Hoi, even voorstellen, Tim / Tim82
Hoi, even voorstellen, Tim / Tim82
Mijn naam is Tim, ik ben 25 jaar en woon in Beverwijk. Ik ben werkzaam in de financiele wereld, bij ING in Amsterdam.
Van kleins af aan al gek van auto's en racen. Heb al diverse snelle en minder snelle Toyota's en Honda's gereden. Altijd meerdere auto's, veel sleutelen / hobby en vaak aanwezig op Zandvoort. Ik heb naast de Astra ook nog een Ascona 2.0 uit 1979.
Met de komst van een koopwoning heb ik besloten dat ik 1 auto wilde die alles kon. En liever niet teveel sleutelen meer. Het moest licht, wendbaar, snel (koppel), ruim, niet onderhoudsgevoelig... Het werd uiteindelijk de Opel Astra 2.0 16V, de auto waarvan ik altijd zei; Daar zul je mij nooit in zien. Na een teleurstellende testrit in een Nissan Almera GTI viel m'n oog op een Astra GSI die bij hetzelfde bedrijf stond. Toch even proefrijden... Mmm ja
Enkele maanden geleden heb ik dit exemplaar particulier gekocht voor een leuk bedrag. Hij is geboren in 1991 en verhuisde in 1998 van Duitsland naar Nederland. Hij heeft geen mistlampen, cpv, airco, elec ramen enz, ideaal dus. Toen ik 'm kocht wassie bone stock, op een sportkat en een K&N inlegfilter na. Geen spoilers, stickers en andere troep.
De Astra had bij aanschaf 195.000 gereden. Klein beetje roest bij de wielranden achter, wat versleten bestuurdersstoel en wat andere gebruikerssporen. Verder een super net exemplaar. In de week dat ik 'm kocht meteen even de olie vervangen, een paar andere remblokken (EBC red, troep maarja er was zo snel niks anders voor handen, en het geeft tenminste geen fading), een paar BBS wielen met nieuwe Proxes T1-R er onder en huppa naar de Nordschleife. In de stromende regen toch nog 11,5 minuut gereden en keurig in het kielzog kunnen blijven hangen van de Clio Williams van een vriend.
Nu 8000 km na aanschaf nogsteeds verbaast over het gemak waarmee de Astra constant 200 rijdt en vanuit elk toerental snel oppakt. En na een lange rit weer helemaal fris uitstappen!
Onderhoud tot nu toe; de waterpomp. Meteen de distributie en spanrollen meegenomen.
Plannen; koni's/veren (liggen al klaar), een set smallere stoelen met gaten voor 4 punts gordels (Sandtler), de gordels zelf (Schroth), een schroefbeugel/kooi (Wiechers), Sparco stuur en een set degelijke remmen. Verder even een oil catch can fabriceren want ik heb last van flinke rookwolken als ik met veel toeren uit een scherpe bocht kom (bijv Tarzan). Met de tijd ook maar chippen.
Een extra set 15" met Toyo's R888 ligt al klaar (voor de Nordschleife) en om de stock GSI velgen liggen nu Dunlop SP Sport (full slick, voor Zandvoort). Geen spoilers/stickers/lexuslights e.d. voor mij, maargoed ieder z'n ding
Van kleins af aan al gek van auto's en racen. Heb al diverse snelle en minder snelle Toyota's en Honda's gereden. Altijd meerdere auto's, veel sleutelen / hobby en vaak aanwezig op Zandvoort. Ik heb naast de Astra ook nog een Ascona 2.0 uit 1979.
Met de komst van een koopwoning heb ik besloten dat ik 1 auto wilde die alles kon. En liever niet teveel sleutelen meer. Het moest licht, wendbaar, snel (koppel), ruim, niet onderhoudsgevoelig... Het werd uiteindelijk de Opel Astra 2.0 16V, de auto waarvan ik altijd zei; Daar zul je mij nooit in zien. Na een teleurstellende testrit in een Nissan Almera GTI viel m'n oog op een Astra GSI die bij hetzelfde bedrijf stond. Toch even proefrijden... Mmm ja
Enkele maanden geleden heb ik dit exemplaar particulier gekocht voor een leuk bedrag. Hij is geboren in 1991 en verhuisde in 1998 van Duitsland naar Nederland. Hij heeft geen mistlampen, cpv, airco, elec ramen enz, ideaal dus. Toen ik 'm kocht wassie bone stock, op een sportkat en een K&N inlegfilter na. Geen spoilers, stickers en andere troep.
De Astra had bij aanschaf 195.000 gereden. Klein beetje roest bij de wielranden achter, wat versleten bestuurdersstoel en wat andere gebruikerssporen. Verder een super net exemplaar. In de week dat ik 'm kocht meteen even de olie vervangen, een paar andere remblokken (EBC red, troep maarja er was zo snel niks anders voor handen, en het geeft tenminste geen fading), een paar BBS wielen met nieuwe Proxes T1-R er onder en huppa naar de Nordschleife. In de stromende regen toch nog 11,5 minuut gereden en keurig in het kielzog kunnen blijven hangen van de Clio Williams van een vriend.
