Nog een storing
Nog een storing
Ik heb een hele tijd geleden Xenon in laten zetten maar sinds die tijd heeft hij in de BC een storing aan van: Dimlicht achterlicht,
ik alles gecontroleerd maar alles is goed,
ik dacht nou ik tik hem elke keer wel weg maar toch beginnen de irritaties toe te nemen.
Hoe zou dit kunnen komen, een storing in de Xenon oid ???
ik alles gecontroleerd maar alles is goed,
ik dacht nou ik tik hem elke keer wel weg maar toch beginnen de irritaties toe te nemen.
Hoe zou dit kunnen komen, een storing in de Xenon oid ???
GSi C18XE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Xenon en de check control gaan niet samen, doordat ze de check control niet/minder belasten.
Oplossingen:
1) Flikker die xenon rommel weg en plaats H4 lampen,
2) Solderen in je checkcontrol (fop weerstand insolderen ofzo),
3) Lastweerstanden monteren -> minst sjieke oplossing!
Ik zou punt 1 nemen.
Oplossingen:
1) Flikker die xenon rommel weg en plaats H4 lampen,
2) Solderen in je checkcontrol (fop weerstand insolderen ofzo),
3) Lastweerstanden monteren -> minst sjieke oplossing!
Ik zou punt 1 nemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
andwoord !!
hey ik heb de xenon zelf ingebouwd ik weet hoe het komt .
je normale h4 lampen hebbe alebij een aparte stekker dus links en rechts
doordat je xenon pakt blijft 1 stekker onaangesloten omdat xenon maar 1 aansluiting nodig heeft dus die van je linkse of rechtse h4 lamp dus 1 blijft onaangesloten liggen in je motor kap.
hoe je het uit je bc krijg ben ik oowk nog niet achter
jow !!
je normale h4 lampen hebbe alebij een aparte stekker dus links en rechts
doordat je xenon pakt blijft 1 stekker onaangesloten omdat xenon maar 1 aansluiting nodig heeft dus die van je linkse of rechtse h4 lamp dus 1 blijft onaangesloten liggen in je motor kap.
hoe je het uit je bc krijg ben ik oowk nog niet achter
jow !!
--- ( Terneuzen Astra v6 Team Kevin & Timothy ) ---
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Een ding is zeker.
BC geeft melding.
dat kan 2 oorzaken hebben:
1) Geen of weinig stroomafname op de H4 stekkers,
2) Stroomverschil tussen de circuits Links en Rechts.
Xenon zowel Links als Rechts op 1 stekker vind ik helemaal dom.
Zoiets is zelfs verboden.
BC geeft melding.
dat kan 2 oorzaken hebben:
1) Geen of weinig stroomafname op de H4 stekkers,
2) Stroomverschil tussen de circuits Links en Rechts.
Xenon zowel Links als Rechts op 1 stekker vind ik helemaal dom.
Zoiets is zelfs verboden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
xenon
de xenon kit zelf heeft maar 1 aansluiting voor de stroom dus kan je moeilijk 2 stekkers aansluiten of licht dat nou aan mij /?? ik heb bi xenon btw
--- ( Terneuzen Astra v6 Team Kevin & Timothy ) ---
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: xenon
Dan heb je een bijgeleverde kit gebruikt welke hem extra heeft afgezekerd naar de accu toe dmv zekeringen, en een relaisschakeling?Timogsi schreef:de xenon kit zelf heeft maar 1 aansluiting voor de stroom dus kan je moeilijk 2 stekkers aansluiten of licht dat nou aan mij /?? ik heb bi xenon btw
Je relais wordt dan bekrachtigd door de stroom die normaliter op de koplamp bestuurderszijde staat.
In dit geval kan het weinig kwaad, aangezien je de stroom rechtstreeks bij de accu wegpakt, en deze ook per kant is afgezekerd.
Dit is een minimaal verbruik welke dan via je orginele bekabeling loopt.
Enigste is natuurlijk wel, als je kortsluiting krijgt in de schakeldraad, dan heb je aan de voorzijde in 1x geen licht meer.
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
xenon zuigt is leuk als het origneel geleverd is
al die rommel wat uit hnokietonkie land komt en hier op de markt is is rommel
ik heb het er in gehad en heel mijn digidash werd er lijp van
hele hoge piep onder het geluid van de radio die ook niet weg te krijgen was
nooit weer die bende
word er onder weg ook helemaal gek van mensen die een halfords xenon setje er in hebben gedrukt en de bende zo hebben staan dat de nasa ze vanaf de maan kunnen zijn rijden
al die rommel wat uit hnokietonkie land komt en hier op de markt is is rommel
ik heb het er in gehad en heel mijn digidash werd er lijp van
hele hoge piep onder het geluid van de radio die ook niet weg te krijgen was
nooit weer die bende
word er onder weg ook helemaal gek van mensen die een halfords xenon setje er in hebben gedrukt en de bende zo hebben staan dat de nasa ze vanaf de maan kunnen zijn rijden