ombouw test 2 mislukt
ombouw test 2 mislukt
heb eindelijk het hele blok overgebouwd op de luchtfilter na.
test 1 contact aan.
resultaat:
positief: alles werkt
negatief: weet nog niet of de motor het zal gaan doen
test 2 starten
resultaat:
positief: de motor slaat aan.
negatief: komt rook onder dashboard vandaan.
morgen achter het dashboard kijke wat er aan de hand was.
iemand een beredenering wat het kan zijn?
test 1 contact aan.
resultaat:
positief: alles werkt
negatief: weet nog niet of de motor het zal gaan doen
test 2 starten
resultaat:
positief: de motor slaat aan.
negatief: komt rook onder dashboard vandaan.
morgen achter het dashboard kijke wat er aan de hand was.
iemand een beredenering wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door gurdi op 25 aug 2008 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: ombouw test 2 mislukt
uitlaat zo lek alst mr kan?gurdi schreef:iemand een beredenering wat het kan zijn?
aanzuiging van ventilatie niet goed?
kortsluiting?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
uitlaat is zo dicht als hjet maar kan zijn. ventilator is ook gewoon goed.
stond niet aan maar heb daarmee wel de rook uit mijn auto geblazen.
kortsluiting denk ik ook.
maar was alleen met starten niet op contact.
iets met de stroom die van de dynamo afkomt ofzo denk ik zelf.
zal morgen even onder het dashboard gaan zoeken:)
stond niet aan maar heb daarmee wel de rook uit mijn auto geblazen.
kortsluiting denk ik ook.
maar was alleen met starten niet op contact.
iets met de stroom die van de dynamo afkomt ofzo denk ik zelf.
zal morgen even onder het dashboard gaan zoeken:)
astra heeft te lang geduurt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
oke ik ben wijzer. er was een kabelisolatie gaan smeuren.
er staat spanning op een draadje dat eigenlijk massa is.
ik weet zeker dat dit draadje hier hoort en is bruin dus het is oook echt een massa.
daarom wil ik weten of iemand weet waar dit kabeltje heen gaat.
hij zit bij dat framepje van het stuur zie foto:
er staat spanning op een draadje dat eigenlijk massa is.
ik weet zeker dat dit draadje hier hoort en is bruin dus het is oook echt een massa.
daarom wil ik weten of iemand weet waar dit kabeltje heen gaat.
hij zit bij dat framepje van het stuur zie foto:
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
- Locatie: ridderkerk
- Contacteer:
dynamo heeft 2 aansluitingen dunne en een dikke draad, kan niet fout gaan
eigenlijk
je oude dashboard boom zit er nog in begrijp ik
en je hebt de nieuwe motorboom aangesloten op de oude
dan zou je toch daar moeten zoeken omdat de oude eerder geen problemen gaf
het is een pokke job om te zoeken succes ermee ,weet je ook welke draad er weggesmoten is en waar die van is eventueel ?
eigenlijk
je oude dashboard boom zit er nog in begrijp ik
en je hebt de nieuwe motorboom aangesloten op de oude
dan zou je toch daar moeten zoeken omdat de oude eerder geen problemen gaf
het is een pokke job om te zoeken succes ermee ,weet je ook welke draad er weggesmoten is en waar die van is eventueel ?
volle tank voor 19 euro hahahahaha
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ben al stuk wijzer maandag repareren want moet eerst tin kopen.
zijn een aantal draden doorgesmolten. zijn niet van de oude kabelboom want licht niks meer van in ook de kabelboom die helemaal door de auto lag heb ik omgewisseld.
bij de lichtschakelaar zit een kabel die is grijs groen.
zijn er meer van richting de zekerings kast. deze had ook een stuk zonder bescherming(isolatie).
bijna alle grijs groene draden zijn doorgebrand. dus denk dat het aan dat ene draadje lag zonder isolatie.
maar voor de zekerheid wil ik weten of hier alleen spanning op staat als de motor daadwerkelijk loopt. en niet als hij op contact staat.
en even kijken waar deze uiteindelijk natoe loopt.
word dus nieuwe kabeltjes leggen ipv alle doorgebrande. wil ze solderen en dan krimpkousje eromheen doen.
ps: vind het wel apart dat ze bijna allemaal na de zekeringskast lopen maar alle zekeringen nog heel zijn.
zijn een aantal draden doorgesmolten. zijn niet van de oude kabelboom want licht niks meer van in ook de kabelboom die helemaal door de auto lag heb ik omgewisseld.
bij de lichtschakelaar zit een kabel die is grijs groen.
zijn er meer van richting de zekerings kast. deze had ook een stuk zonder bescherming(isolatie).
bijna alle grijs groene draden zijn doorgebrand. dus denk dat het aan dat ene draadje lag zonder isolatie.
maar voor de zekerheid wil ik weten of hier alleen spanning op staat als de motor daadwerkelijk loopt. en niet als hij op contact staat.
en even kijken waar deze uiteindelijk natoe loopt.
word dus nieuwe kabeltjes leggen ipv alle doorgebrande. wil ze solderen en dan krimpkousje eromheen doen.
ps: vind het wel apart dat ze bijna allemaal na de zekeringskast lopen maar alle zekeringen nog heel zijn.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
zou niet weten hoe ik dit kan meten. maar asl je nie tgenoeg massa hebt komt er dan spanning op de massa?
als ik de sleutel omdraai tot starten. dan meet de spanningzoeker spanning op de massa.
heb vandaag weer een beetje gesoldeerd. heb alle die doorgebrand waren of door de doorgebrande kabels ook blank warne geworden vervangen.
heb nog steeds spanning op de massa.
dus hbe nog wat vragen.
asl je probeert te starten waar loopt er dan overal spanning naartoe,
bijvoorbeeld nahet brandstofrelais, de startmotor,de benzine pomp.
of gebeurt dit al zodra je de auto op contact zet?
misschien dat er in deze draden kortsluiting zit.
( moet ik het probleem eventuele massa buitenwege laten met deze verschijnselen of zou dit ook kunnen? )
als ik de sleutel omdraai tot starten. dan meet de spanningzoeker spanning op de massa.
heb vandaag weer een beetje gesoldeerd. heb alle die doorgebrand waren of door de doorgebrande kabels ook blank warne geworden vervangen.
heb nog steeds spanning op de massa.
dus hbe nog wat vragen.
asl je probeert te starten waar loopt er dan overal spanning naartoe,
bijvoorbeeld nahet brandstofrelais, de startmotor,de benzine pomp.
of gebeurt dit al zodra je de auto op contact zet?
misschien dat er in deze draden kortsluiting zit.
( moet ik het probleem eventuele massa buitenwege laten met deze verschijnselen of zou dit ook kunnen? )
astra heeft te lang geduurt
nou lekker vanaf het contactslot gaan meten.
op contact: toch hele licht spanning af te lezen op de massa.
1 zwarte draad eraf. -> niks veranderd.
zwarte draad terug andere zwarte draad eraf -> op contact geen spanning meer bij proberen starten wel.
zwart rode draad erbij af geen probleem meer.
toen ging ik eerst de zwarte draad volgen kwam in een splitsing met heel veel andere zwarte draden, waarvan de meeste na zekering kast gingen op de zekeringen.
dus alle zekeringen eruit en opnieuw meten op de massa.-> nog steeds hetzelfde probleem.
gaat er nog 1 zwarte draad vanaf da knoop punt na buiten na de ronde stekker, ronde stekker uit elkaar geklikt-> het hele probleem weg!
daar alle bescherming van de draden afgehaald zodat ik kan kijken.
overal nog isolatie. op de zwart/ rode draad zit een verbinding.
dus ronde stekker weer in elkaar en de verbinding van het draadje uit elkaar, en weer meten. -> het hlee probleem weg!
het zit dus niet in deze rare verbinding maar iets verder op.
nou dan het einde van dat draadje komt uit op een onderdeel waar ook een massa en plus kabel aan zitten. heb de draad zonet vervangen voor een andere die in 1 stuk door daar heen loopt. hij lijkt gewoon op het goede boutje te zitten. maar na op nieuw proberen weer het hele probleem.
als ik dit draadje los heb draait de motor ook niet rond.
dus kan nog dat er op een uitgaande stroom van de motor een kortsluiting zit. bijvoorbeeld bij de dynamo ofzo.
ik ga zo even dynamo afkoppelen en dan weer meten.
iemand nog meer tips?
kan helaas nog niet bij de stekker met mijn hand. dus misschien dat jullie het weten kan het zijn dat deze stekker verkeerd omzit. zou de stekker kortsluiting maken of is dit onderdeel kapot.
die zit langs de dynamo midden in de ronding van het inlaat spruitstuk.
op contact: toch hele licht spanning af te lezen op de massa.
