Koelvin

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Koelvin

Bericht door Erwin_dude »

hallo wanner moet normaal de koelvin aanspringen?
bij mij pas vet laat volgens mij .. tegen 100 graden dan springt ie even aan ....motor wordt ook wel snel warm... 2 km rijden en zit al op 80 graden..:s wat kan dit zijn of is dit normaal .. lijkt me niet...
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

springt bij mij ook pas tegen de 100 graden aan
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg :lol:
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

pascal1109 schreef:springt bij mij ook pas tegen de 100 graden aan
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg :lol:
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
nee die van mij zit als ik poosje rij ook onder 90 graden ..
vind wel raar...
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Bij de 100 moet ie inderdaad aanslaan :wink:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
GSI078
forum-gebruiker
Berichten: 477
Lid geworden op: 08 mei 2008 00:06
Locatie: Dordrecht

Bericht door GSI078 »

Die van mij slaat aan bij de 90 :shock:
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....

Kok-Promoteam :D
Fusion-Promoteam :D
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Syl-Astra »

Eeen vriendin van mij had het laatst ook met haar 1.6 16v.
Liep bij de stoplichten met warm weer ook heel er snel op naar de 100.
Dus hing ook al snel aan de foon is dat wel goed??
Dus ikke maar even met onze LAAGBAAK gebelt.
En kreeg idd ook het zelfde antwoord. :wink:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90 :shock:
dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
GSI078
forum-gebruiker
Berichten: 477
Lid geworden op: 08 mei 2008 00:06
Locatie: Dordrecht

Bericht door GSI078 »

Geen idee... Maar blokje word niet echt warm
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....

Kok-Promoteam :D
Fusion-Promoteam :D
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

GSI078 schreef:Geen idee... Maar blokje word niet echt warm
hm niks ernstigs .. die van mij wel weer extreem warm alsie stil staat..zal wel zo horen..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Bericht door eddie gsi »

Erwin_dude schreef:
GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90 :shock:
dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..
ik denk dat die eerder een andere koelven schakelaar hebt, ikzelf heb hem er namelijk ook in zitten.

ik heb er eentje van M-tech, bij mij slaat de ven nu aan bij de 92 graden.
vind ik toch wat fijner dan dat die pas bij de 100 graden aanslaat.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

eddie gsi schreef:
Erwin_dude schreef:
GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90 :shock:
dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..
ik denk dat die eerder een andere koelven schakelaar hebt, ikzelf heb hem er namelijk ook in zitten.

ik heb er eentje van M-tech, bij mij slaat de ven nu aan bij de 92 graden.
vind ik toch wat fijner dan dat die pas bij de 100 graden aanslaat.
idd vind ik ook , beetje veiliger gevoel miss.. kweet nie pcies van die van mij , hoor koelvin nooit...
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

mijne slaat ook bij de 100 pas aan.
En ja mijne wordt ook snel warm in de file met warm weer 8) als alles goed werkt moet er niks aan de hand zijn.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.

Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

RedBill schreef:Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.

Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Of als je zekering ineens spoorloos is :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

Matt schreef:
RedBill schreef:Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.

Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Of als je zekering ineens spoorloos is :lol:
dan zul je zelf wel met je dikke worstenvingers erbij hebben gezeten :p
haha:)
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Plaats reactie