chippen....welke beter?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
"ONS" adresje is www.schmidtautosport.nl Daar worden al mijn auto's ook afgesteld, incl. de rally auto's.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Wat was dat adresje in Lochem ook alweer? Waar ik een vermogenstest kan doen voor me auto?Rallyastra schreef:"ONS" adresje is www.schmidtautosport.nl Daar worden al mijn auto's ook afgesteld, incl. de rally auto's.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Wie heeft meer ervaring met ze?Rallyastra schreef:"ONS" adresje is www.schmidtautosport.nl Daar worden al mijn auto's ook afgesteld, incl. de rally auto's.
En hoe gaan ze met chiptuning om? Is het dus alleen installeren en klaar is kees of ook daadwerkelijk de vermogenwinst laten zien op de vermogensbank?
Quitters never win and Winners never quit!
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Die jongen is bezig met een nieuw huis, bij dat huis komt ook een schuur met een vermogens bank. Alleen voorlopig nog niet. De 3.0 V6 van Pascal is ook door hem gechipt, Marcel rijd ook met een Chip van hem rond ( nouja reed ) Die jongen is zelf officieel Oettinger chiptuner geweest, waar hij cursus voor heeft gehad.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Dankje, heb al even email gestuurd.Rallyastra schreef:www.jdengineering.nl
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
En ik heb hem aan het werk gezien.Rallyastra schreef:Die jongen is bezig met een nieuw huis, bij dat huis komt ook een schuur met een vermogens bank. Alleen voorlopig nog niet. De 3.0 V6 van Pascal is ook door hem gechipt, Marcel rijd ook met een Chip van hem rond ( nouja reed ) Die jongen is zelf officieel Oettinger chiptuner geweest, waar hij cursus voor heeft gehad.
Ziet er goed uit.
Weet waar die over lult.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Wat kost een chiptuning bij hem voor een C20NE en wat is ongeveer de pk/koppel winst?Rallyastra schreef:Die jongen is bezig met een nieuw huis, bij dat huis komt ook een schuur met een vermogens bank. Alleen voorlopig nog niet. De 3.0 V6 van Pascal is ook door hem gechipt, Marcel rijd ook met een Chip van hem rond ( nouja reed ) Die jongen is zelf officieel Oettinger chiptuner geweest, waar hij cursus voor heeft gehad.
groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
Als er niks aan je motor is verandert is er volgens mij weinig echte winst uit te halen (tenzei je een turbo hebt). STEL je heb een winst van 15 pk .... dan ga je van 150 naar 165 .... WIE VOELT DAT NOU?? Vooral als de rest allemaal standaard is gebleven. Ik zou iig nooit paar honderd euro uitgeven voor ALLEEN MAAR een 15 pk chip ... ik geloof daar gewoon niet in. As je een andere nokken + weet ik het wat allemaal verandert ... DAT voel je ... maar alleen een chip .. ik weet het niet hoor ...
C20LET => EDS
Maar VMAX zal vast net zo goed zijn ... die gasten doen niks anders de hele dag dan turbo's chippen
C20LET => EDS
Maar VMAX zal vast net zo goed zijn ... die gasten doen niks anders de hele dag dan turbo's chippen
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Nou je merkt wel dat je motor fijner loopt, je koppel word meer uitgesmeert en hij pakt lekkerder op in de toeren. Maar bel hem anders zelf eens, hij kan je er alles over vertellen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Wat ik absoluut niet snap is dat eerst DDV helemaal alles is hier en iedereen hem super werk vind leveren. En nu is het weggegooid geld omdat je er volgens de geleerden toch niets meer van merkt.
De enigste manier is een vermogensmeting voor het chippen en ééntje na het chippen op de zelfde rollerbank waar niet mee gekloot is (want dat is ook te simpel).
En opeens is een ander bedrijf helemaal de bom, geloof best dat dit bedrijf goed werk levert, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de bijgeschrevne Eproms waar je dan zoveel meer van voelt???
De enigste manier is een vermogensmeting voor het chippen en ééntje na het chippen op de zelfde rollerbank waar niet mee gekloot is (want dat is ook te simpel).
En opeens is een ander bedrijf helemaal de bom, geloof best dat dit bedrijf goed werk levert, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de bijgeschrevne Eproms waar je dan zoveel meer van voelt???
net wat david zegt.
chipen is leuk als je wat geld over hebt.
echt heftig ist natuurlijk niet .
het is meestal dat je wat WIL voelen
e natuurlijk gebeurt er ook wel wat maar om te zeggen WHOOO
nee niet met mijn ervaring en dat zijn er wel een paar ....daarom ben ik met DTA en TB'S begonnen
chipen is leuk als je wat geld over hebt.
echt heftig ist natuurlijk niet .
het is meestal dat je wat WIL voelen
e natuurlijk gebeurt er ook wel wat maar om te zeggen WHOOO
nee niet met mijn ervaring en dat zijn er wel een paar ....daarom ben ik met DTA en TB'S begonnen
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
De ene motor is de andere niet, een chip die goed loopt op de ene motor kan bagger lopen op de ander. Motoren slijten nooit gelijkmatig, zelfde geld voor injectoren. Maar dat weet jij denk ik ook wel. Motor met nieuwe goede injectoren kan meer brandstof inspuiten als oude gare, van teveel brandstof kunnen ze weer gaan na druppelen wat weer betekend dat hij gaat inhouden. Daarom is een chip op maat schrijven beter als een kant en klare, een kant en klare chip staat op safe zodat elke motor er op loopt. Als je er een op maat schrijft kun je hem zo tot de limit afstellen dat die perfect loopt.astra 1.8 schreef:Wat ik absoluut niet snap is dat eerst DDV helemaal alles is hier en iedereen hem super werk vind leveren. En nu is het weggegooid geld omdat je er volgens de geleerden toch niets meer van merkt.
De enigste manier is een vermogensmeting voor het chippen en ééntje na het chippen op de zelfde rollerbank waar niet mee gekloot is (want dat is ook te simpel).
En opeens is een ander bedrijf helemaal de bom, geloof best dat dit bedrijf goed werk levert, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de bijgeschrevne Eproms waar je dan zoveel meer van voelt???
Ik adviseer ook altijd nieuwe injectoren te plaatsen, op op zn minst ze te laten reinigen en testen. Heb het hier nu ook met een rally auto, steeds bagger lopen. We dachten dat het aan het programma lag dus hebben we er een nieuwe voor geschreven. Daar liep hij beter op, maar toch hield hij afentoe nog in. Andere injectoren er in gezet toen ging het weer beter alleen hij kreeg toen wat te weinig. Oude ECU er weer aan liep die compleet bagger, kreeg veel teveel brandstof. Daarom alles in combinatie met elkaar laten schrijven anders haal je nooit het optimale er uit.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Dat snap ik, maar dat de ene motor de andere niet is, maakt niet uit, want de meeste motoren werken met een luchtmassameter (en sommige met MAF of MAP). Op basis van die waarden bepaalt het mms de inspuittijd.De ene motor is de andere niet, een chip die goed loopt op de ene motor kan bagger lopen op de ander. Motoren slijten nooit gelijkmatig, zelfde geld voor injectoren. Maar dat weet jij denk ik ook wel. Motor met nieuwe goede injectoren kan meer brandstof inspuiten als oude gare, van teveel brandstof kunnen ze weer gaan na druppelen wat weer betekend dat hij gaat inhouden. Daarom is een chip op maat schrijven beter als een kant en klare, een kant en klare chip staat op safe zodat elke motor er op loopt. Als je er een op maat schrijft kun je hem zo tot de limit afstellen dat die perfect loopt.
Het enigste waar de Chiptuners wat mee kunnen kloten is de lucht-brandstofverhouding (vaak wordt deze dan op lambda 0,9 gezet, kan nog wel iets rijker) en het voorontsteking kenveld, maar deze wordt al weer veranderd als je er minder klopvaste brandstof in flikkert bij de pomp.
Dus een Chip op maat is gewoon een verkooppraatje.
DDV schrijft een andere chip en installeert die. Daarna monteert hij een wide-band lambda meter om te controleren of je mms naar behoren werkt icm met de nieuwe software. Als je injectoren slecht zijn en te weinig inspuiten meet je dan dus een te arm mengsel en weet je dat er ergens iets niet goed gegaan is. Waarschijnlijk doet het bedrijf waar jij zaken mee doet hetzelfde, want een andere manier is er niet om te controleren of alles naar behoren werkt.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Chip op maat is geen onzin, ik heb zelf bakken vol auto's gechipt zien worden en mee gereden. Maar vertertel jij maar eens waarom de ene chip wel goed loopt in de ene motor en niet goed in de andere ? Mijn tuner begint gewoon vanuit een standaard programma en dan met de laptop schrijft hij realtime een programma die hij vervolgens in de Eprom zet. Steeds iets meer brandstof geven tot je ziet dat hij teveel krijgt dan ga je weer terug naar het laatste programma. Heb het hier vaak genoeg gehad dat de ene chip in de ene auto het perfect deed en dat het in de andere gewoon slecht was. Dus een chip op maat is GEEN onzin. Zoals ik al zei de ene motor is de andere niet, een motor die versleten is en waarvan de compressie gedaald is zal het nooit zo goed doen als een motor in optimale staat. Om nog maar niet te hebben over compressie verschillen in de motor per cilinder.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Net zoals de rallyauto van van de Marel. Loopt gewoon echt beroerd op de computer van een andere rallyauto, terwijl die er uitstekend op reed.Rellie opt werk schreef:Chip op maat is geen onzin, ik heb zelf bakken vol auto's gechipt zien worden en mee gereden. Maar vertertel jij maar eens waarom de ene chip wel goed loopt in de ene motor en niet goed in de andere ? Mijn tuner begint gewoon vanuit een standaard programma en dan met de laptop schrijft hij realtime een programma die hij vervolgens in de Eprom zet. Steeds iets meer brandstof geven tot je ziet dat hij teveel krijgt dan ga je weer terug naar het laatste programma. Heb het hier vaak genoeg gehad dat de ene chip in de ene auto het perfect deed en dat het in de andere gewoon slecht was. Dus een chip op maat is GEEN onzin. Zoals ik al zei de ene motor is de andere niet, een motor die versleten is en waarvan de compressie gedaald is zal het nooit zo goed doen als een motor in optimale staat. Om nog maar niet te hebben over compressie verschillen in de motor per cilinder.
Hoe kan dat dan? Gewoon zelfde motor, dus dat zegt niet altijd alles.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
niels hoe doen ze dat realtimeschrijven want op een gewone motronic zit toch geen aansluiting op om direct uit te lezen?
dus kan hij toch nooit rollen met de auto en dan direct programma aan passen of heb ik ergens een punt gemist?
dus kan hij toch nooit rollen met de auto en dan direct programma aan passen of heb ik ergens een punt gemist?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Das dus precies hetzelfde wat DDV doet, eerst programma bijschrijven en dan rijdend controleren (met wide-band) of die genoeg brandstof krijgt. En dat is opeens niet goed meer hier
En dat de ene chip wel goed werkt met een bepaalde motor heeft met de Motronic, de injectoren en de brandstofdruk te maken. Niet elke chip is dus zomaar uit te wisselen.
En dat de ene chip wel goed werkt met een bepaalde motor heeft met de Motronic, de injectoren en de brandstofdruk te maken. Niet elke chip is dus zomaar uit te wisselen.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Hij haalt de ECU er achter weg en met een speciale stekker kan hij de laptop rechtstreeks op de kabelboom aansluiten. Dan rijd je auto gewoon op de laptop, zodra hij dan goed loopt schijft hij het programma naar de Eprom.chucky66 schreef:niels hoe doen ze dat realtimeschrijven want op een gewone motronic zit toch geen aansluiting op om direct uit te lezen?
dus kan hij toch nooit rollen met de auto en dan direct programma aan passen of heb ik ergens een punt gemist?
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Dan ga jij lekker naar DDV.astra 1.8 schreef:Das dus precies hetzelfde wat DDV doet, eerst programma bijschrijven en dan rijdend controleren (met wide-band) of die genoeg brandstof krijgt. En dat is opeens niet goed meer hier
En dat de ene chip wel goed werkt met een bepaalde motor heeft met de Motronic, de injectoren en de brandstofdruk te maken. Niet elke chip is dus zomaar uit te wisselen.
Wie heeft hier beweerd dan dat DDV zo geweldig was volgens jou?
Chippen is meer dna kenveldjes schuiven.
Dat kan iedereen na wat oefening.
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 11 jun 2008 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