waterpomp
waterpomp
Ok.. even een niet gsi vraagje
Heb na de crash met mijn GSi een golfje uit 88 over weten te nemen voor 50 eurie. Daar hoefde ik dus niet wakker voor te liggen.
Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter? )
Nu verdenk ik de waterpomp ervan dat hij defect is. Ik heb namelijk de slangen allemaal al gecontroleerd.
Nu is het vervangen van de waterpomp (incl. distributie) iets te duur voor deze auto. Ik hoef met de auto eigenlijk enkel nog 2x 100km mee rijden.
Nu is mijn vraag, is dat mogelijk?
Als ik de koelvloeistof tank vul en wanneer de temperatuur te hoog wordt (wat dus indicatie is dat de reservoir leeg is) deze bijvul.
Man... wat verlang ik terug naar mijn GSi
Heb na de crash met mijn GSi een golfje uit 88 over weten te nemen voor 50 eurie. Daar hoefde ik dus niet wakker voor te liggen.
Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter? )
Nu verdenk ik de waterpomp ervan dat hij defect is. Ik heb namelijk de slangen allemaal al gecontroleerd.
Nu is het vervangen van de waterpomp (incl. distributie) iets te duur voor deze auto. Ik hoef met de auto eigenlijk enkel nog 2x 100km mee rijden.
Nu is mijn vraag, is dat mogelijk?
Als ik de koelvloeistof tank vul en wanneer de temperatuur te hoog wordt (wat dus indicatie is dat de reservoir leeg is) deze bijvul.
Man... wat verlang ik terug naar mijn GSi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: waterpomp
Mit schreef:
Nu begint de radiator alleen steeds te sissen en is de koelvloeistof-tank steeds leeg als ik hem gevuld heb en een stuk gereden heb. (waar blijft die 4 liter? )
sissende radia gat in het ding denk ik dan maar
vandaar dat je water verliest
koop dan ook een opel
heb mischien nog een leuke cali te koop voor je
maar dat weet ik vrijdag
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Bars leaks erin donderen en rijden met fingers crossed.
Kan maar zo de koppakking zijn idd.
Wat je oo kkan doen al shet de koppakking is is voor d emats de kopbouten even wat strakker aandraaien
SOMS wil dat wel eens helpen.
Maja zijn beunmethodes die je alleen doet als de auto toch weg gaat.
Kan maar zo de koppakking zijn idd.
Wat je oo kkan doen al shet de koppakking is is voor d emats de kopbouten even wat strakker aandraaien
SOMS wil dat wel eens helpen.
Maja zijn beunmethodes die je alleen doet als de auto toch weg gaat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
radiateur op de sloop zal wel niks kosten toch? als dit in ieder geval het probleem is. weet je in ieder geval zeker dat je die 2x 100km haalt.
als je stilstaat en laat afslepen omdat blok aan baggah is, ben je stuk verder van huis (ook financieel)
stationair draaiend al gekeken naar waar het heen gaat/ uit lekt?
als je stilstaat en laat afslepen omdat blok aan baggah is, ben je stuk verder van huis (ook financieel)
stationair draaiend al gekeken naar waar het heen gaat/ uit lekt?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
ik heb net een flesje Radiator-lekkage dichter gekocht die tot 2mm kan dichten. Dit heb ik bij de koelvloeistof gegooid en vervolgens stationair laten draaien.
Motor begon wat te sputteren, flink wat lawaai van dat spul door de slangetjes. Maar opeens begon de motor normaal stationair te draaien. Het viel mij namelijk op dat als je rustig rijdt, en je zet hem stationair, hij een lager toerental aanhoudt dat wanneer je even wat meer gas hebt gegeven. Nu leek het dus eerst of de motor wou afslaan, maar daarna bleef hij netjes draaien. Hij wil nu ook weer meteen in 1x uit. Hiervoor had hij er niet echt meer zin in om uit te gaan. Geen sissende radiator meer nadat ik hem heb uitgezet.
Stukje gereden, en dit keer bleef de motor gewoon goed op temperatuur. Alleen net gekeken, en reservoir van koelvloeistof is nog steeds leeg.
Motor begon wat te sputteren, flink wat lawaai van dat spul door de slangetjes. Maar opeens begon de motor normaal stationair te draaien. Het viel mij namelijk op dat als je rustig rijdt, en je zet hem stationair, hij een lager toerental aanhoudt dat wanneer je even wat meer gas hebt gegeven. Nu leek het dus eerst of de motor wou afslaan, maar daarna bleef hij netjes draaien. Hij wil nu ook weer meteen in 1x uit. Hiervoor had hij er niet echt meer zin in om uit te gaan. Geen sissende radiator meer nadat ik hem heb uitgezet.
Stukje gereden, en dit keer bleef de motor gewoon goed op temperatuur. Alleen net gekeken, en reservoir van koelvloeistof is nog steeds leeg.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen