Waarde van mn gsi??

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Waarde van mn gsi??

Bericht door Mad Driver »

Jongens help me even de waarde van mn gsi in te schatten please.

De meesten weten toch wel hoe hij uitziet en wat er allemaal aan is gedaan, maar in grote punten.
Remmen, COMPLEET venrieuwd jaartje terug...nog steeds in nieuwstaat.
Nieuwe velgen met banden, paar maanden terug.
Olie altijd vervangen om de 10d km.
Gebruikt totaal geen olie.
ALLE filters zijn vervangen en nog steeds in nieuwstaat.
Bougies, kabels, pakkingen, bijna allemaal nieuw vervangen.
Nokkenassensor nieuw vervangen paar weken terug, ook de lambda.
Altijd goed warmgereden.
Interieur is als nieuw, onder de kap ook.
Zitten 2 veerpootbruggen op, zowel voor als achter.
Hij is 60/40 verlaagd.
Zit spaghettie spruitstuk op...met een remus einddemper.

Minpunten...beetje roest bij tankdop, maar deze heb ik geschuurd en ingesmeerd, dus zal voorlopig geen last geven.

En de verdere onderhoud is in top conditie.

Afbeelding
Afbeelding

Graag serieuze reacties...thx
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

2500 - 2800 euro...

Wijzigingen geven weinig meerwaarde helaas. Dit is voor een goed onderhouden Astra wel het max. Extra kun je er hooguit voor krijgen wanneer je er een nieuwe of aantoonbaar grondig gereviseerd blok met weinig km's in hebt liggen, of als je aantoonbaar grondige carrosserie-restauraties hebt gedaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

jup
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ja maar dan kan ik dus ook 2800 vragen zonder deze velgen erop?
Dan verkoop ik deze bijv. apart?

Zelfde voor audio?

Veerpootburggen kan ik ook apart wegdoen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

dat stond niet bij de dingen die je opnoemde.
inclusief audio kun je er meer voor vragen. maar zijjn maar weing mensen die de audio erbij kopen. los verkopen gaat beter.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Naja kheb niks bijzonders oor, maar bedoelde de radio zelf.

Ook de velgen, kan er net zo goed velgen van 200 euro onder gooien, en deze voor 500 verkopen.
Ja tog?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ja, klopt... Als je er 300 euro goedkopere velgen onder zet zal de auto misschien 100 euro minder opbrengen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Maar dan is ie minder snel verkocht.
Die velgen maken hem juist af.
Jammer genoeg wel met nankang bandjes.

C18XE met schadeverleden, euh 2500 euro? :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Blitzkrieg »

Maar een tijd geleden is de roest toch aangepakt bij je astra en gedeeltelijk herspoten? Omdat je een beetje roest heb bij je tankdop.

Ik vind het op de foto's wel een mooie auto, de velgen maken hem af en daardoor aantrekkelijker
Geen spoilers maar liters!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ja maar van de schade is er niks over oor, ik heb alles perfect hersteld...en idd tijdens het spuiten is de roest bij de randjes netjes weggewerkt.

BIj de tankdop heb ik toen zelf aan gewerkt, het ziet er netjes uit.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Uitstel van executie...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:wink: ja maar daarom kost hij ook geen 4000 maar 2500.
Zit een boel nieuwe onderdelen op, de volgende eigenaar heeft vast genoeg geld te over om dat te doen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

Mad Driver schreef::wink: ja maar daarom kost hij ook geen 4000 maar 2500.
Zit een boel nieuwe onderdelen op, de volgende eigenaar heeft vast genoeg geld te over om dat te doen.
Wat voor auto koop je dan weer? weer een Gsi ?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Als je al zoveel vernieuwd hebt, waarom dan verkopen ?



Kwam vandaag een calibra c20xe bij ons voor een beurtje.
Zag er best aardig uit, gewoon standaard.

Maar uiteindelijk dmv een flinke olie lekkage en distributie, banden, complete uitlaat etc, werden de kosten 2200euro.
Volgens de eigenaar had de auto dat nog niet eens gekost, en wil dus alleen beurt met apk en de voor apk benodigde dingen.... :roll:

Blijkt maar weer, een auto kopen is 1 maar blijven rijden is 2.


Heeft verder niet heel veel met jou auto te maken, maar als je met iets anders begint (zeker iets snels) dan krijg je weer zo'n kostenplaatje opnieuw.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

volkomen mee eens...

magoe had met vorige ook .. koste me ook rond 2000 euro om te late make..

ding weggeschopt en voor da geld deze gekocht...

id nog niks mis mee:)
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

tblijve toch om het maar bot te zeggen oude hokken. Tis maar net wat de gek ervoor geeft.

kdenk dat als je 2500 krijgt je HEEL blij mag wezen!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Denk dat ik er wel 2500 voor krijg. Maar ok.

Ik ben niet van plan nog een gsi te halen. Maar de kans is er dat ik deze weg moet doen, ik moet op kamers...en met de gsi lukt het niet. Zowiezo, ding kost me echt teveel...en de volgende keer dak een snelle hok koop...moet die ma wat nieuwer zijn.

Heb er idd erg veel geld in zitten, maar ik hoopte dat de auto eens zou stoppen met die grote kosten. maar nee helaas...
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Het is net pech hebben met zoiets..

Had bij de 16v in het begin ook ineens dat die op 3 cilinders liep.
Bleek dis-ontsteking defect, vervangen voor een hagelnieuw
exemplaar en voor de rest geen bijzondere kosten gehad.
Heb deze inmiddels alweer vanaf augustus 2006..

Behalve diegene die ik zelf wou dan..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

2500 - 2800 euro... met wegewerkte roest :O
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

ja dat weg werken dat is net zo goed als niks doen hoe spijtig dat ook klinkt.

de mijne was ook netjes toen ik hem kocht, ook weg gewerkt door de vorige eigenaar bij een schade bedrijf.

dat begint dan met een klein scheurtje dat na een tijdje vrolijk doorscheurt

Afbeelding
Afbeelding

en dan aan zijn mooie evolutie begint

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

daar gaan de kasten dan weer.
Maja dan is de blanke lak die ooit gebruikt is voor het overblazen ook van prima kwaliteit en begint de voorkant mooi mee te doen

Afbeelding
Afbeelding

krijg je wel weer een unieke astra van

Afbeelding
Afbeelding


komt er dus op neer dat zelfs als er ooit schade of roest aan de wagen zat en ook al is deze door een erkend schade bedrijf gerepareerd dat je nog voor leuke verrassingen komt te staan.

Vind die 2500 ook aan de hoge kant namelijk, onderhoud krijg je niet terug. Feit dat een boel mensen een boel onkosten maken is dat zoveel mensen juist bezuiningen op die onkosten, waar jezelf weer voor opdraait.

Mijne ziet niet uit, is letterlijk een roesthok, heeft me veel geld gekost maar hij loopt nog altijd nooit laat hij me staan heb er in technisch opzicht 0 problemen mee.
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

haha die motorkap:P
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

't Is ook maar net wie je treft. Feit is dat mensen met genoeg geld niet direct aan een Astra GSi denken om te kopen. Je potentiële koperspubliek bestaat voornamelijk uit jongens die net hun rijbewijs hebben en weinig geld willen uitgeven voor een relatief snelle auto. De andere potentiële koper (maar die is heel zeldzaam), is de Astra GSi kenner/liefhebber, die koste wat het kost een goede nette Astra wil hebben.

Die laatste zal er wat meer geld voor overhebben dan de eerste, maar als je die wilt treffen moet je heel veel geduld hebben met de verkoop. Vandaar dat ik kwa vraagprijs in jouw geval uit zou gaan van 2500 max, waarbij je em het beste compleet kunt verkopen om em sneller kwijt te zijn.

Ik heb zelf natuurlijk als bijna geen ander ervaring met de hoeveelheid werk en tijd dat het kost om een GSi op de weg te houden en kwa onderhoudsniveau weer op peil te brengen. Voor iedereen die echt wat met de GSi wil voor langere tijd (10 jaar bijvoorbeeld), geldt dat je motorisch gezien een goede basis moet kopen. Kwa carrosserie moeten ze allemaal uiteindelijk toch een keer aangepakt worden, dus dat kun je dan net zo goed meteen doen.

- Zorg voor een roestvrije carrosserie door de nodige operaties
- Zorg dat je preventief onderhoud aan remmen, ashoezen, rubbers, vloeistoffen en dergelijke goed bijhoud en niet bezuinigt. Dit scheelt je enorme kosten bij de APK
- Leer het mechanische deel van je auto kennen in technisch opzicht, zodat je het gemakkelijke onderhoud zelf kunt. Dit scheelt je veel geld (mij nog ongeveer 425 euro afgelopen zaterdag)

Wil je dit niet, of kun je dit financieel niet opbrengen, dan kun je beter geen GSi kopen denk ik... Dan wordt het namelijk een zorgenauto waarbij je onderhoudstechnisch achter de feiten aan blijft lopen. Een motor uit een Hot Hatch met 250k op de teller is gewoon bijna altijd aan revisie toe. Dat is nu eenmaal zo.

De echte liefhebbers die hun auto zo goed hebben onderhouden denken er niet aan hun auto te verkopen, dus de kans dat je er op marktplaats ééntje in de staat van die van Marcel of mij tegenkomt is nihil.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Naja de roest is bij mij nog lang niet zo erg als op die foto. Is pas begonnen eig. Maar tuurlijk...voor permanent moet je gewoon nieuwe achterschermen hebben.

En ik was eig niet van plan de gsi weg te doen, maar het is ongelovelijk wat zon ecotec aan kosten kan zitten. tel maar voor alleen de laatste maand, lambda 250euro, nokkenassensor, 200euro, en nu weer iets wat de garage niet eens kan vinden.

En dan niet gesproken van de duizenden euros wat ik in de afgelopen jaren erin heb gestopt om een nette gsi over te houden.

Nu kan ik niet zeggen dat mn gsi niet in een super staat verkeerd, want dat issie wel. Maar het blijft een apparaat voor iemand met geld.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Jaren?

Je hebt dat ding pas net sinds begin 2007 toch? :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:lol: ok aderhalf jaar, wat des te erger maakt hoeveel ik erin heb gestoken in zon korte tijd :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie