differentieel deksel lekt!
differentieel deksel lekt!
Hallo luitjes,
ik vandaag me bakolie verversen. F16bak, er is geen andere manier om het af te tappen, dan de deksel van het differentieel los te nemen. Dus was ik eerst naar de dealer om een pakking te regelen.
Maar nu, ik die ouwe pakking eraf gehaald, waar ze ook het nodige vloeibare pakking aan hadden gesmeerd (wat een klus was dat).Alle delen gereinigd, nieuwe pakking gemonteerd, boutjes niet al te vast (met mijn nieuwe momentsleutel ) gezet. olie erin. en wholla... je zag het al een beetje zweten op een plek. Ik naar huis rijden 15km. Thuis aangekomen en nog even gekeken, en ja hoor... druppel aan die deksel. Pffff..... waarom nou altijd?
ik zat nog te twijfelen of ik ook vloeibare pakking ging gebruiken, maar de pakking die ik had bleef vloeibaar :S ouwe rotzooi denk ik. Dus maar gewoon droog erin.
Het betreft een blauwe gladde pakking, ligt het misschien aan het type pakking? Of moet ik bij zo'n pakking ook vloeibare pakking gebruiken?
Iemand tips?
ik vandaag me bakolie verversen. F16bak, er is geen andere manier om het af te tappen, dan de deksel van het differentieel los te nemen. Dus was ik eerst naar de dealer om een pakking te regelen.
Maar nu, ik die ouwe pakking eraf gehaald, waar ze ook het nodige vloeibare pakking aan hadden gesmeerd (wat een klus was dat).Alle delen gereinigd, nieuwe pakking gemonteerd, boutjes niet al te vast (met mijn nieuwe momentsleutel ) gezet. olie erin. en wholla... je zag het al een beetje zweten op een plek. Ik naar huis rijden 15km. Thuis aangekomen en nog even gekeken, en ja hoor... druppel aan die deksel. Pffff..... waarom nou altijd?
ik zat nog te twijfelen of ik ook vloeibare pakking ging gebruiken, maar de pakking die ik had bleef vloeibaar :S ouwe rotzooi denk ik. Dus maar gewoon droog erin.
Het betreft een blauwe gladde pakking, ligt het misschien aan het type pakking? Of moet ik bij zo'n pakking ook vloeibare pakking gebruiken?
Iemand tips?
C20NE
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
ben nog even gaan kijken naar m'n moment sleutel en de vraagbaak. Ik heb me vergist.. ik dacht gister: 3,0 Nm is wel een beetje weinig, toen had ik hem op 9,0Nm gezet.raymond schreef:hoe vast heb je de boutjes aan gedraait?
opel geeft voor de het ijzeren deksel 30 NM
en voor de lichtmetalen deksels 18 NM
Heb het dus niet goed gezien dat ik niet 3,0 moet overnemen maar 30Nm in het boekie!
dus heb hem nu wel op 30Nm gezet. Maar is die pakking nog goed genoeg, of moet ik een nieuwe gebruiken? De pakking is namelijk al een beetje doordrengt met olie.. Of maakt dat niet uit?
bedankt~!
C20NE
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
haha zekerheid boven allesQuerulouS schreef:nou dat wordt een nieuwe pakking.... lekt nog als een mandje.
ik houd jullie op de hoogte bij mijn 2e poging.
(ik neem voor de zekerheid 2 pakkingen mee en vloeibare pakking, mocht de 2e poging ook mislukken.)
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
En van binnen naar buiten vast draaien...
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
In het midden van het deksel beginnen met vast draaien dan naar biuten werken zegmaar. Als je eerst aan de buitenkant begint met draaien kan zijn dat de pakking zich niet goed verspreid tussen het deksel, netzoals met kopbouten vastdraaien zegmaar.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00