koppeling schuurt
koppeling schuurt
Hallo,
Ik hoor mijn koppeling schuren bij het starten, ik heb het vermoeden dat mijn koppeling op is omdat hij niet meer zo lekker schakelt.
Bij het stationair draaien hoor ik een schurend geluid, als ik de koppeling indruk is het geluid weg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Ik hoor mijn koppeling schuren bij het starten, ik heb het vermoeden dat mijn koppeling op is omdat hij niet meer zo lekker schakelt.
Bij het stationair draaien hoor ik een schurend geluid, als ik de koppeling indruk is het geluid weg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Waarom rijden jullie zo door?Bart(astra) schreef:Heeft mijn druklager al 100.000km
soms gaat het gewoon goed...
Het is een rot geluid ok als je rijd hoor je er niets van
Maar ik houd niet zo van een auto die ziek is dus dat komt ook nog1s
op het lijstje.
Hij word steeds langer.
weet iemand ongeveer de prijzen van de drukgroep en koppeling
over 2 maanden apk ik kom op deze manier er zeker niet door!
2.0 16v
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Kost 270 euro ofzo een koppelingsetje, inzetten is uurtje of 4 werk. Mar voor jou denk ik 2 uurtjes, schumacher is ook snel met koppelingsets vervangen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15
inderdaad ja.. was even vergetenpluggie schreef:Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,JW schreef:inderdaad ja.. was even vergetenpluggie schreef:Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental
Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.JelmerAstra schreef:Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,JW schreef:inderdaad ja.. was even vergetenpluggie schreef: Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental
Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15
ongessynchroniseerde dat bedoelde ik ,, Maar jij werkt bij Daf zekers ,, Zag et al staan ,, die hadden dat vroeger meer zeker ongessynchroniseerde bakken of nie ?,, ik kom ze bijna nooit meer tegen en ik werk bij MAN maar dat type bakken is ook beetje voor mijn tijdrickopel schreef:dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.JelmerAstra schreef:Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,JW schreef: inderdaad ja.. was even vergeten
Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental
Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
kom je haast niet meer tegen idd, de oude daf 2800 met een eaton fuller bak zijn de laatste geweest.JelmerAstra schreef:ongessynchroniseerde dat bedoelde ik ,, Maar jij werkt bij Daf zekers ,, Zag et al staan ,, die hadden dat vroeger meer zeker ongessynchroniseerde bakken of nie ?,, ik kom ze bijna nooit meer tegen en ik werk bij MAN maar dat type bakken is ook beetje voor mijn tijdrickopel schreef:dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.JelmerAstra schreef: Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,
maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental
Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15
Scania (bah) ,, dat is echt vloeken in de kerk;),, Maar wij doen op et werk meer met ofroad wagens dus die de zand bak in gaan ,, dat is het echtw werk, maar alles zit wel onder zand,, maar voordeel is wel, dat ik er recht op onder ken staan opdat het zow hoog op z'n poten staat:P en je zit ook stuk hoger de deur van de hoogste MAN (die in de zandbaan gaat he) draait over mij heen en ik ben zo'm 1.95 ken je na gaan hoe hoog je zit paar lampjes op et dak en je hebt bijna de 4.00M gehaald:Prickopel schreef:haha ja inderdaat, maar wij op het werk doen meer met truckpullingGSi Twente schreef:Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).
Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15