Waarde van mn gsi??
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Waarde van mn gsi??
Jongens help me even de waarde van mn gsi in te schatten please.
De meesten weten toch wel hoe hij uitziet en wat er allemaal aan is gedaan, maar in grote punten.
Remmen, COMPLEET venrieuwd jaartje terug...nog steeds in nieuwstaat.
Nieuwe velgen met banden, paar maanden terug.
Olie altijd vervangen om de 10d km.
Gebruikt totaal geen olie.
ALLE filters zijn vervangen en nog steeds in nieuwstaat.
Bougies, kabels, pakkingen, bijna allemaal nieuw vervangen.
Nokkenassensor nieuw vervangen paar weken terug, ook de lambda.
Altijd goed warmgereden.
Interieur is als nieuw, onder de kap ook.
Zitten 2 veerpootbruggen op, zowel voor als achter.
Hij is 60/40 verlaagd.
Zit spaghettie spruitstuk op...met een remus einddemper.
Minpunten...beetje roest bij tankdop, maar deze heb ik geschuurd en ingesmeerd, dus zal voorlopig geen last geven.
En de verdere onderhoud is in top conditie.
Graag serieuze reacties...thx
De meesten weten toch wel hoe hij uitziet en wat er allemaal aan is gedaan, maar in grote punten.
Remmen, COMPLEET venrieuwd jaartje terug...nog steeds in nieuwstaat.
Nieuwe velgen met banden, paar maanden terug.
Olie altijd vervangen om de 10d km.
Gebruikt totaal geen olie.
ALLE filters zijn vervangen en nog steeds in nieuwstaat.
Bougies, kabels, pakkingen, bijna allemaal nieuw vervangen.
Nokkenassensor nieuw vervangen paar weken terug, ook de lambda.
Altijd goed warmgereden.
Interieur is als nieuw, onder de kap ook.
Zitten 2 veerpootbruggen op, zowel voor als achter.
Hij is 60/40 verlaagd.
Zit spaghettie spruitstuk op...met een remus einddemper.
Minpunten...beetje roest bij tankdop, maar deze heb ik geschuurd en ingesmeerd, dus zal voorlopig geen last geven.
En de verdere onderhoud is in top conditie.
Graag serieuze reacties...thx
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
2500 - 2800 euro...
Wijzigingen geven weinig meerwaarde helaas. Dit is voor een goed onderhouden Astra wel het max. Extra kun je er hooguit voor krijgen wanneer je er een nieuwe of aantoonbaar grondig gereviseerd blok met weinig km's in hebt liggen, of als je aantoonbaar grondige carrosserie-restauraties hebt gedaan.
Wijzigingen geven weinig meerwaarde helaas. Dit is voor een goed onderhouden Astra wel het max. Extra kun je er hooguit voor krijgen wanneer je er een nieuwe of aantoonbaar grondig gereviseerd blok met weinig km's in hebt liggen, of als je aantoonbaar grondige carrosserie-restauraties hebt gedaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Als je al zoveel vernieuwd hebt, waarom dan verkopen ?
Kwam vandaag een calibra c20xe bij ons voor een beurtje.
Zag er best aardig uit, gewoon standaard.
Maar uiteindelijk dmv een flinke olie lekkage en distributie, banden, complete uitlaat etc, werden de kosten 2200euro.
Volgens de eigenaar had de auto dat nog niet eens gekost, en wil dus alleen beurt met apk en de voor apk benodigde dingen....
Blijkt maar weer, een auto kopen is 1 maar blijven rijden is 2.
Heeft verder niet heel veel met jou auto te maken, maar als je met iets anders begint (zeker iets snels) dan krijg je weer zo'n kostenplaatje opnieuw.
Kwam vandaag een calibra c20xe bij ons voor een beurtje.
Zag er best aardig uit, gewoon standaard.
Maar uiteindelijk dmv een flinke olie lekkage en distributie, banden, complete uitlaat etc, werden de kosten 2200euro.
Volgens de eigenaar had de auto dat nog niet eens gekost, en wil dus alleen beurt met apk en de voor apk benodigde dingen....
Blijkt maar weer, een auto kopen is 1 maar blijven rijden is 2.
Heeft verder niet heel veel met jou auto te maken, maar als je met iets anders begint (zeker iets snels) dan krijg je weer zo'n kostenplaatje opnieuw.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Denk dat ik er wel 2500 voor krijg. Maar ok.
Ik ben niet van plan nog een gsi te halen. Maar de kans is er dat ik deze weg moet doen, ik moet op kamers...en met de gsi lukt het niet. Zowiezo, ding kost me echt teveel...en de volgende keer dak een snelle hok koop...moet die ma wat nieuwer zijn.
