gasklephuis
gasklephuis
hey mensen,
mijn astra begon paar daagjes geleden hoog stationair te lopen.
als ik de motor start draait ie 950/1000 RPM. zodra ik me gas iets aanraak blijft ie op +/-1500RPM hangen.
dus gasklephuis en stappenmotor gereinigd was erg vervuild. maar het probleem is nog niet weg.
nu zie ik dat die onderste gasklep waar dat stangetje aan zit open staat als die stationair draait. als ik die dicht druk loopt ie gewoon netjes
950/1000 rpm. ik denk dus dat die onderste klep blijft hangen.
dat stangetje zit op een box kan het zijn dat die stuk is??
iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen?
alvast bedankt
mijn astra begon paar daagjes geleden hoog stationair te lopen.
als ik de motor start draait ie 950/1000 RPM. zodra ik me gas iets aanraak blijft ie op +/-1500RPM hangen.
dus gasklephuis en stappenmotor gereinigd was erg vervuild. maar het probleem is nog niet weg.
nu zie ik dat die onderste gasklep waar dat stangetje aan zit open staat als die stationair draait. als ik die dicht druk loopt ie gewoon netjes
950/1000 rpm. ik denk dus dat die onderste klep blijft hangen.
dat stangetje zit op een box kan het zijn dat die stuk is??
iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen?
alvast bedankt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
nee die hebben ze vergeten erin te maken denk ik toen ze de c20xe erin hebben gelegdNick(GSI) schreef:
en er hoort dus een knopje te zijn om hem uit en aan te zetten? de ETC
zit er bij mij niet
want als ik je kenteken natrek hoort er een c20ne in die astra te liggen
dus je moet ook nog even omkeuren bij de RDW
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ja plastic kap links naast je stoel.
Als jij naast je stoel op de vloerbedekking een zaklamp kan neerleggen ( tussen de stoel en de dorpelbekleding) dna heb je GEEN ETC.
Kun je er geen zaklampn neerleggen omdat er eenonhandige grote zwarte kunstof bult zit die tussen je stoel zit en overloopt in de dorpelbekleding dan heb je WEL ETC.
Als jij naast je stoel op de vloerbedekking een zaklamp kan neerleggen ( tussen de stoel en de dorpelbekleding) dna heb je GEEN ETC.
Kun je er geen zaklampn neerleggen omdat er eenonhandige grote zwarte kunstof bult zit die tussen je stoel zit en overloopt in de dorpelbekleding dan heb je WEL ETC.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Nee, niet aan beginnen, ik heb eens een poging gedaan een kabelboom te ontleden, maar om ETC in te bouwen in een 8V is alleen te doen als je een kaal casco hebt van een 8V, en een donor 16V en dan ALLES overbouwt...
Maar die onderste gasklep zal dus bij jou nooit dicht gaan, omdat je de elektronica van de ETC mist die de klep zou moeten aansturen.
Maar die onderste gasklep zal dus bij jou nooit dicht gaan, omdat je de elektronica van de ETC mist die de klep zou moeten aansturen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht