Nokennassensor +paar vragen..
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nokennassensor +paar vragen..
Na een 300euro aan de lambda te hebben uitgegeven 2 weken terug krijg ik nu te horen dat de nokkenassensor ook niet meer mee wil doen.
Nu paar vragen.
€ 35 voor het uitlezen (oplichterij of normale prijs??)
€215 voor de nokkenassensor + vervangen, goed of duur?
€150 voor alleen de sensor (normale prijs?)
*Is het zinvol om een 2e hands sensor te zoeken?
*Kan ik deze eventueel zelf vervangen? Of is dit echt te lastig om zelf te doen?
Het betreft een C18xe
Thx
Nu paar vragen.
€ 35 voor het uitlezen (oplichterij of normale prijs??)
€215 voor de nokkenassensor + vervangen, goed of duur?
€150 voor alleen de sensor (normale prijs?)
*Is het zinvol om een 2e hands sensor te zoeken?
*Kan ik deze eventueel zelf vervangen? Of is dit echt te lastig om zelf te doen?
Het betreft een C18xe
Thx
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Prijs van uitlezen verschilt per dealer. Kun ej dus nix van zeggen. Hangt af van de investeringen in de apparatuur.
Die sensor is idd zo duur. en hij zit achter de nokkenastandwielen.
Verschil is dat er een verbeterd type inkomt met een stevigere stekker met een stuk kabelboom. De originele kabelboom moet afgeknipt worden in de kunstof kabelboomgoot die over de injectors loopt en daar gecrompen met speciale bussen met een crimptang en gesoldeerd worden aan de nieuwe kabelboom.
Tis hoogfrequent, dus moet wel goed gebeuren!
Die sensor is idd zo duur. en hij zit achter de nokkenastandwielen.
Verschil is dat er een verbeterd type inkomt met een stevigere stekker met een stuk kabelboom. De originele kabelboom moet afgeknipt worden in de kunstof kabelboomgoot die over de injectors loopt en daar gecrompen met speciale bussen met een crimptang en gesoldeerd worden aan de nieuwe kabelboom.
Tis hoogfrequent, dus moet wel goed gebeuren!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Hij rijdt tot dusver dus gewoon normal, sinds gisteren brandt de storingslampje dus.
Ze hebben net de foutmelding gewist, en onderweg naar huis heeft het niet meer gebrandt.
Als het nog eens brandt hoorje vanme c18xe
Zal vast wel, kan niet zomaar weg zijn.
Ze hebben net de foutmelding gewist, en onderweg naar huis heeft het niet meer gebrandt.
Als het nog eens brandt hoorje vanme c18xe
Zal vast wel, kan niet zomaar weg zijn.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Heel simpel zelf te doen...
Inbouwen misschien half uurtje, mijne was al gesoldeerd, hoefde ik niet meer te doen.
Bij mij is er gewoon 1 van Hella ingegaan dacht ik...werkte prima, geen storing meer gahad. Bij mij ging ook alleen t lampje branden, voor de rest niets. Ding was dacht ik 80e nieuw... heb t doosje met de nieuwe stekker en kabelboom nog in de schuur volgens mij.
Werkwijze uit mn hoofd:
even multiriem loshalen (breekijzer oid gebruiken om je automatische spanner te ontspannen zodat de riem eraf kan.
LMM / luchtfilter etc weghalen
Voorwiel loshalen
3 boutjes van je distri kap loshalen.
Distri kap weghalen, kan precies..
Je klepdekselkapje loshalen (2 imbusjes)
Stekker Nokkenas sensor loskoppelen (met een klein schroevendraaiertje lukt dat goed)
Nu tussen je nokkenastandwiel het torx boutje losdraaien.
Langs boven verwijderen.
Nieuwe langs boven laten zakken, alsie goed zit rust ie op en soort steuntje.
Vastzetten en aansluiten
Alles terug bouwen...
Dat was t wel... Klinkt moeilijker dan dat t is..