1 zwarte draad eraf. -> niks veranderd.
zwarte draad terug andere zwarte draad eraf -> op contact geen spanning meer bij proberen starten wel.
zwart rode draad erbij af geen probleem meer.
toen ging ik eerst de zwarte draad volgen kwam in een splitsing met heel veel andere zwarte draden, waarvan de meeste na zekering kast gingen op de zekeringen.
dus alle zekeringen eruit en opnieuw meten op de massa.-> nog steeds hetzelfde probleem.
gaat er nog 1 zwarte draad vanaf da knoop punt na buiten na de ronde stekker, ronde stekker uit elkaar geklikt-> het hele probleem weg!
daar alle bescherming van de draden afgehaald zodat ik kan kijken.
overal nog isolatie. op de zwart/ rode draad zit een verbinding.
dus ronde stekker weer in elkaar en de verbinding van het draadje uit elkaar, en weer meten. -> het hlee probleem weg!
het zit dus niet in deze rare verbinding maar iets verder op.
nou dan het einde van dat draadje komt uit op een onderdeel waar ook een massa en plus kabel aan zitten. heb de draad zonet vervangen voor een andere die in 1 stuk door daar heen loopt. hij lijkt gewoon op het goede boutje te zitten. maar na op nieuw proberen weer het hele probleem.
als ik dit draadje los heb draait de motor ook niet rond.
dus kan nog dat er op een uitgaande stroom van de motor een kortsluiting zit. bijvoorbeeld bij de dynamo ofzo.
ik ga zo even dynamo afkoppelen en dan weer meten.
iemand nog meer tips?
kan helaas nog niet bij de stekker met mijn hand. dus misschien dat jullie het weten kan het zijn dat deze stekker verkeerd omzit. zou de stekker kortsluiting maken of is dit onderdeel kapot.
die zit langs de dynamo midden in de ronding van het inlaat spruitstuk.
astra heeft te lang geduurt
nou zie ik eigenlijk pas fdat er ook een F op de BC verschijnt bij de tijd. wat betekent dit.
met dynamo eraf nog geen verandering. stekker van de bobine eraf ook geen verschil. hij heeft alleen nog maar spanning op de massa bij het starten niet bij het contact .
en op het ritme dat de motor langzaam ronddraait.
met dynamo eraf nog geen verandering. stekker van de bobine eraf ook geen verschil. hij heeft alleen nog maar spanning op de massa bij het starten niet bij het contact .
en op het ritme dat de motor langzaam ronddraait.
astra heeft te lang geduurt
- Tri
- forum-gebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 03 mar 2007 13:13
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
die F betekent 'Fault', verdere uitleg niet nodig neem ik aan
Maar je verhaal lijkt een beetje op wat ikzelf ook heb gehad toen ik mn blok weer ingebouwd had. Ook heel veel rook etc.
Dat was gewoon het meest lompe wat je kunt verzinnen; namelijk die mooie grote dikke bruine draad op verkeerde accupool
Maar je verhaal lijkt een beetje op wat ikzelf ook heb gehad toen ik mn blok weer ingebouwd had. Ook heel veel rook etc.
Dat was gewoon het meest lompe wat je kunt verzinnen; namelijk die mooie grote dikke bruine draad op verkeerde accupool
Odrer Is For Itidos
Geunis Can Hdanle Caohs
Geunis Can Hdanle Caohs
LOL!Tri schreef:die F betekent 'Fault', verdere uitleg niet nodig neem ik aan
Maar je verhaal lijkt een beetje op wat ikzelf ook heb gehad toen ik mn blok weer ingebouwd had. Ook heel veel rook etc.
Dat was gewoon het meest lompe wat je kunt verzinnen; namelijk die mooie grote dikke bruine draad op verkeerde accupool
C20NE