verlagen van de astra

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

verlagen van de astra

Bericht door DarkRider »

goedendag gsi boys (girls)

Ik heb mijn opel astra f gsi verlaagd met 40 mm verlagingsveren (met standaard schokbrekers van de astra) van apex voor de voorkant en achterkant.

Nu is het zo dat de voorkant mooi laag, maar de achterkant nog best hoog staat vind ik!

sterker nog, ik heb het nagecheckt met een andere kameraad die ook een astra gsi heeft en 40 mm verlaagd is, bijna 1,5 cm lager staat als de mijne!!

waar kan dit uberhaubt aan liggen?? wat kan ik eraan doen??

iemand ervaring hiermee? die het misschien ook heeft gehad?

Graag advies,

Bij voorbaat hartelijk dank
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

1) Verlaging verschild per merk veer,
2) De veren moeten nog inzakken.

Dus even geduld denk ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Laagvlieger schreef:1) Verlaging verschild per merk veer,
2) De veren moeten nog inzakken.

Dus even geduld denk ik.
1: hij heeft hetzelfde merk veren!
2: dat zou kunnen ja, maar hoelang duurt zoiets en hoever kan die nog meer inzakken? 1cm ofzo?

en bedankt!
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
qgenius
forum-gebruiker
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:24
Locatie: Hilversum

Bericht door qgenius »

Ik heb hetzelfde probleem, maar inzakken doen ze echt niet.
Ja als mijn schoonmoeder achterin zit wel :shock:
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Ik heb ook veerwegbegrenzers onderliggen (achterkant alleen), kan het ook hieraan liggen dat ze hoger staan? :roll:

Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

bij mij staat de achterkant ook lekker hoog, en is niet ingezakt.
Dat wordt bakstenen erin
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Bericht door EKadett »

Mad Driver schreef:bij mij staat de achterkant ook lekker hoog, en is niet ingezakt.
Dat wordt bakstenen erin
grindtegels werkt even wat beter denk ik
mijn achterkant van me station is door de vorige eigenaar express niet extreem verlaagd.. ben ik wel blij mee, en zo lijkt ook dat de voorkant lekker laag is.. en merk het zelf ook wel met rijden, drempels enzo ;)
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

heb um ook verlaags geen idd hoeveel..

mr als vere kapot gaan of weet ik veel , gaat die zooi eronder weg..
lijkt super mr rijdt voor geen meter ..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Net wat Laag zegt even geduld!!!Bij mij duurde het ook even voordat achter wat ging zakken :wink:
Paintverkoper in een verfzakie!!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Paintballer schreef:Net wat Laag zegt even geduld!!!Bij mij duurde het ook even voordat achter wat ging zakken :wink:
hoever zal die nog zakken ongeveer dan?
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

..zal eens even in de glazen bol kijken !






:roll:





:lol: :lol: :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Apex zakt sowieso behoorlijk in.....

En stuitert best hard. Bij Mart toen ingezeten, dat was minder demping en meer klappen dan ik bij dubbele verlaging. Maar heb progessief.
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

veerwegbegrenzers? waarom heb je die er onder zitten?

ik neem aan dat dat die rubberen dingen zijn die je om je veer moet doen ofzo? zoja, dan is het ook niet gek dat de achterkant minder inzakt dan de voorkant.
C20NE
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

DarkRider schreef:Ik heb ook veerwegbegrenzers onderliggen (achterkant alleen), kan het ook hieraan liggen dat ze hoger staan? :roll:

Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Veerwegbrenzers doen ene verlaging ook teniet ja!!!
Weg met die dingen! Leveren nog een gevaarlijk weggedrag op ook nog.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

QuerulouS schreef:veerwegbegrenzers? waarom heb je die er onder zitten?
Kzeg vaak tegen Ruud of Marco (maten) als we auto voor ons GIGAANTISCH zien klappen op snelweg op de achterkant:
'Veerwegbegrenzers'.

Wegligging is gedeeltelijk goed om zeep.

Omdat wielen niet passen waarschijnlijk, heel andere hobby.
Niks mis mee verder.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

gewoon troep:P
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

Laagvlieger schreef:
DarkRider schreef:Ik heb ook veerwegbegrenzers onderliggen (achterkant alleen), kan het ook hieraan liggen dat ze hoger staan? :roll:

Zo ja, wat kan ik eraan doen?
Veerwegbrenzers doen ene verlaging ook teniet ja!!!
Weg met die dingen! Leveren nog een gevaarlijk weggedrag op ook nog.
Maar die dingen zitten toch tussen je schokdempers? :roll:
of is dat niet zo bij de astra?
Afbeelding

en maakt het dus degelijk wel uit dat die ertussen zitten met de verlaging? dus dat het mede hierdoor auto niet lager wil en of lager kan?

Groeten

ps: kun je trouwens de rubbers wat om de veerschotels word geschoven (boven als onder, waar de veer tussen komt te zitten) ook in verschillende diktes krijgen? De mijn zijn wel 1,5 cm dik!
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Veerwegbegrenzers zijn om je auto te verlagen, terwijl wielen niet passen. Letterlijk zorgen dat je veerweg maar paar cm is. Vaak omdat
wielen anders meteen aanlopen.
Je veren kunnen hun werk niet meer doen.
Apex 40/40 en dan veerwegbegrenzers zal heel heel hard worden.

Zal wel gevaarlijk zijn als je hard om bocht gaat.
Met deuk in de weg zal je achterbuitenwiel alssie door oneffenheid in weg gaat gaan stuiteren.. Is letterlijk wiel los van de weg.
Met regen stuiter je stukje, en dan zegttie meteen uitbreek.
Je kunt het makkelijkste op snelweg voor je herkennen:
- Normale auto zegt BADOEM, en stuitert 2x na
- Lage harde auto zegt BADAM, giga klap, en is terug
- Lage harde auto met veerwegbegrenzers stuitert letterlijk voor je neus.

In Engeland laatst met een Supra Mk IV gezien, je ziet hem voor je op normale weg letterlijk stuiteren op rechte weg.
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

de veerwegbegrenzers zijn ertussen uit en het ziet er megagoed uit!!

Auto staat lekker voor en achter laag....Achterbanden gaan een deels de scherm in 8) ......

en bedankt voor allen voor de info...

groeten :D
Quitters never win and Winners never quit!
Plaats reactie