koppeling schuurt

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
16V
forum-gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 aug 2008 20:40
Locatie: AMSTERDAM

koppeling schuurt

Bericht door 16V »

Hallo,

Ik hoor mijn koppeling schuren bij het starten, ik heb het vermoeden dat mijn koppeling op is omdat hij niet meer zo lekker schakelt.
Bij het stationair draaien hoor ik een schurend geluid, als ik de koppeling indruk is het geluid weg.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Bericht door rickopel »

das je druklager
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ga maar vast sparen voor een koppelingssetje.
Kun je mooi tegelijkertijd doen met de motorswap. :wink:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

das idd het druklager.

Koppeling zal ook niet al te fris maar zijn denk ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

Had ik laatst ook gehad met de 1.4, joelend schurend geluid, koppelde idd ook niet echt fijn meer

Heb toen gewoon doorgereden totdat het druklager helemaal weg gesmolten was in de drukgroep :oops:
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Heeft mijn druklager al 100.000km :oops: :lol:

soms gaat het gewoon goed...
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
16V
forum-gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 aug 2008 20:40
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door 16V »

Bart(astra) schreef:Heeft mijn druklager al 100.000km :oops: :lol:

soms gaat het gewoon goed...
Waarom rijden jullie zo door?

Het is een rot geluid ok als je rijd hoor je er niets van
Maar ik houd niet zo van een auto die ziek is dus dat komt ook nog1s
op het lijstje.
Hij word steeds langer.

weet iemand ongeveer de prijzen van de drukgroep en koppeling
over 2 maanden apk ik kom op deze manier er zeker niet door!

2.0 16v
MIJN GAS BLEEF HANGEN AGENT!!
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
C20XE '94
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

bij mij paar maanden geleden ook.

alles laten vernieuwen. 550 euro bij de dealer
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Kan wel goedkoper alssie serviceluik heeft. Heefttie gok ik zo.
Van welke maand/jaartal issie 16V ?

En 16V da's even wennen he, dat autorijden. Wen der maar aan. :wink:

Is overigens geen APK afkeurpunt.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Druklager inc btw is 76 euro!
Dat is ex montage. Gelijk hele koppeling doen
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Kost 270 euro ofzo een koppelingsetje, inzetten is uurtje of 4 werk. Mar voor jou denk ik 2 uurtjes, schumacher is ook snel met koppelingsets vervangen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

Rellie opt werk schreef:Kost 270 euro ofzo een koppelingsetje, inzetten is uurtje of 4 werk. Mar voor jou denk ik 2 uurtjes, schumacher is ook snel met koppelingsets vervangen.
:P
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Als hij de goeie heeft heh!!! Zijn 2 verschillende
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

pluggie schreef:
JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
C20XE '94
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

JW schreef:
pluggie schreef:
JW schreef:heb hetzelfde probleem gehad... heeft me uiteindelijk m'n koppeling gekost.
koppeling + druklagers moesten vervangen worden
Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Bericht door rickopel »

JelmerAstra schreef:
JW schreef:
pluggie schreef: Koppeling+drukgroep+druklager, vervang je vaak in 1 keer als je toch bezig bent.
inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

rickopel schreef:
JelmerAstra schreef:
JW schreef: inderdaad ja.. was even vergeten ;)

Heb toen die tijd zonder koppeling naar huis moeten rijden, proberen in de 3e de hele weg te rijden
Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.
ongessynchroniseerde dat bedoelde ik :P,, Maar jij werkt bij Daf zekers :P,, Zag et al staan ;),, die hadden dat vroeger meer zeker ongessynchroniseerde bakken of nie ?,, ik kom ze bijna nooit meer tegen en ik werk bij MAN maar dat type bakken is ook beetje voor mijn tijd :P
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).

Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar. :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Bericht door rickopel »

JelmerAstra schreef:
rickopel schreef:
JelmerAstra schreef: Je kunt opzich best wel zonder koppeling rijden (bij vrachtwagens dan he) weet nie als dat bij astra's lukt:P niet mee gemaakt,

maar als je dan wilt schakelen geef je een keertje gas en laat je gas los en dan zakt motor beetje in toeren en dan kun je hem zow overdrukken in hogere versnelling en zow kun je ook weer naar beneden schakelen, het is zelf zo als je oudere versnellingsbakken hebt, dan hoef je eigelijk niet eens te koppelen maar ken je zo over drukken als je beetje met gas speelt, is best wel moeilijk als je voor de eerste keer doet, want dan hoor je echt je tanden knarsen :P want je weet dan nog niet helemaal waar je hem zow ken overdrukken in welk toerental

Maar ik weet even niet meer hoe dat heet (en ben dan ook nog wel vrachtwagenmonteur (vakantie komt het door denk ik) ,, iets me ongegroniseerd of zow,, weet nie als ik het goed typ maar daar heeft het mee te maken maar dat zullen die bakken van opel wel niet zijn
dat noemen ze dubbel clutchen, dat is voor ongessynchroniseerde versnellingsbakken.
ongessynchroniseerde dat bedoelde ik :P,, Maar jij werkt bij Daf zekers :P,, Zag et al staan ;),, die hadden dat vroeger meer zeker ongessynchroniseerde bakken of nie ?,, ik kom ze bijna nooit meer tegen en ik werk bij MAN maar dat type bakken is ook beetje voor mijn tijd :P
kom je haast niet meer tegen idd, de oude daf 2800 met een eaton fuller bak zijn de laatste geweest.
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Bericht door rickopel »

GSi Twente schreef:Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).

Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar. :lol:
haha ja inderdaat, maar wij op het werk doen meer met truckpulling :D
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

rickopel schreef:
GSi Twente schreef:Iemand al bij de Daf.
Iemand al bij de MAN.
En ook al iemand bij de Volvo (eddie).

Lol, nu nog een Scania man, en we hebben het dakarteam bij elkaar. :lol:
haha ja inderdaat, maar wij op het werk doen meer met truckpulling :D
Scania (bah) :P,, dat is echt vloeken in de kerk;),, Maar wij doen op et werk meer met ofroad wagens dus die de zand bak in gaan :D,, dat is het echtw werk, maar alles zit wel onder zand,, maar voordeel is wel, dat ik er recht op onder ken staan opdat het zow hoog op z'n poten staat:P en je zit ook stuk hoger de deur van de hoogste MAN (die in de zandbaan gaat he) draait over mij heen en ik ben zo'm 1.95 ;) ken je na gaan hoe hoog je zit paar lampjes op et dak en je hebt bijna de 4.00M gehaald:P
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

kan met de astra ook:D
astra heeft te lang geduurt
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

gurdi schreef:kan met de astra ook:D
Wa ken met de astra ook :P
Plaats reactie