IK heb nu al bijna een jaar mijn Lexmaul liggen voor mijn Astra maar het kwam er niet van om hem erop te zetten maar nu mijn verbouwing eindelijk van mn stek klaar is en de Astra vorige week net vlekkeloos door de Apk kwam wil ik hem er eindelijk op zetten. (of liever gezegd erop laten zetten )
Nu had ik dus een ex werkplaatschef van de Opel die met de VUT is en nog bijklust en ook in de cross rijd dus ik wilde hem de lexmaul laten monteren op mijn C20XE maar nu beweerd hij dat er een type lexmaul voor de kadett is en ook er eentje is puur voor de astra.
Ik heb er nog nooit van gehoord en het lijkt me ook stug want volgens hem heeft de kadett een andere type lexmaul vanwege de stappenmotor die de astra heeft voor de stationair loop en de C20XE van een kadett heeft dit niet.
Weet iemand of dit echt zo is? want ik heb er echt nog nooit van gehoord maar hij kan er voorlopig niet aan beginnen en zelf heb ik niet alle kennis ervoor vanwege de ETC enz.
De foto van mijn lexmaul:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Ik wil hem wel overnemen voor een schappelijk prijsje!
Ik denk dat t ook voor geen meter gaat lukken
Maar ja net wat jullie zeggen er zit geen verschil in de lexmauls dat dacht ik zelf dus ook al wel. Die kerel was er zo heilig van overtuigd dat er 2 verschillende waren.
Dat de tractiecontrole te vervallen komt dat vind ik niet zo erg alleen ik heb zelf meer het idee dat ik er niet alles vanaf weet en het dus liever door iemand erop laat zetten die wel weet hoe dit moet.
IK kan het van Erwin nergens vinden eigenlijk hoe het gemonteerd moet worden? ik weet wel dat hij op het gereviseerde blok waar Redbill nu mee rijd dat hij daar een bijpassend blauw exemplaar had.
Nu moet ik alleen nog iemand hebben die er al ervaring mee heeft? anyone?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Dan zal ik eerst meer info moeten hebben over het monteren van de Lexmaul aangezien ik het topic van Bass gsi terug vond waarin hij er ook eentje monteerde maar het blijkt dat het toch wat meer inhoud als zo plug en play als ik het zo lees?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
niet moeilijk
etc stuk vervalt dus ook de vacuum aansluitingen die daar zitten
dus moet je het vacuum voor je brandstof druk op een andere plek weg halen
of je pakt een gasklephuis van een cali c20xe daar zitten de vacuum aansluitning wel op
RedBill schreef:Ik heb Erwin gevraagd of hij wil reageren...
Ok super bedankt Ik denk dat ik het zelfde heb als Bass gsi destijds dat ik eerst een gasklephuis zonder de ETC moet hebben en dat het dan geen enkel probleem (hopelijk) hoort te zijn.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
of je moet even kijken of je die 2 kleine vacuum slangetjes op een andere plek kwijt kan
1 is van de brandstof druk en de andere weet ik zo even niet meer
maar zit er niet ergens ander op de lexmaul een vacuum slang aansluiten
Heb jij een C20XE met M2.5 rotoronsteking of M2.8 dis?
In feite is het zo dat voor de traction control het gedeelte onder je gasklep (identiek voor alle modellen) gaat er tussen heen.
Kabel vd tractioncontrol gewoon ergens aan weg hangen, functie vervalt en misschien handig om checklampje in je dash weg te halen.
Vacuumslangen voor de LFR moet je even bekijken hoe je dat oplost, de mijne had toen een GM slang eraan hangen, dus even zoeken naar een passende.
Kadett en Astra blijven allebei de LFR behouden.
Er is maar 1 versie Lexmaul namelijk.
Dat tussenstuk op jouw foto monteer je bovenop je gasklep.
Anders pas de aanzuigslang er niet fatsoenlijk aan, let goed op dat deze afsluit, anders heb je valse lucht na je luchtmassameter.
Van dat montagestuk zit 1 uitgang, die gaat naar de LFR.
Aan de achterzijde waar Lexmaul staat komt het korte stukje rubber van de LFR.
Zal zaterdag even foto zoeken van het slangenwerk.
Opzich lijkt het moeilijker dan het is.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Hey Erwin met jouw tekst kan ik al een stuk meer!
Ik heb de Motronic 2.5 voor de C20XE overigens
Wat is precies het verschil tussen het luchtfilter huis van de kadett C20XE en die van de astra? IK meen dat die van de kadett iets korter was?
Wellicht wilde ik later een Luchtfilter net zoals Niels en Laagvlieger etc plaatsen dat hij gewoon goede koude lucht pakt maar om alvast een filter van een kadett erop te hebben zou wel beter zijn idd dan heb ik het in ieder geval origineel goed zitten.
Kan ik anders niet gewoon een afspraak bij jou boeken om hem erop te zetten?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Heb een foto waar je kunt zien dat de Lexmaul exact mooi past met de Kadett luchtfilterbak.
Met M2.8 is volgens mij een iets anders gasklephuis, exacte weet ik niet precies meer.
Foto's kunnen je al veel helpen, dus die hou je even van me tegoed.
Montage zou je evt. zelf wel kunnen.
Bestel zowieso alvast 1 inlaatpakking en de pakkingen voor het gasklephuis (onderste en bovenste).
En wat nieuw vacuumslang universeel met de goeie maat.
Dan ben je daar alvast van voorzien.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
boerbeun schreef:marcel gesproken, heeft een gasklephuis van een m2.5 nodig dacht ik dat hij zei.
en denk dat dit zelf ook wel goed te monteren valt hoor
tuurlijk heb hij een m2.5 gasklephuis nodig
m2.8 op m2.5 systeem werkt niet hoor beun
gewoon 1 van een calibra m2.5 die heb geen etc en heeft de aansluitnig voor de vacuum slangen wel
en andere oplossing is aansluiting maken op de lexmaul zelf
even gaatje boren.. draad er in tappen .. tuitje zoeken die je er in kunt draaien ... en klaar
ow ik ben niet helemaal thuis in dat 2.5 2.8 gebeuren
wat ik in gedachte had: die vijver pompjes die hebben ook die T stukjes. misschien daar anders eentje van tussen zetten zoiets. maar weet niet wat marcel wil.