Elek. dakraam motortje(foto's toegevoegd 11-8)
Elek. dakraam motortje(foto's toegevoegd 11-8)
Past het dakraammotortje van een omega/senator in die van een astra f?
Lijken op elkaar
Lijken op elkaar
Laatst gewijzigd door Diem op 11 aug 2008 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Astra Station GSi 16v
-
- forum-gebruiker
- Crazycarschris
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Crazycarschris
- forum-gebruiker
- Crazycarschris
- forum-gebruiker
ja 100%. de beugel alleen niet. Ik heb dezelfde in mijn astra, alleen dan met de complete kap erbij uit een Vectra B dacht ik (of A )
Heb je ook bediening erbij? want je zit te klooien met de kap die nu in je dak zit.
over die beugel: er zit aan de achterzijde van het motortje een soort extra ophangpuntje. deze kun je bij je astra NIET ophangen, of je moet iets bakken.. Als je hem aan de 2 schroefjes nabij het draaiende tandwieltje aandraait zit hij al vrij stevig. Ik heb hem er zò in liggen en tot noch toe (3 maanden verder) nog niet loszittend motortje..
Heb je ook bediening erbij? want je zit te klooien met de kap die nu in je dak zit.
over die beugel: er zit aan de achterzijde van het motortje een soort extra ophangpuntje. deze kun je bij je astra NIET ophangen, of je moet iets bakken.. Als je hem aan de 2 schroefjes nabij het draaiende tandwieltje aandraait zit hij al vrij stevig. Ik heb hem er zò in liggen en tot noch toe (3 maanden verder) nog niet loszittend motortje..
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Ok dan,het past dus.een hele geruststellingboerbeun schreef:ja 100%. de beugel alleen niet. Ik heb dezelfde in mijn astra, alleen dan met de complete kap erbij uit een Vectra B dacht ik (of A )
Iemand die zich aanbied om te helpen
Astra Station GSi 16v
heb jij toevallig montage foto'sboerbeun schreef:ja 100%. de beugel alleen niet. Ik heb dezelfde in mijn astra, alleen dan met de complete kap erbij uit een Vectra B dacht ik (of A )
Astra Station GSi 16v
heb er geen foto`s van.
het is ECHT simpel. kwestie van:
zwengel eraf halen. (schroefje in het midden van het draaipunt op de zwengel)
binnenverlichting eruit wippen met schroevendraaier, dan zie je daaronder 2 schroeven zitten, eruit draaien.
dan kom je plaat omlaag. Nu haal je de 2 schroeven los die nog op het draai mechanisme zitten van waar de zwengel op zat.
Nu is ook dat los.
draai je motor als het effe kan naar het nulpunt. Want ik had hem bijvoorbeeld verkeerd erin zitten. stond op bovenste puint op motortje, terwijl raam op onderste punt stond..
Nu druk je de motor voozichtig inhet gat waar het tandwiel van het raam in zit en draai het geheel aan met de 2 bijbehorende schroeven.
vergeet niet dat plaatje wat op de foto bovenop de motor zit om het tandwieltje heen!!
nu zit ie goed. test hem effe uit voordat je het een en ander weer dicht bouwt. vervangende kap erop met bediening als kan.
klaar
anders moet je maar effe bellen als het niet lukt?
06 269 711 21
gr frank
het is ECHT simpel. kwestie van:
zwengel eraf halen. (schroefje in het midden van het draaipunt op de zwengel)
binnenverlichting eruit wippen met schroevendraaier, dan zie je daaronder 2 schroeven zitten, eruit draaien.
dan kom je plaat omlaag. Nu haal je de 2 schroeven los die nog op het draai mechanisme zitten van waar de zwengel op zat.
Nu is ook dat los.
draai je motor als het effe kan naar het nulpunt. Want ik had hem bijvoorbeeld verkeerd erin zitten. stond op bovenste puint op motortje, terwijl raam op onderste punt stond..
Nu druk je de motor voozichtig inhet gat waar het tandwiel van het raam in zit en draai het geheel aan met de 2 bijbehorende schroeven.
vergeet niet dat plaatje wat op de foto bovenop de motor zit om het tandwieltje heen!!
nu zit ie goed. test hem effe uit voordat je het een en ander weer dicht bouwt. vervangende kap erop met bediening als kan.
klaar
anders moet je maar effe bellen als het niet lukt?
06 269 711 21
gr frank
- Crazycarschris
- forum-gebruiker
Diem zelf doen jongen.
daar heb je toch geen hulp bij nodig.hahaha.
Anders weet je waar de garage/sloop van Crazycarschris is toch?
ik heb ook de kap nog ik weet alleen niet of hij past want hij komt van die senator.
Ik heb wel een kapje van een astra gsi maar deze was niet elektrisch.
Als je langs komt kijken we wel toch.
Gr Chris.
daar heb je toch geen hulp bij nodig.hahaha.
Anders weet je waar de garage/sloop van Crazycarschris is toch?
ik heb ook de kap nog ik weet alleen niet of hij past want hij komt van die senator.
Ik heb wel een kapje van een astra gsi maar deze was niet elektrisch.
Als je langs komt kijken we wel toch.
Gr Chris.
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
en anders kost dat kapje nieuw 13 euro bij de dealer
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Hallooooo, lees anders even het technisch archief. Daar staat een heel onderwerp hierover, alleen dan met een iets ander motortje. Hoe moeilijk kan het zijn?Diem schreef:heb jij toevallig montage foto'sboerbeun schreef:ja 100%. de beugel alleen niet. Ik heb dezelfde in mijn astra, alleen dan met de complete kap erbij uit een Vectra B dacht ik (of A )
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Na 2236 posts zou je dat toch echt moeten weten. Zie trouwens net dat de foto's niet meer werken door de overgang van planet naar kpn. Heb al een verzoek om reparatie naar de moderator gestuurd...boerbeun schreef:niet iedereen weet waar wat staat
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): 59 Plymouth
DONE!RedBill schreef:Na 2236 posts zou je dat toch echt moeten weten. Zie trouwens net dat de foto's niet meer werken door de overgang van planet naar kpn. Heb al een verzoek om reparatie naar de moderator gestuurd...boerbeun schreef:niet iedereen weet waar wat staat
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
die kap kan er toch niet op matt? of begrijp ik het verkeerd?Matt schreef:Hebben em 100% zeker!
!!! 90439359
Is wel de Astra kap trouwens!
originele astra kap heeft die deuk erin van de zwengel toch?
daarom had ik ook die vectra kap mee genomen samen met motortje