Audio Probleem (goede kickbass speakers)
Audio Probleem (goede kickbass speakers)
Ik heb het probleem dat ik mijn audio niet voluit kan draaien, dan springt 1 van mijn versterkers op zijn protection.. Nu heb ik navraag gedaan bij de audioboer en die zei dat ik te dunnen bekabeling had.. Nu ben ik vandaag weer kabels wezen halen voor een godsvermogen maar is nog steeds het zelfde.. Ik ben van 10 kwardraad overgestapt naar 25 kwardraad bekabeling.. Ik heb 1 mijn auto dus 2 versterers (1 x infinity 2500 watt en 1 Boss 1600 watt monolok) daarbij heb ik 2 composets (1 x maal infinity polyglass en 1 maal een kicker comp) en voor de bassen een 15"woofer van PB uit de extreme serie, verder heb ik voor alle stroom nog een 1 farad condensator er tussen.. Maar nu ik alle kabels het vervangen voor 25 kwardraad springt nog steeds de Infinity op zijn protection bij voluit draaien, enige verschil met deze kabels is dat mijn koplampen gaan knipperen op de bass ondanks mijn condensator.. Iemand enig idee wat ik nog kan doen.. Want word er helemaal gek van...
Laatst gewijzigd door GSI078 op 21 jun 2008 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
denk dat je accu dan niet sterk genoeg is als je koplampen gaan knipperen
heb je er nog een standaard accu in liggen?
zo ja, dan zou ik zeggen probeer eens een zwaardere
opel (vectra v6) accu's zijn ut beste
probeer er anders even 1 te lenen oid, dan weet je het zeker voordat je straks een nieuwe koopt
heb je er nog een standaard accu in liggen?
zo ja, dan zou ik zeggen probeer eens een zwaardere
opel (vectra v6) accu's zijn ut beste
probeer er anders even 1 te lenen oid, dan weet je het zeker voordat je straks een nieuwe koopt
gel accu, die moet je nemen mocht je accu niet goed genoeg zijn. Ze kosten wel wat, maar dan heb je ook wat. rond de 250 a 350euro dacht ik zo. Ik heb er zelf ook een, zeer te spreken over.
is je massa goed kaal op je chassis? kabel even dik als de voeding? en zo kort mogelijk?
speaker door gemeten aantal ohm.. ? misschien geeft ie een afwijking (spoel gesmolten).
succes
is je massa goed kaal op je chassis? kabel even dik als de voeding? en zo kort mogelijk?
speaker door gemeten aantal ohm.. ? misschien geeft ie een afwijking (spoel gesmolten).
succes
C20NE
Die acuu heb ik over zitten denken inderdaad, maar vind het toch wel veel geld voor een beetje stroom.. Massa is echt op een heel kaal chassis, is bijna gepolijst en is ook gewoon 25 kwardraad en van versterker 1 is hij 15 centimeter en van versterker 2 45 centimeter dus gewoon dik odner een meter.. Composetjes zijn nieuw dus neem niet aan dat daar iets mee isQuerulouS schreef:gel accu, die moet je nemen mocht je accu niet goed genoeg zijn. Ze kosten wel wat, maar dan heb je ook wat. rond de 250 a 350euro dacht ik zo. Ik heb er zelf ook een, zeer te spreken over.
is je massa goed kaal op je chassis? kabel even dik als de voeding? en zo kort mogelijk?
speaker door gemeten aantal ohm.. ? misschien geeft ie een afwijking (spoel gesmolten).
succes
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
je versterker gebuikt stroom niet je compo's
als je hard wil gaan kost dat geld, is technies maar zeker ook met audio zo
hard en goedkoop gaat helaas niet samen
gel accu is denk ik nog lang niet nodig, ik zou iig eerst een v6 accu proberen
als je hard wil gaan kost dat geld, is technies maar zeker ook met audio zo
hard en goedkoop gaat helaas niet samen
gel accu is denk ik nog lang niet nodig, ik zou iig eerst een v6 accu proberen
Accu & condensators
Bij gebruik van één of meerdere versterkers wordt er veel van de accu en dynamo gevergd. De stroomopname van een flinke versterker is hoog, samen met alle andere verbruikers erbij zal de accu moeite hebben om de spanning boven de 12V te houden. Dit uit zich vaak in het knipperen van de verlichting op de maat van de muziek. Voor het geluid heeft het ook gevolgen, de dynamiek wordt minder en het sublaag klinkt niet droog en strak meer. Wanneer de versterker circa >500W rms levert is een condensator geen overbodige luxe.
Wanneer de installatie veel gebruikt wordt met stilstaande motor, het vermogen is van de versterkers >500W én de standaard accu is 45Ah of minder, dan is een tweede accu aan te bevelen.
http://www.12vhifi.nl/condensator.html
euhm, die jongen heeft over het fijt dat zijn infinity in de PROTECTION springt en niet dat ie gaat dansen of kraken.
Protection betekend een kortsluiting of soms ook een te hoge weerstand,
ffde volgende dingen in acht nemen voor een goede installatie:
rms vermogen van bijde versterkers optellen en daar het amnperage van uitrekenen, elke 10 ampere ben je 1mm2 voor nodig dus voor 500 echte rms watts ben je een 50 mm2 kabel nodig om te voorkomen dat je kabel te warm word en een hogere weerstand krijgt.
rms vermogen van je luidsprekers en woofer opzoeken en ook daar de bekabeling van aanpassen naar de juiste mm2 vooral van je sub is dit zeer belangrijk.
bekabeling naar je condensator is gemiddeld 10 mm2 per 1 fahrad.
als je dan alle bekabeling hebt liggen ga je 1 massa punt maken waar je de massa van je 2 versterkers op zet en die van je condensator dus rechtstreeks!
nu de voeding voor de radio, deze haal je van je verdeelblok naar de versterkers zo dicht mogelijk aan je versterkes als mogelijk is.
de massa van de radio leg je wederom aan het grote massa punt van je versterkers
zorg dat je alle verbindingen met vergulde aansluitingen maakt. deze om de weerstand zo laag mogelijk te houden
doorvoeren door het chassie met tules om zo kortsluiting te voorkomen, heb het zelf gehad mantel nog goed alleen verkoold door de condensator en daardoor lekstroom.
en gebruik ook goede afgeschermde cinch kabels tegen kortsluiting, ook daardoor kan je versterker door slaan.
veel succes
Protection betekend een kortsluiting of soms ook een te hoge weerstand,
ffde volgende dingen in acht nemen voor een goede installatie:
rms vermogen van bijde versterkers optellen en daar het amnperage van uitrekenen, elke 10 ampere ben je 1mm2 voor nodig dus voor 500 echte rms watts ben je een 50 mm2 kabel nodig om te voorkomen dat je kabel te warm word en een hogere weerstand krijgt.
rms vermogen van je luidsprekers en woofer opzoeken en ook daar de bekabeling van aanpassen naar de juiste mm2 vooral van je sub is dit zeer belangrijk.
bekabeling naar je condensator is gemiddeld 10 mm2 per 1 fahrad.
als je dan alle bekabeling hebt liggen ga je 1 massa punt maken waar je de massa van je 2 versterkers op zet en die van je condensator dus rechtstreeks!
nu de voeding voor de radio, deze haal je van je verdeelblok naar de versterkers zo dicht mogelijk aan je versterkes als mogelijk is.
de massa van de radio leg je wederom aan het grote massa punt van je versterkers
zorg dat je alle verbindingen met vergulde aansluitingen maakt. deze om de weerstand zo laag mogelijk te houden
doorvoeren door het chassie met tules om zo kortsluiting te voorkomen, heb het zelf gehad mantel nog goed alleen verkoold door de condensator en daardoor lekstroom.
en gebruik ook goede afgeschermde cinch kabels tegen kortsluiting, ook daardoor kan je versterker door slaan.
veel succes
de fiets is toch zo slecht niet.........
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Zo nu mijn audio probleem dankzij Adriaan is opgelost kan ik weer verder met mijn geluid.. Mijn audio gaat zuiver en erg hard, ik mis alleen nog 1 ding en dat is de kickbass.. Heb een mooie zuivere hoge toon voor en achter.. Mooie midden toon voor, en een hele diepe bass achter.. Zoek dus nog een kickbass.. Ik heb achter 2 gaten van 16,50 centimeter oftewel 6,5 inch.. Iemand een tip of idee welke kickbass speakers ik kan plaatsen daar..??? Mag ook een goed composetje zijn, als er maar goede kickbass woffertje van 6,5 inch bij zitten...
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen