Carter overdruk
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Carter overdruk
Van de week lag me pijlstok er al een stuk uit, ik had die middag olie gepeild en dacht dat ik gek was en hem waarschijnlijk niet goed terug had geduwd.
Echter vanavond, spelend met een vtec, een hoop rook onder de kap vandaan Weer pijlstok eruit plus een beetje olie..
Gelukkig heb ik altijd olie bij me, en kon ik dus rustig verder naar huis.
Thuis gekomen weer onder de kap kijken, weer pijlstok eruit
Ik zal dus wel een gigantische carter overdruk hebben, carter ontluchting licht al vrij en blaast zover ik net kon zien ook behoorlijk.
Nu denk ik dus dat me zuigerveren versleten zijn (ruim 260k op de klok)
Nu hoor en lees ik verschillende verhalen mbt zuigerveren vervangen.
- Als "hoon groeven" nog goed zijn alleen zuigerveren vervangen
- Er schijnen en soort "slijpstenen"op de markt te zijn, waarmee je de olie groeven kan maken en je dan de kleinste overmaat zuigerveren kan plaatsen?? Heb ik van een MG liefhebber
Maar misschien is het makkelijker/goedkoper om een ander onderblok te plaatsen (SEH of NE die laatste is wat makkelijker te vinden) Dilemma dus
Nu lijkt het me niet logisch dat er een andere reden kan zijn voor de overdruk of wel?
Echter vanavond, spelend met een vtec, een hoop rook onder de kap vandaan Weer pijlstok eruit plus een beetje olie..
Gelukkig heb ik altijd olie bij me, en kon ik dus rustig verder naar huis.
Thuis gekomen weer onder de kap kijken, weer pijlstok eruit
Ik zal dus wel een gigantische carter overdruk hebben, carter ontluchting licht al vrij en blaast zover ik net kon zien ook behoorlijk.
Nu denk ik dus dat me zuigerveren versleten zijn (ruim 260k op de klok)
Nu hoor en lees ik verschillende verhalen mbt zuigerveren vervangen.
- Als "hoon groeven" nog goed zijn alleen zuigerveren vervangen
- Er schijnen en soort "slijpstenen"op de markt te zijn, waarmee je de olie groeven kan maken en je dan de kleinste overmaat zuigerveren kan plaatsen?? Heb ik van een MG liefhebber
Maar misschien is het makkelijker/goedkoper om een ander onderblok te plaatsen (SEH of NE die laatste is wat makkelijker te vinden) Dilemma dus
Nu lijkt het me niet logisch dat er een andere reden kan zijn voor de overdruk of wel?
Geen spoilers maar liters!
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Het is niet normaal dat het via de peilstok naar buiten komt. Duidt er toch wel op dat je normale carterontluchting verstopt zit. Deze gaat in principe je inlaat weer in dus merk je normaal gesproken niks, tenzij het zulke ernstige vormen gaat aannemen dat je blauwe wolken achter je aan krijgt (heb je dat?)
De kans dat het je zuigerveren zijn is wel levensgroot ja. Als je er nog mee op vakantie moet zou ik wel een extra 5-liter kannetje olie meenemen
Overigens, voor het vervangen van je zuigerveren/lagerschalen/keerringen (of, zuigerringen bij auto's) moet je cilinderkop er af, hele krukas uit het blok (of iig van z'n plek af), drijfstangen los, is niet een klusje wat je zo even doet voor op straat (althans, ik zou het wel op straat doen, maar ik bedoel dat je het niet nog even de middag voor je op vakantie gaat moet doen )
De kans dat het je zuigerveren zijn is wel levensgroot ja. Als je er nog mee op vakantie moet zou ik wel een extra 5-liter kannetje olie meenemen
Overigens, voor het vervangen van je zuigerveren/lagerschalen/keerringen (of, zuigerringen bij auto's) moet je cilinderkop er af, hele krukas uit het blok (of iig van z'n plek af), drijfstangen los, is niet een klusje wat je zo even doet voor op straat (althans, ik zou het wel op straat doen, maar ik bedoel dat je het niet nog even de middag voor je op vakantie gaat moet doen )
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Me normale carterontluchting, die vanaf het kleppendeksel ligt los, op inlaat is die afgedopt. Hij kan dus vrij blazen en dat doet ie ook behoorlijk
En als die uit elkaar gaat gebeurt dat niet op straat, maar bij gerrit gsi. Die heeft een brug etc tot zijn beschikking.
Maar het is wat de meeste zeggen, eerst maar eens kijken dan.
