ombouw test 2 mislukt

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

ombouw test 2 mislukt

Bericht door gurdi »

heb eindelijk het hele blok overgebouwd op de luchtfilter na.
test 1 contact aan.
resultaat:
positief: alles werkt
negatief: weet nog niet of de motor het zal gaan doen
test 2 starten
resultaat:
positief: de motor slaat aan.
negatief: komt rook onder dashboard vandaan.



morgen achter het dashboard kijke wat er aan de hand was.

iemand een beredenering wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door gurdi op 25 aug 2008 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: ombouw test 2 mislukt

Bericht door Erwin_dude »

gurdi schreef:iemand een beredenering wat het kan zijn?
uitlaat zo lek alst mr kan?

aanzuiging van ventilatie niet goed?

kortsluiting?
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hoe rook het?
Naar verbrande isolatie?
Of gewoon verbrandingsgassen van een motor die een poos heeft stilgetsaan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

uitlaat is zo dicht als hjet maar kan zijn. ventilator is ook gewoon goed.
stond niet aan maar heb daarmee wel de rook uit mijn auto geblazen.

kortsluiting denk ik ook.
maar was alleen met starten niet op contact.

iets met de stroom die van de dynamo afkomt ofzo denk ik zelf.
zal morgen even onder het dashboard gaan zoeken:)
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Ik denk dat je contactblokje (=elek.deel achter contactslot) is doorgebrand.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

daar krijg je geen berg rook van :lol:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

c18xe schreef:daar krijg je geen berg rook van :lol:
:roll: :roll: slecht contact ofzo kan al aardig wat warmte geven hoor
en hat plastic om een kabel wil dan wel goed roken :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Contactblokje kan FLINK roken hoor!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

oke ik ben wijzer. er was een kabelisolatie gaan smeuren.
er staat spanning op een draadje dat eigenlijk massa is.
ik weet zeker dat dit draadje hier hoort en is bruin dus het is oook echt een massa.
daarom wil ik weten of iemand weet waar dit kabeltje heen gaat.
hij zit bij dat framepje van het stuur zie foto:
Afbeelding
astra heeft te lang geduurt
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

dat si gewono een massa draad wat je kabelboom ingaat

maar even een vraagje ,die ronde stekker in je motorruimte
is die wel goed aangesloten? daarmee bedoel ik dat alles kleur op kleur staat

het lijkt erop dat het daar niet helemaal goed in zit
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

je bedoelt die ongeveer bij de abs zit?
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

die zit goed als het die bij de abs is.


want kan het zijn.
alleen als je start. dus zou ik zeggen. de dynamo zit verkeerd om aan gesloten.
kan dit?
of heeft de dynamo als massa gewoon de beugel waar die aan bevestigd zit?
astra heeft te lang geduurt
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

dynamo heeft 2 aansluitingen dunne en een dikke draad, kan niet fout gaan
eigenlijk :lol:

je oude dashboard boom zit er nog in begrijp ik
en je hebt de nieuwe motorboom aangesloten op de oude
dan zou je toch daar moeten zoeken omdat de oude eerder geen problemen gaf

het is een pokke job om te zoeken succes ermee ,weet je ook welke draad er weggesmoten is en waar die van is eventueel ?
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Kan ook zijn dat er ergens een dikke massa ontbreekt en dat ie n ou alle massa via dat dunne draadje getrokken heeft.
Gaat ie ook van stinken :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

ben al stuk wijzer maandag repareren want moet eerst tin kopen.

zijn een aantal draden doorgesmolten. zijn niet van de oude kabelboom want licht niks meer van in ook de kabelboom die helemaal door de auto lag heb ik omgewisseld.


bij de lichtschakelaar zit een kabel die is grijs groen.
zijn er meer van richting de zekerings kast. deze had ook een stuk zonder bescherming(isolatie).
bijna alle grijs groene draden zijn doorgebrand. dus denk dat het aan dat ene draadje lag zonder isolatie.
maar voor de zekerheid wil ik weten of hier alleen spanning op staat als de motor daadwerkelijk loopt. en niet als hij op contact staat.

en even kijken waar deze uiteindelijk natoe loopt.

word dus nieuwe kabeltjes leggen ipv alle doorgebrande. wil ze solderen en dan krimpkousje eromheen doen.

