing biedt dan is het tijd voor een sper-diff en andere banden.
Dik tevreden over de DS2500's op de standaard GSI remmen, maar met de tijd moet er toch wel wat groters/krachtigers op.
Jullie houden van foto's, nou die komen morgen, met het complete verhaal
Komende tijd dus maar beetje vogelen met de afstelling van de koni's en de luchtdruk in de slicks. Verder nu op zoek naar een set dikkere stabilisator-stangen. Als dat allemaal geen oplossing biedt dan is het tijd voor een sper-diff en andere banden.
Dik tevreden over de DS2500's op de standaard GSI remmen, maar met de tijd moet er toch wel wat groters/krachtigers op.
Jullie houden van foto's, nou die komen morgen, met het complete verhaal
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Goed, het begon gisteren natuurlijk weer als vanouds last-minute. Om 4 uur dan toch richting Zandvoort met 4 auto's; de Astra, een Starlet met 1.6, een Clio Williams en een MR2 turbo.
Eerste heat met z'n allen de baan op, al hield de MR2 het snel voor gezien. Was z'n eerste keer op de baan en het was een beetje druk.
De Starlet deed het prima met 124 pk, de snelheid deed niet echt onder voor de Astra en de Clio. De E30 M3 op de foto reed ook zo'n beetje dezelfde tijden.
Helaas gaf de 4A-GE motor in de Starlet dan uiteindelijk toch de geest. In ieder geval een (heel erg) lekke koppakking, maar waarschijnlijk is het daar niet bij gebleven. Wel gewoon op eigen kracht binnendoor naar huis gekomen (met max 50 km/h) met af en toe een beetje water bijvullen en een hoop verontwaardigde blikken her en der vanwege de gigantische rookpluimen op de openbare weg (foto's volgen later).
Vannacht voor het in slaap vallen nog eens m'n onderstuurprobleem geanalyseerd. Ik denk dat ik teveel druk in de voorbanden had en dat de koni's aan de voorzijde te hard stonden. In standaard trim ben ik wel lyrisch over de balans van de Astra GSI, maar net als met elke andere auto kun je die balans goed om zeep helpen als je aan de slag gaat met tuning. Ik heb in elk geval weer wat te doen
Naast de fijn-afstelling ook nog rustig aan verder met andere dingen zoals een kooi, kuipen, gordels, stuur enz..
Eerste heat met z'n allen de baan op, al hield de MR2 het snel voor gezien. Was z'n eerste keer op de baan en het was een beetje druk.
De Starlet deed het prima met 124 pk, de snelheid deed niet echt onder voor de Astra en de Clio. De E30 M3 op de foto reed ook zo'n beetje dezelfde tijden.
Helaas gaf de 4A-GE motor in de Starlet dan uiteindelijk toch de geest. In ieder geval een (heel erg) lekke koppakking, maar waarschijnlijk is het daar niet bij gebleven. Wel gewoon op eigen kracht binnendoor naar huis gekomen (met max 50 km/h) met af en toe een beetje water bijvullen en een hoop verontwaardigde blikken her en der vanwege de gigantische rookpluimen op de openbare weg (foto's volgen later).
Vannacht voor het in slaap vallen nog eens m'n onderstuurprobleem geanalyseerd. Ik denk dat ik teveel druk in de voorbanden had en dat de koni's aan de voorzijde te hard stonden. In standaard trim ben ik wel lyrisch over de balans van de Astra GSI, maar net als met elke andere auto kun je die balans goed om zeep helpen als je aan de slag gaat met tuning. Ik heb in elk geval weer wat te doen
Naast de fijn-afstelling ook nog rustig aan verder met andere dingen zoals een kooi, kuipen, gordels, stuur enz..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Lekker aan het racen dus... Ben wel enigszins verbaasd over de grote hoeveelheid onderstuur... Maar daar kan de harde afstelling van de koni's wellicht inderdaad mee te maken hebben...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Hoe scherp zijn die bochten daar en met welke snelheid ongeveer had je onderstuur. Ik merk dat ik pas bij een 180 graden bocht toch echt max met 100 km/h haal met de standaard schokbrekers. Maja dat wil niet alles zeggen he misschien is minder hard en wat lager gaan liggen
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
180 graden bocht zegt niets he, de straal van de bocht maakt alles uit. 180 graden bocht met een straal tot het hart van de weg van 3 meter doen jij en ik niet met 100 km/h...Theo Gsi schreef:Hoe scherp zijn die bochten daar en met welke snelheid ongeveer had je onderstuur. Ik merk dat ik pas bij een 180 graden bocht toch echt max met 100 km/h haal met de standaard schokbrekers. Maja dat wil niet alles zeggen he misschien is minder hard en wat lager gaan liggen
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Inderdaad. Daarbij heb je ook nog de "banking" van een bocht op circuit die je op straat meestal niet hebt (bijvoorbeeld de Hugenholtz bocht op Zandvoort heeft heel duidelijk een komvorm). Hoe meer die komvorm er in zit, hoe harder je ook kan.RedBill schreef:180 graden bocht zegt niets he, de straal van de bocht maakt alles uit. 180 graden bocht met een straal tot het hart van de weg van 3 meter doen jij en ik niet met 100 km/h...Theo Gsi schreef:Hoe scherp zijn die bochten daar en met welke snelheid ongeveer had je onderstuur. Ik merk dat ik pas bij een 180 graden bocht toch echt max met 100 km/h haal met de standaard schokbrekers. Maja dat wil niet alles zeggen he misschien is minder hard en wat lager gaan liggen
Anyway, Tarzan kom ik met zo'n 100 km/h uit. Hugenholtz ook. En de laatste bocht voor het rechte stuk kom ik ongeveer met 150 km/h uit. De rest zou ik eigenlijk niet weten.. Topsnelheid ligt iets boven de 180 km/h op het rechte stuk (echte gemeten km's).
