Koelvin
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Koelvin
hallo wanner moet normaal de koelvin aanspringen?
bij mij pas vet laat volgens mij .. tegen 100 graden dan springt ie even aan ....motor wordt ook wel snel warm... 2 km rijden en zit al op 80 graden..:s wat kan dit zijn of is dit normaal .. lijkt me niet...
bij mij pas vet laat volgens mij .. tegen 100 graden dan springt ie even aan ....motor wordt ook wel snel warm... 2 km rijden en zit al op 80 graden..:s wat kan dit zijn of is dit normaal .. lijkt me niet...
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
springt bij mij ook pas tegen de 100 graden aan
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
nee die van mij zit als ik poosje rij ook onder 90 graden ..pascal1109 schreef:springt bij mij ook pas tegen de 100 graden aan
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
vind wel raar...
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
ik denk dat die eerder een andere koelven schakelaar hebt, ikzelf heb hem er namelijk ook in zitten.Erwin_dude schreef:dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90
ik heb er eentje van M-tech, bij mij slaat de ven nu aan bij de 92 graden.
vind ik toch wat fijner dan dat die pas bij de 100 graden aanslaat.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
idd vind ik ook , beetje veiliger gevoel miss.. kweet nie pcies van die van mij , hoor koelvin nooit...eddie gsi schreef:ik denk dat die eerder een andere koelven schakelaar hebt, ikzelf heb hem er namelijk ook in zitten.Erwin_dude schreef:dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90
ik heb er eentje van M-tech, bij mij slaat de ven nu aan bij de 92 graden.
vind ik toch wat fijner dan dat die pas bij de 100 graden aanslaat.
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Of als je zekering ineens spoorloos isRedBill schreef:Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
dan zul je zelf wel met je dikke worstenvingers erbij hebben gezeten :pMatt schreef:Of als je zekering ineens spoorloos isRedBill schreef:Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
haha:)
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam