gsipiloot schreef:vette bakken zeg!! zon kadett 4x4 is echt wel heel erg dik moet je de achterste wielkasten kijken van dat ding die zijn me toch een partij uitgeklopt!! echt heel erg dik!
kadett 4x4 S4 is niet uitgeklopt, het is een buizenchassie met kevlar bodypanels erop, het enigste wat de auto gemeen heeft met de orginele kadett is de vorm, bodenplaat en de vooruit voor de rest is het een totaal andere auto, auto is dus bijvoorbeeld lager en 10 cm breder maar ook 4cm langer terwijl de wielbasis korter is.
auto is voorzien van een 4x4 systeem genaamd X-trac met regelbaar differentieel die er voor zorgd dat je het vermogen kan verdelen over de voor en achterwielen tussen 75% voor en 25% achter tot 40% voor en 60 % achter, het remverschil paste zich ook automatisch aan aan deze verhoudinge maar konden ook handmatig worden versteld
de motor is gehaald uit de standaard manta 400 met een 2.4 liter inhoud en 16 kleppen, dit zou eerst de motor worden maar later na enige tests zijn ze over gegaan naar de motor van Zakspeed
motor word gevoed door een giga grote turbo die normaal draaid op 2,8 bar en dan goed is voor 500 pk, echter er zit een overboost op die de druk op kon voeren tot over de 8 bar en deze stuwde het motorvermogen op tot over de 1000 pk
en vergeet niet dat ze al in 1983 zijn begonnen met dit S4 projekt, dus lang voordat de rally uit de groupe B gestaakt werd.
als er nog mensen zijn die serieus info willen hebben dan hoor ik het wel, ik heb nagenoeg alle foto's die er van zijn op mijn pc staan en ook alle info die er is over deze monsters.
de fiets is toch zo slecht niet.........