Een seh wordt helaas niet zoveel aangeboden, er staat wel een fabrieks nieuwe c20ne te koop (onderblok) maar ja dan wil ik het liefst wel de seh zuigers erin.. maar is even kijken na de vakantie, een c20xe is ook leuk..
En ik ga met het vliegtuig op vakantie, rijden doe ik er niet meer mee
En als die uit elkaar gaat gebeurt dat niet op straat, maar bij gerrit gsi. Die heeft een brug etc tot zijn beschikking.
Maar het is wat de meeste zeggen, eerst maar eens kijken dan.
Een seh wordt helaas niet zoveel aangeboden, er staat wel een fabrieks nieuwe c20ne te koop (onderblok) maar ja dan wil ik het liefst wel de seh zuigers erin.. maar is even kijken na de vakantie, een c20xe is ook leuk..
En ik ga met het vliegtuig op vakantie, rijden doe ik er niet meer mee
Geen spoilers maar liters!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 31 mei 2008 20:44
- Locatie: Goes
Je zuigerveren zijn versleten,heb het ook gehad met me 20ne motor,die is er nu uit en plaats gemaakt voor een 16v,maar bij 260 zou ik er bijna zeker van zijn dat ze versleten zijn(die van mij had bijna 3 ton gedraait en 1 liter olie op 500 km verbruiken),zou gewoon nieuwe zuiger,olieschraap veertjes monteren en lagerschaaltjes en lichtjes laten honen en gaan met die banaan,kan ie zo weer een ton mee,en natuurlijk niet te vergeten ALLE bouten die je losdraait vervangen met nieuwe,
Gij zult niet stelen,de overheid duld geen concurentie....
Pieter Post Project Gaat Van Start.....
Astra G 1.6 16v
Pieter Post Project Gaat Van Start.....
Astra G 1.6 16v
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Heeft die kop onlangs of ooit een revisie gehad?
Want anders duidt het meer op de klepgeleiders.
Voordat je zuigerveren versleten zijn, zou die vrij beroerd moeten lopen en totaal geen pk's meer op de weg kunnen zetten.
Er komt dan tenslotte geen fatsoenlijke verbrandingsslag uit de cylcus.
Bij je klepgeleiders, wordt de inlaatlucht via je geleiders naar je oliekanalen weg geblazen.
Als je seals b.v. goed zijn, rookt ie minimaal, maar blaast ie wel carterdruk.
Zelfde probleem was met Redbill z'n kop toen aan de hand.
Dus ipv alvast het XE verhaal in te nemen, eerst even onderzoeken.
Want anders duidt het meer op de klepgeleiders.
Voordat je zuigerveren versleten zijn, zou die vrij beroerd moeten lopen en totaal geen pk's meer op de weg kunnen zetten.
Er komt dan tenslotte geen fatsoenlijke verbrandingsslag uit de cylcus.
Bij je klepgeleiders, wordt de inlaatlucht via je geleiders naar je oliekanalen weg geblazen.
Als je seals b.v. goed zijn, rookt ie minimaal, maar blaast ie wel carterdruk.
Zelfde probleem was met Redbill z'n kop toen aan de hand.
Dus ipv alvast het XE verhaal in te nemen, eerst even onderzoeken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Nou de kop is er pas afgeweest ivm plaatsen nieuwe keerringen voor/van de nokkenas. Hierbij is dan gelijk een scherpere nokken-as geplaatst en een spaghetty.. Hij loopt in principe nog gewoon goed, bedankt voor je tip ik zal dit na me vakantie(zit nu in Bulgarije) eens bekijken met Gerrit.En trouwens het liefst hou ik de seh, vind ik fijner lopen als een XE. En nu loopt ie harder als de gemiddelde XEGSi Twente schreef:Heeft die kop onlangs of ooit een revisie gehad?Want anders duidt het meer op de klepgeleiders.Voordat je zuigerveren versleten zijn, zou die vrij beroerd moeten lopen en totaal geen pk's meer op de weg kunnen zetten.Er komt dan tenslotte geen fatsoenlijke verbrandingsslag uit de cylcus.Bij je klepgeleiders, wordt de inlaatlucht via je geleiders naar je oliekanalen weg geblazen.Als je seals b.v. goed zijn, rookt ie minimaal, maar blaast ie wel carterdruk.Zelfde probleem was met Redbill z'n kop toen aan de hand.Dus ipv alvast het XE verhaal in te nemen, eerst even onderzoeken.
Geen spoilers maar liters!