Inbouwen misschien half uurtje, mijne was al gesoldeerd, hoefde ik niet meer te doen.
Bij mij is er gewoon 1 van Hella ingegaan dacht ik...werkte prima, geen storing meer gahad. Bij mij ging ook alleen t lampje branden, voor de rest niets. Ding was dacht ik 80e nieuw... heb t doosje met de nieuwe stekker en kabelboom nog in de schuur volgens mij.
Werkwijze uit mn hoofd:
even multiriem loshalen (breekijzer oid gebruiken om je automatische spanner te ontspannen zodat de riem eraf kan.
LMM / luchtfilter etc weghalen
Voorwiel loshalen
3 boutjes van je distri kap loshalen.
Distri kap weghalen, kan precies..
Je klepdekselkapje loshalen (2 imbusjes)
Stekker Nokkenas sensor loskoppelen (met een klein schroevendraaiertje lukt dat goed)
Nu tussen je nokkenastandwiel het torx boutje losdraaien.
Langs boven verwijderen.
Nieuwe langs boven laten zakken, alsie goed zit rust ie op en soort steuntje.
Vastzetten en aansluiten
Alles terug bouwen...
Dat was t wel... Klinkt moeilijker dan dat t is..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Een opmerking met de imitatiesensoren:
Ik heb verscheidene gezien met te dikke contactpinnen!!
Die drukken de stekker van binnen kapot en dan doet ie nix meer!
Let dus op de dikte van de contacten mocht je voor imitatie gaan!
Ik heb verscheidene gezien met te dikke contactpinnen!!
Die drukken de stekker van binnen kapot en dan doet ie nix meer!
Let dus op de dikte van de contacten mocht je voor imitatie gaan!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
waslijst van stappen baas j
heb hem destijds bij mijzelf ook vervangen maar heb de multiriem en wiel er bijv. niet afgehaald
en bij mij was het ook geen torx maar een m6 bout waarmee die sensor vast zat
oja, enige symptoom die ik had was dat ik maar max 4000 (of zoiets) toeren kon draaien
heb hem destijds bij mijzelf ook vervangen maar heb de multiriem en wiel er bijv. niet afgehaald
en bij mij was het ook geen torx maar een m6 bout waarmee die sensor vast zat
oja, enige symptoom die ik had was dat ik maar max 4000 (of zoiets) toeren kon draaien
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
dat vermoedde ik al
maar hij zat nog wel met de originele draad vast. Geen geknipte en weer gesoldeerde punten. Tenzij ze de halve kabelboom vervangen hebben
maar hij zat nog wel met de originele draad vast. Geen geknipte en weer gesoldeerde punten. Tenzij ze de halve kabelboom vervangen hebben
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Omdat je zo jezelf helpt... hoef je minder te kutten... als je je wiel er nl niet afhaalt kan je weer slecht bij t onderste boutje van je distributiedeksel.. tenzij je een brug hebt ofzo...maar ik heb alles gewoon op straat gedaan.
En je multiriem moet je even losleggen anders kan je distributiedeksel onvoldoende naar buiten toe, hij zit namelijk om 3 soort bussen heen..
Bevredigend beantwoord?
En je multiriem moet je even losleggen anders kan je distributiedeksel onvoldoende naar buiten toe, hij zit namelijk om 3 soort bussen heen..
Bevredigend beantwoord?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ik rijd alweer 2 dagen rond, helemaal niks gemerkt.
Geen melding, geen dipjes, helemaal niks.
Robbert ik rijd nog een paar daggies zo rond, ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren.
Denk dat het er toch wel van gaat komen, maja moet wel even iets gebeuren.
Thx jongens voor de beschrijvingen,
Geen melding, geen dipjes, helemaal niks.
Robbert ik rijd nog een paar daggies zo rond, ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren.
Denk dat het er toch wel van gaat komen, maja moet wel even iets gebeuren.
Thx jongens voor de beschrijvingen,
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D