chippen....welke beter?

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

chippen....welke beter?

Bericht door DarkRider »

GSI riders,

Ik wil graag mijn GSI chippen....

Ik twijfel tussen DDV-motorsport en Mathijssen Technics... :oops:

Wie heeft er ervaring met een van deze twee? en welke is aan te raden?

Want bij DDV staat: vermogenwinst tussen de 12 en de 21 pk
en bij M.T. staat: vermogenwinst 15 pk

groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

ddv zijn er meerder beter over te spreken,
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Mathijssen zijn kant en klare chips, DDV chips worden op maat gemaakt.

Keuze lijkt me eenvoudig
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Matt schreef:Mathijssen zijn kant en klare chips, DDV chips worden op maat gemaakt.

Keuze lijkt me eenvoudig
Wat hij zegt.
Geen moeilijke keuze.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Geen van beiden.

DDV chips heb ik nooit vermogenswinst bij gezien trouwens!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

Niels heeft wel een goed adresje.

Ik heb ook een DdV chip, maar dat is al gedaan door de vorige eigenaar.
ben van plan om binnenkort keer te gaan banken, omdat ik gewoon benieuwd ben wat voor vermoggen de auto nu heeft.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Door die chip nix extra's.

Niels heeft idd een leuk adresje.
Als die van mij weer klaar is gaat ie daar heen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Heb mijn vorige 16V laten chippen bij DDV en het resultaat was gewoon goed.
Op maat geschreven is echter bullshit, want er wordt gewoon een ander kenveld geladen en die schrijft Dennis op een nieuwe chip. Daarna wordt de brandstofdruk verhoogt.
Daarna maakt die een testrit met je en controleert via een wide-band lambda of je AFR rijk genoeg is bij vollast.

Persoonlijk zou ik even naar Vmax gaan, gespecialiseerd op die Opel blokjes. Maar een standaard chip voor een 16V is overal ongeveer gelijk, zou me niet verbazen als de een van de ander gekopieerd heeft.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Nou meerdere malen opgereden met C20XE's met DDV chip.
Mijn C20XE destijds liep even hard.

Als je chipped, doe het goed of doe het niet.
Maja nu ben ik ook beetje apart met de auto whahaha.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Topsnelheid bedoel je zeker. Dit is geen manier om je vermogen te meten.
Om bijvoorbeeld van 240 km/h naar 250 km/h te gaan heb je 17 kW extra vermogen nodig.
Heb je de ene keer dan 10 km/h meer wind als de vorige keer ben je dit vermogen ook al kwijt en rijd je even hard. Helling van een halve procent is ook al voldoende.
Ben geen fan van DDV, maar hij chipt nu ook met rollenbank voor en na, dus dan krijg je een perfect beeld van de vooruitgang.

Wat voor "mooi" adresje heb je dan, ben namelijk nog op zoek naar iemand die mijn let kan chippen. Maar wordt waarschijnlijk toch Vmax
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Astra 1.8 je hebt pm.
Grtz, GrinX
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

adresje ook voor mij? :oops:

Woon zelf in overijssel, dus als er een GOEDE adresje is binnen deze regio of dichtbij......is hartelijk welkom :P

Heeft trouwens niemand ervaring met Mathijssen?

Groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

kom gewoon even naar niels heen, hij heeft adres voor echt goede chiptuning.
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

astra 1.8 schreef:Topsnelheid bedoel je zeker. Dit is geen manier om je vermogen te meten.
Neej. gewoon tussensprints enzo.
Stoplichtsprints.

En ik weet dat topsnelheid geen maat voor vermogen is.
Ben zelf ook nie de eerste de beste he :wink:

enne 240/250 zijn geen snelheden. Dan schakel ik eerst naar de 6.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Nick-GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 488
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:03
Auto('s): Astra GSi16V 6jaar in bezit, Astra F X16SZR 2 jaar in bezit
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door Nick-GSI »

mijn vorige GSI was ook gechipt bij ddv en was er goed over te spreken. Ding trok beter op, had meer koppel
Astra GSi C20XE full options
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

voor je gevoel? heb je ook een uitdraai of iets?
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

eerst is iedereen laaiend enthousiast over de ddv ,en nu weer niet

ikke niet snap :?
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
The Stinger
forum-gebruiker
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 okt 2007 16:27
Locatie: Heerenveen

Bericht door The Stinger »

Gewoon zo laten dus, waar is dat gechip toch goed voor?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Nick-GSI schreef:mijn vorige GSI was ook gechipt bij ddv en was er goed over te spreken. Ding trok beter op, had meer koppel
Gevoel. Uiteraard.
Das wta anders dan prestaties op de weg.
Rij maar eens een diesel met veel koppel.
Voelt al gauw sneller dan een GSi. Is niet zo. Is gevoel.
Koppel (trekkracht) voel je.
een standaard chippie op standaard blok doet nix. De koppelkromme wordt alleen iets anders. Max. koppel wordt iets eerder bereikt. Dus dat voel je.

Als je chipped. Doe het goed.
Kost wat. maar danheb je ook wat.
Zeker als je het ccombineerd met wat andere dingen zoals nokkenasjes enzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
The Stinger
forum-gebruiker
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 okt 2007 16:27
Locatie: Heerenveen

Bericht door The Stinger »

Maar verbruikt ie dan niet meer als je hem chipped?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Neej.

TENZIJ je het extra vermogen/koppel ook gaat gebruiken.
Gebruik je dat extra vermogen niet. Dan verbuikt ie ook niet meer.

Logisch he. :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

nou je kan geen fan zijn van ddv.
maar dennis heeft mijn astra afgesteld op de weg....
toen ik op de rollen bank kwam voor afstelling zij die genen zo niet slecht afgesteld voorop de weg!!!!!!

zegt ook wel genoeg he.

en eff heel eerlijk als je geen fan ben van de een en wel naar een ander gaat wie garandeerd jou dat je een totaal ander programma krijgt

het zijn allemaal c20xetjes dus hoeveel verschil kan er nou in zitten onderling???

graaden van de ontsteking zal allemaal op het zelfde komen.
lucht brandstof zal iets verschillen maar dat val te verwaarlozen zijn.

en wat is eenchip op maat !!!!!!!???????!!!!!!
hij word uitgelezen op niet geschreven op een nieuwe EPROM.
en terug geplaatst erword niks tussentijds gedaan

mijn DTA werd om de 500 RPM geschreven


voor een let ga je naar EDS die is gewoon goed
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Als je chipped. Doe het goed.
En koop een vrij programmeerbaar systeem, zeker als je andere nokkenassen gaat monteren (zoals bijvoorbeeld een DTA zoals Chucky), chippen zit je nog met allerlei restricties van je standaard mms.
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

astra 1.8 schreef:
Als je chipped. Doe het goed.
En koop een vrij programmeerbaar systeem, zeker als je andere nokkenassen gaat monteren (zoals bijvoorbeeld een DTA zoals Chucky), chippen zit je nog met allerlei restricties van je standaard mms.
Jij snapt hem :lol:
Grtz, GrinX
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Bericht door DarkRider »

hoe zit het mathijssen chips?????
Quitters never win and Winners never quit!
Plaats reactie