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Aan de rondetijden heb je niet veel bij vrijrijden vanwege de extra chicane die ze inbouwen
Alleen bij de echte circuitdagen kun je een goed rondje timen. Ik gok dat een 2:13 / 2:14 er wel in zit. Ik wil wel steeds sneller en sneller maar dan ga ik pushen, steeds later remmen, rempunten missen, te hard de bocht in enz. Dan lijkt het echt nergens meer op.
Alleen bij de echte circuitdagen kun je een goed rondje timen. Ik gok dat een 2:13 / 2:14 er wel in zit. Ik wil wel steeds sneller en sneller maar dan ga ik pushen, steeds later remmen, rempunten missen, te hard de bocht in enz. Dan lijkt het echt nergens meer op.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Owh natuurlijk, de chicane. Ik heb er nog nooit mee gereden op Zandvoort. Ik ben al lang niet meer met vrijrijden op Zandvoort geweest. Maar wel met diverse andere dagen.
Ik heb vorig jaar met m´n E30 M3 (geen E36 Erwin) een 2:15 gehaald. Ik reed toen op normale straatbanden en met normale remmen.
Maar idd je wil sneller en sneller, ik heb met de M3 1 keer een rempunt KLIKKIE gemist, reed ondanks dat toch best voorzichtig met dat ding. Scheivlak bijvoorbeeld maar met 100km/h in. Terwijl dat een stuk harder zou kunnen.
Je rijdt op slicks als ik je verhaal goed begrijp en sport remblokken, daar kan je best wat winst uit halen.
Echter de standaard E30 M3 moet de 2:10 ook wel halen met een goede rijder. Zeker die op jouw foto, met kooi erin. Lijkt me dat die rijder lang niet het max uit de auto heeft gehaald als je hem bij kon houden. Maar niet iedereen is een coureur, dus dat maakt het wel leuk.
In de E30 325i cup, met de standaard 170pk(mogen ze niet tunen) rijden ze bijvoorbeeld als snelste een hoge 2:03 als uitzondering en lage 2:04´s met regelmaat. Als die witte M3 toch goed aangepast is met meer dan alleen een kooi, moet die onder de 2 minuten kunnen duiken.
@Erwin, de M3 is er nog. Heb eind vorig jaar echter wel een nieuw speeltje gekocht voor de trackday´s. Toch wat zonde met de M3. Die staat veilig in de garage mooi te wezen.
Ik heb vorig jaar met m´n E30 M3 (geen E36 Erwin) een 2:15 gehaald. Ik reed toen op normale straatbanden en met normale remmen.
Maar idd je wil sneller en sneller, ik heb met de M3 1 keer een rempunt KLIKKIE gemist, reed ondanks dat toch best voorzichtig met dat ding. Scheivlak bijvoorbeeld maar met 100km/h in. Terwijl dat een stuk harder zou kunnen.
Je rijdt op slicks als ik je verhaal goed begrijp en sport remblokken, daar kan je best wat winst uit halen.
Echter de standaard E30 M3 moet de 2:10 ook wel halen met een goede rijder. Zeker die op jouw foto, met kooi erin. Lijkt me dat die rijder lang niet het max uit de auto heeft gehaald als je hem bij kon houden. Maar niet iedereen is een coureur, dus dat maakt het wel leuk.
In de E30 325i cup, met de standaard 170pk(mogen ze niet tunen) rijden ze bijvoorbeeld als snelste een hoge 2:03 als uitzondering en lage 2:04´s met regelmaat. Als die witte M3 toch goed aangepast is met meer dan alleen een kooi, moet die onder de 2 minuten kunnen duiken.
@Erwin, de M3 is er nog. Heb eind vorig jaar echter wel een nieuw speeltje gekocht voor de trackday´s. Toch wat zonde met de M3. Die staat veilig in de garage mooi te wezen.