Nu 8000 km na aanschaf nogsteeds verbaast over het gemak waarmee de Astra constant 200 rijdt en vanuit elk toerental snel oppakt. En na een lange rit weer helemaal fris uitstappen!
Onderhoud tot nu toe; de waterpomp. Meteen de distributie en spanrollen meegenomen.
Plannen; koni's/veren (liggen al klaar), een set smallere stoelen met gaten voor 4 punts gordels (Sandtler), de gordels zelf (Schroth), een schroefbeugel/kooi (Wiechers), Sparco stuur en een set degelijke remmen. Verder even een oil catch can fabriceren want ik heb last van flinke rookwolken als ik met veel toeren uit een scherpe bocht kom (bijv Tarzan). Met de tijd ook maar chippen.
Een extra set 15" met Toyo's R888 ligt al klaar (voor de Nordschleife) en om de stock GSI velgen liggen nu Dunlop SP Sport (full slick, voor Zandvoort). Geen spoilers/stickers/lexuslights e.d. voor mij, maargoed ieder z'n ding
Laatst gewijzigd door Tim82 op 17 aug 2008 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Hoi, even voorstellen, Tim / Tim82
Zo denken er vele hierTim82 schreef:Geen spoilers/stickers/lexuslights e.d. voor mij, maargoed ieder z'n ding
Leuk intro verhaal en welkom op het forum
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Hilversum
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 sep 2007 17:14
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Thanks for een warm welkom jongens!
In de tussentijd ben ik zelf nog even naar Zandvoort gegaan. Nationaal Oldtimer Festival, maar ik kwam voor het vrij rijden. Heerlijk weer bij aankomst, en ingeschreven voor de allerlaatste sportsessie laat in de middag. Uiteraard kwam het met bakken uit de lucht dus het was een spannend half uurtje Ondanks dat er geen misselijke auto's rondreden zoals een Delta Integrale Evo 16V was ik toch een van de snellere zoniet snelste op de baan met tijden van tegen de 2:40 per rondje
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!
Weekend er op naar de Nurburgring (met de Renault Tuning Club ), lekker kamperen op Viktoria Station.
De "Bitte ein Bit" sticker is inmiddels vervangen door een mooi ring-stickertje..
In de tussentijd ben ik zelf nog even naar Zandvoort gegaan. Nationaal Oldtimer Festival, maar ik kwam voor het vrij rijden. Heerlijk weer bij aankomst, en ingeschreven voor de allerlaatste sportsessie laat in de middag. Uiteraard kwam het met bakken uit de lucht dus het was een spannend half uurtje Ondanks dat er geen misselijke auto's rondreden zoals een Delta Integrale Evo 16V was ik toch een van de snellere zoniet snelste op de baan met tijden van tegen de 2:40 per rondje
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!
Weekend er op naar de Nurburgring (met de Renault Tuning Club ), lekker kamperen op Viktoria Station.
De "Bitte ein Bit" sticker is inmiddels vervangen door een mooi ring-stickertje..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Het 'echte' vrij rijden wordt georganiseerd door Rensportschool Zandvoort zelf. Zie voor data en andere info www.vrijrijden.nl
Daarnaast zijn er tal van andere dagen dat je kunt rijden. Vaak tijdens of na evenementen als Nationaal Oldtimer Festival of die do-dare events.
De echte circuitdagen worden georganiseerd door clubs zoals circuitdag.nl, harc.nl enz. Grote verschil met deze dagen is dat je je niet inschrijft voor losse sessies, maar voor een hele dag. Je hebt veel meer tracktime op deze dagen. Kost uiteraard wel meer, maar naar verhouding is het niet duurder.
Sessies zijn altijd onderverdeeld in toer/sport/race enz. Misschien eens een mini-meet op Zandvoort doen ofzo, wellicht zijn er meer geinteresseerden
Daarnaast zijn er tal van andere dagen dat je kunt rijden. Vaak tijdens of na evenementen als Nationaal Oldtimer Festival of die do-dare events.
De echte circuitdagen worden georganiseerd door clubs zoals circuitdag.nl, harc.nl enz. Grote verschil met deze dagen is dat je je niet inschrijft voor losse sessies, maar voor een hele dag. Je hebt veel meer tracktime op deze dagen. Kost uiteraard wel meer, maar naar verhouding is het niet duurder.
Sessies zijn altijd onderverdeeld in toer/sport/race enz. Misschien eens een mini-meet op Zandvoort doen ofzo, wellicht zijn er meer geinteresseerden
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo