waterpomp

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

waterpomp

Bericht door Mit »

Ok.. even een niet gsi vraagje :oops:

Heb na de crash met mijn GSi een golfje uit 88 over weten te nemen voor 50 eurie. Daar hoefde ik dus niet wakker voor te liggen.

Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter? :roll: )

Nu verdenk ik de waterpomp ervan dat hij defect is. Ik heb namelijk de slangen allemaal al gecontroleerd.

Nu is het vervangen van de waterpomp (incl. distributie) iets te duur voor deze auto. Ik hoef met de auto eigenlijk enkel nog 2x 100km mee rijden.

Nu is mijn vraag, is dat mogelijk? :?
Als ik de koelvloeistof tank vul en wanneer de temperatuur te hoog wordt (wat dus indicatie is dat de reservoir leeg is) deze bijvul.

Man... wat verlang ik terug naar mijn GSi :(
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Bericht door boerbeun »

koppaking niet lek dan?

want je koelvloeitstof moet toch ergens heen..

overdrukdop is het ook niet?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

geen idee. Zo slim ben ik niet hiermee :P
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Bericht door boerbeun »

koppaking kun je volgens mij wel ruiken bij het achterinde van de uitlaat. een hele zoete geur ipv benzine lucht.

en als koppaking is dan heb je ook hele gore koelvloeistof (kvs).
want dan zit er allemaal olie en troep bij.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

dat is eigenlijk het hele probleem.
Op het moment dat ik het vul is het gewoon schoon (duh :P)
Zodra ik een stukje gereden heb, is het bakje helemaal leeg. Geen viezigheid oid.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: waterpomp

Bericht door Raymond-oud »

Mit schreef:

Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter? :roll: )


sissende radia :lol: :lol: gat in het ding denk ik dan maar
vandaar dat je water verliest

koop dan ook een opel

heb mischien nog een leuke cali te koop voor je
maar dat weet ik vrijdag
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

Binnenkort auto vd zaak ;)

Maar deze moet het nog even volhouden totdat ik die krijg :P
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bars leaks erin donderen en rijden met fingers crossed.
Kan maar zo de koppakking zijn idd.
Wat je oo kkan doen al shet de koppakking is is voor d emats de kopbouten even wat strakker aandraaien :wink:
SOMS wil dat wel eens helpen.

Maja zijn beunmethodes die je alleen doet als de auto toch weg gaat.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

een handje fijn zaagsel wil ook wel helpen :lol:
als het toch op de beun mannier moet

auto starten dop van koelwater tankje af zaagsel er in en water er achter aan
en dicht is hij

maar dan moet je hem wel snel weer verkopen :lol: :lol: :lol:
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

dat ding gaat richting sloop :P

maar moet hem nog een paar keer gebruiken, maar moet 2x 100km rijden.

Lukt dat als ik er zaagsel in gooi :P ?
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

bij mythbusters gooiden ze eens een ei bij de koelvloeistof 8) ik zou een potje bars leak halen, paar pillen erin donderen en daghoor

jerrycan water meenemen als je een stuk rijd, af en toe eens bijvullen, motor niet te heet laten worden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Bericht door boerbeun »

radiateur op de sloop zal wel niks kosten toch? als dit in ieder geval het probleem is. weet je in ieder geval zeker dat je die 2x 100km haalt.
als je stilstaat en laat afslepen omdat blok aan baggah is, ben je stuk verder van huis (ook financieel)

stationair draaiend al gekeken naar waar het heen gaat/ uit lekt?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Bericht door boerbeun »

toevallig al vooruitgang?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

ik heb net een flesje Radiator-lekkage dichter gekocht die tot 2mm kan dichten. Dit heb ik bij de koelvloeistof gegooid en vervolgens stationair laten draaien.

Motor begon wat te sputteren, flink wat lawaai van dat spul door de slangetjes. Maar opeens begon de motor normaal stationair te draaien. Het viel mij namelijk op dat als je rustig rijdt, en je zet hem stationair, hij een lager toerental aanhoudt dat wanneer je even wat meer gas hebt gegeven. Nu leek het dus eerst of de motor wou afslaan, maar daarna bleef hij netjes draaien. Hij wil nu ook weer meteen in 1x uit. Hiervoor had hij er niet echt meer zin in om uit te gaan. Geen sissende radiator meer nadat ik hem heb uitgezet.

Stukje gereden, en dit keer bleef de motor gewoon goed op temperatuur. Alleen net gekeken, en reservoir van koelvloeistof is nog steeds leeg.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Het blijft natuurlijk behelpen met zo'n auto hè !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

hij heeft de heenreis zonder problemen gehaald :D
De koelvloeistof is zelfs gewoon gebleven!

Woehoe.
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

top opgelost op ze beunhaasies
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Plaats reactie