ps: vind het wel apart dat ze bijna allemaal na de zekeringskast lopen maar alle zekeringen nog heel zijn.
astra heeft te lang geduurt
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

grijs-groene draad kom je in heel de auto tegen :lol:
maar als ik het zo lees zit het in je verlichting gedeelte
heb je verder a;;es aangesloten
bedoel dat je niet ergens de zooi aan de plus heb liggen

op die grijs groene draad staat volgens mij altijd spanning
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

is idd van de dashboardverlichting daar !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

alles zit wel aagesloten maar met op contact zetten heb ik geen problemen alleen met het starten.
astra heeft te lang geduurt
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

staat er wel genoeg massa op je blok ??
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

zou niet weten hoe ik dit kan meten. maar asl je nie tgenoeg massa hebt komt er dan spanning op de massa?


als ik de sleutel omdraai tot starten. dan meet de spanningzoeker spanning op de massa.


heb vandaag weer een beetje gesoldeerd. heb alle die doorgebrand waren of door de doorgebrande kabels ook blank warne geworden vervangen.

heb nog steeds spanning op de massa.

dus hbe nog wat vragen.
asl je probeert te starten waar loopt er dan overal spanning naartoe,
bijvoorbeeld nahet brandstofrelais, de startmotor,de benzine pomp.
of gebeurt dit al zodra je de auto op contact zet?

misschien dat er in deze draden kortsluiting zit.

( moet ik het probleem eventuele massa buitenwege laten met deze verschijnselen of zou dit ook kunnen? )
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

nou lekker vanaf het contactslot gaan meten.

op contact: toch hele licht spanning af te lezen op de massa.

1 zwarte draad eraf. -> niks veranderd.
zwarte draad terug andere zwarte draad eraf -> op contact geen spanning meer bij proberen starten wel.

zwart rode draad erbij af geen probleem meer.

toen ging ik eerst de zwarte draad volgen kwam in een splitsing met heel veel andere zwarte draden, waarvan de meeste na zekering kast gingen op de zekeringen.

dus alle zekeringen eruit en opnieuw meten op de massa.-> nog steeds hetzelfde probleem.


gaat er nog 1 zwarte draad vanaf da knoop punt na buiten na de ronde stekker, ronde stekker uit elkaar geklikt-> het hele probleem weg!

daar alle bescherming van de draden afgehaald zodat ik kan kijken.
overal nog isolatie. op de zwart/ rode draad zit een verbinding.
dus ronde stekker weer in elkaar en de verbinding van het draadje uit elkaar, en weer meten. -> het hlee probleem weg!

het zit dus niet in deze rare verbinding maar iets verder op.
nou dan het einde van dat draadje komt uit op een onderdeel waar ook een massa en plus kabel aan zitten. heb de draad zonet vervangen voor een andere die in 1 stuk door daar heen loopt. hij lijkt gewoon op het goede boutje te zitten. maar na op nieuw proberen weer het hele probleem.

als ik dit draadje los heb draait de motor ook niet rond.
dus kan nog dat er op een uitgaande stroom van de motor een kortsluiting zit. bijvoorbeeld bij de dynamo ofzo.

ik ga zo even dynamo afkoppelen en dan weer meten.
iemand nog meer tips?


kan helaas nog niet bij de stekker met mijn hand. dus misschien dat jullie het weten kan het zijn dat deze stekker verkeerd omzit. zou de stekker kortsluiting maken of is dit onderdeel kapot.
die zit langs de dynamo midden in de ronding van het inlaat spruitstuk.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

nou zie ik eigenlijk pas fdat er ook een F op de BC verschijnt bij de tijd. wat betekent dit.

met dynamo eraf nog geen verandering. stekker van de bobine eraf ook geen verschil. hij heeft alleen nog maar spanning op de massa bij het starten niet bij het contact .

en op het ritme dat de motor langzaam ronddraait.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Tri
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Tri »

die F betekent 'Fault', verdere uitleg niet nodig neem ik aan
Maar je verhaal lijkt een beetje op wat ikzelf ook heb gehad toen ik mn blok weer ingebouwd had. Ook heel veel rook etc.
Dat was gewoon het meest lompe wat je kunt verzinnen; namelijk die mooie grote dikke bruine draad op verkeerde accupool :oops: :oops: :oops: :oops:
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

Tri schreef:die F betekent 'Fault', verdere uitleg niet nodig neem ik aan
Maar je verhaal lijkt een beetje op wat ikzelf ook heb gehad toen ik mn blok weer ingebouwd had. Ook heel veel rook etc.
Dat was gewoon het meest lompe wat je kunt verzinnen; namelijk die mooie grote dikke bruine draad op verkeerde accupool :oops: :oops: :oops: :oops:
LOL! ;)
C20NE
Gebruikersavatar
Tri
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Tri »

Ik weet het, heel erg :oops:
Ik schaam me er nog steeds voor :lol:
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Plaats reactie