Heb er idd erg veel geld in zitten, maar ik hoopte dat de auto eens zou stoppen met die grote kosten. maar nee helaas...
Ik ben niet van plan nog een gsi te halen. Maar de kans is er dat ik deze weg moet doen, ik moet op kamers...en met de gsi lukt het niet. Zowiezo, ding kost me echt teveel...en de volgende keer dak een snelle hok koop...moet die ma wat nieuwer zijn.
Heb er idd erg veel geld in zitten, maar ik hoopte dat de auto eens zou stoppen met die grote kosten. maar nee helaas...
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Het is net pech hebben met zoiets..
Had bij de 16v in het begin ook ineens dat die op 3 cilinders liep.
Bleek dis-ontsteking defect, vervangen voor een hagelnieuw
exemplaar en voor de rest geen bijzondere kosten gehad.
Heb deze inmiddels alweer vanaf augustus 2006..
Behalve diegene die ik zelf wou dan..
Had bij de 16v in het begin ook ineens dat die op 3 cilinders liep.
Bleek dis-ontsteking defect, vervangen voor een hagelnieuw
exemplaar en voor de rest geen bijzondere kosten gehad.
Heb deze inmiddels alweer vanaf augustus 2006..
Behalve diegene die ik zelf wou dan..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
ja dat weg werken dat is net zo goed als niks doen hoe spijtig dat ook klinkt.
de mijne was ook netjes toen ik hem kocht, ook weg gewerkt door de vorige eigenaar bij een schade bedrijf.
dat begint dan met een klein scheurtje dat na een tijdje vrolijk doorscheurt
en dan aan zijn mooie evolutie begint
daar gaan de kasten dan weer.
Maja dan is de blanke lak die ooit gebruikt is voor het overblazen ook van prima kwaliteit en begint de voorkant mooi mee te doen
krijg je wel weer een unieke astra van
komt er dus op neer dat zelfs als er ooit schade of roest aan de wagen zat en ook al is deze door een erkend schade bedrijf gerepareerd dat je nog voor leuke verrassingen komt te staan.
Vind die 2500 ook aan de hoge kant namelijk, onderhoud krijg je niet terug. Feit dat een boel mensen een boel onkosten maken is dat zoveel mensen juist bezuiningen op die onkosten, waar jezelf weer voor opdraait.
Mijne ziet niet uit, is letterlijk een roesthok, heeft me veel geld gekost maar hij loopt nog altijd nooit laat hij me staan heb er in technisch opzicht 0 problemen mee.
de mijne was ook netjes toen ik hem kocht, ook weg gewerkt door de vorige eigenaar bij een schade bedrijf.
dat begint dan met een klein scheurtje dat na een tijdje vrolijk doorscheurt
en dan aan zijn mooie evolutie begint
daar gaan de kasten dan weer.
Maja dan is de blanke lak die ooit gebruikt is voor het overblazen ook van prima kwaliteit en begint de voorkant mooi mee te doen
krijg je wel weer een unieke astra van
komt er dus op neer dat zelfs als er ooit schade of roest aan de wagen zat en ook al is deze door een erkend schade bedrijf gerepareerd dat je nog voor leuke verrassingen komt te staan.
Vind die 2500 ook aan de hoge kant namelijk, onderhoud krijg je niet terug. Feit dat een boel mensen een boel onkosten maken is dat zoveel mensen juist bezuiningen op die onkosten, waar jezelf weer voor opdraait.
Mijne ziet niet uit, is letterlijk een roesthok, heeft me veel geld gekost maar hij loopt nog altijd nooit laat hij me staan heb er in technisch opzicht 0 problemen mee.
W201 fan boy o_0
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
't Is ook maar net wie je treft. Feit is dat mensen met genoeg geld niet direct aan een Astra GSi denken om te kopen. Je potentiële koperspubliek bestaat voornamelijk uit jongens die net hun rijbewijs hebben en weinig geld willen uitgeven voor een relatief snelle auto. De andere potentiële koper (maar die is heel zeldzaam), is de Astra GSi kenner/liefhebber, die koste wat het kost een goede nette Astra wil hebben.
Die laatste zal er wat meer geld voor overhebben dan de eerste, maar als je die wilt treffen moet je heel veel geduld hebben met de verkoop. Vandaar dat ik kwa vraagprijs in jouw geval uit zou gaan van 2500 max, waarbij je em het beste compleet kunt verkopen om em sneller kwijt te zijn.
Ik heb zelf natuurlijk als bijna geen ander ervaring met de hoeveelheid werk en tijd dat het kost om een GSi op de weg te houden en kwa onderhoudsniveau weer op peil te brengen. Voor iedereen die echt wat met de GSi wil voor langere tijd (10 jaar bijvoorbeeld), geldt dat je motorisch gezien een goede basis moet kopen. Kwa carrosserie moeten ze allemaal uiteindelijk toch een keer aangepakt worden, dus dat kun je dan net zo goed meteen doen.
- Zorg voor een roestvrije carrosserie door de nodige operaties
- Zorg dat je preventief onderhoud aan remmen, ashoezen, rubbers, vloeistoffen en dergelijke goed bijhoud en niet bezuinigt. Dit scheelt je enorme kosten bij de APK
- Leer het mechanische deel van je auto kennen in technisch opzicht, zodat je het gemakkelijke onderhoud zelf kunt. Dit scheelt je veel geld (mij nog ongeveer 425 euro afgelopen zaterdag)
Wil je dit niet, of kun je dit financieel niet opbrengen, dan kun je beter geen GSi kopen denk ik... Dan wordt het namelijk een zorgenauto waarbij je onderhoudstechnisch achter de feiten aan blijft lopen. Een motor uit een Hot Hatch met 250k op de teller is gewoon bijna altijd aan revisie toe. Dat is nu eenmaal zo.
De echte liefhebbers die hun auto zo goed hebben onderhouden denken er niet aan hun auto te verkopen, dus de kans dat je er op marktplaats ééntje in de staat van die van Marcel of mij tegenkomt is nihil.
Die laatste zal er wat meer geld voor overhebben dan de eerste, maar als je die wilt treffen moet je heel veel geduld hebben met de verkoop. Vandaar dat ik kwa vraagprijs in jouw geval uit zou gaan van 2500 max, waarbij je em het beste compleet kunt verkopen om em sneller kwijt te zijn.
Ik heb zelf natuurlijk als bijna geen ander ervaring met de hoeveelheid werk en tijd dat het kost om een GSi op de weg te houden en kwa onderhoudsniveau weer op peil te brengen. Voor iedereen die echt wat met de GSi wil voor langere tijd (10 jaar bijvoorbeeld), geldt dat je motorisch gezien een goede basis moet kopen. Kwa carrosserie moeten ze allemaal uiteindelijk toch een keer aangepakt worden, dus dat kun je dan net zo goed meteen doen.
- Zorg voor een roestvrije carrosserie door de nodige operaties
- Zorg dat je preventief onderhoud aan remmen, ashoezen, rubbers, vloeistoffen en dergelijke goed bijhoud en niet bezuinigt. Dit scheelt je enorme kosten bij de APK
- Leer het mechanische deel van je auto kennen in technisch opzicht, zodat je het gemakkelijke onderhoud zelf kunt. Dit scheelt je veel geld (mij nog ongeveer 425 euro afgelopen zaterdag)
Wil je dit niet, of kun je dit financieel niet opbrengen, dan kun je beter geen GSi kopen denk ik... Dan wordt het namelijk een zorgenauto waarbij je onderhoudstechnisch achter de feiten aan blijft lopen. Een motor uit een Hot Hatch met 250k op de teller is gewoon bijna altijd aan revisie toe. Dat is nu eenmaal zo.
De echte liefhebbers die hun auto zo goed hebben onderhouden denken er niet aan hun auto te verkopen, dus de kans dat je er op marktplaats ééntje in de staat van die van Marcel of mij tegenkomt is nihil.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Naja de roest is bij mij nog lang niet zo erg als op die foto. Is pas begonnen eig. Maar tuurlijk...voor permanent moet je gewoon nieuwe achterschermen hebben.
En ik was eig niet van plan de gsi weg te doen, maar het is ongelovelijk wat zon ecotec aan kosten kan zitten. tel maar voor alleen de laatste maand, lambda 250euro, nokkenassensor, 200euro, en nu weer iets wat de garage niet eens kan vinden.
En dan niet gesproken van de duizenden euros wat ik in de afgelopen jaren erin heb gestopt om een nette gsi over te houden.
Nu kan ik niet zeggen dat mn gsi niet in een super staat verkeerd, want dat issie wel. Maar het blijft een apparaat voor iemand met geld.
En ik was eig niet van plan de gsi weg te doen, maar het is ongelovelijk wat zon ecotec aan kosten kan zitten. tel maar voor alleen de laatste maand, lambda 250euro, nokkenassensor, 200euro, en nu weer iets wat de garage niet eens kan vinden.
En dan niet gesproken van de duizenden euros wat ik in de afgelopen jaren erin heb gestopt om een nette gsi over te houden.
Nu kan ik niet zeggen dat mn gsi niet in een super staat verkeerd, want dat issie wel. Maar het blijft een apparaat voor iemand met geld.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht