chippen....welke beter?
chippen....welke beter?
GSI riders,
Ik wil graag mijn GSI chippen....
Ik twijfel tussen DDV-motorsport en Mathijssen Technics...
Wie heeft er ervaring met een van deze twee? en welke is aan te raden?
Want bij DDV staat: vermogenwinst tussen de 12 en de 21 pk
en bij M.T. staat: vermogenwinst 15 pk
groetjes
Ik wil graag mijn GSI chippen....
Ik twijfel tussen DDV-motorsport en Mathijssen Technics...
Wie heeft er ervaring met een van deze twee? en welke is aan te raden?
Want bij DDV staat: vermogenwinst tussen de 12 en de 21 pk
en bij M.T. staat: vermogenwinst 15 pk
groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Heb mijn vorige 16V laten chippen bij DDV en het resultaat was gewoon goed.
Op maat geschreven is echter bullshit, want er wordt gewoon een ander kenveld geladen en die schrijft Dennis op een nieuwe chip. Daarna wordt de brandstofdruk verhoogt.
Daarna maakt die een testrit met je en controleert via een wide-band lambda of je AFR rijk genoeg is bij vollast.
Persoonlijk zou ik even naar Vmax gaan, gespecialiseerd op die Opel blokjes. Maar een standaard chip voor een 16V is overal ongeveer gelijk, zou me niet verbazen als de een van de ander gekopieerd heeft.
Op maat geschreven is echter bullshit, want er wordt gewoon een ander kenveld geladen en die schrijft Dennis op een nieuwe chip. Daarna wordt de brandstofdruk verhoogt.
Daarna maakt die een testrit met je en controleert via een wide-band lambda of je AFR rijk genoeg is bij vollast.
Persoonlijk zou ik even naar Vmax gaan, gespecialiseerd op die Opel blokjes. Maar een standaard chip voor een 16V is overal ongeveer gelijk, zou me niet verbazen als de een van de ander gekopieerd heeft.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Topsnelheid bedoel je zeker. Dit is geen manier om je vermogen te meten.
Om bijvoorbeeld van 240 km/h naar 250 km/h te gaan heb je 17 kW extra vermogen nodig.
Heb je de ene keer dan 10 km/h meer wind als de vorige keer ben je dit vermogen ook al kwijt en rijd je even hard. Helling van een halve procent is ook al voldoende.
Ben geen fan van DDV, maar hij chipt nu ook met rollenbank voor en na, dus dan krijg je een perfect beeld van de vooruitgang.
Wat voor "mooi" adresje heb je dan, ben namelijk nog op zoek naar iemand die mijn let kan chippen. Maar wordt waarschijnlijk toch Vmax
Om bijvoorbeeld van 240 km/h naar 250 km/h te gaan heb je 17 kW extra vermogen nodig.
Heb je de ene keer dan 10 km/h meer wind als de vorige keer ben je dit vermogen ook al kwijt en rijd je even hard. Helling van een halve procent is ook al voldoende.
Ben geen fan van DDV, maar hij chipt nu ook met rollenbank voor en na, dus dan krijg je een perfect beeld van de vooruitgang.
Wat voor "mooi" adresje heb je dan, ben namelijk nog op zoek naar iemand die mijn let kan chippen. Maar wordt waarschijnlijk toch Vmax
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Neej. gewoon tussensprints enzo.astra 1.8 schreef:Topsnelheid bedoel je zeker. Dit is geen manier om je vermogen te meten.
Stoplichtsprints.
En ik weet dat topsnelheid geen maat voor vermogen is.
Ben zelf ook nie de eerste de beste he
enne 240/250 zijn geen snelheden. Dan schakel ik eerst naar de 6.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- The Stinger
- forum-gebruiker
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 07 okt 2007 16:27
- Locatie: Heerenveen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Gevoel. Uiteraard.Nick-GSI schreef:mijn vorige GSI was ook gechipt bij ddv en was er goed over te spreken. Ding trok beter op, had meer koppel
Das wta anders dan prestaties op de weg.
Rij maar eens een diesel met veel koppel.
Voelt al gauw sneller dan een GSi. Is niet zo. Is gevoel.
Koppel (trekkracht) voel je.
een standaard chippie op standaard blok doet nix. De koppelkromme wordt alleen iets anders. Max. koppel wordt iets eerder bereikt. Dus dat voel je.
Als je chipped. Doe het goed.
Kost wat. maar danheb je ook wat.
Zeker als je het ccombineerd met wat andere dingen zoals nokkenasjes enzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- The Stinger
- forum-gebruiker
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 07 okt 2007 16:27
- Locatie: Heerenveen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
nou je kan geen fan zijn van ddv.
maar dennis heeft mijn astra afgesteld op de weg....
toen ik op de rollen bank kwam voor afstelling zij die genen zo niet slecht afgesteld voorop de weg!!!!!!
zegt ook wel genoeg he.
en eff heel eerlijk als je geen fan ben van de een en wel naar een ander gaat wie garandeerd jou dat je een totaal ander programma krijgt
het zijn allemaal c20xetjes dus hoeveel verschil kan er nou in zitten onderling???
graaden van de ontsteking zal allemaal op het zelfde komen.
lucht brandstof zal iets verschillen maar dat val te verwaarlozen zijn.
en wat is eenchip op maat !!!!!!!???????!!!!!!
hij word uitgelezen op niet geschreven op een nieuwe EPROM.
en terug geplaatst erword niks tussentijds gedaan
mijn DTA werd om de 500 RPM geschreven
voor een let ga je naar EDS die is gewoon goed
maar dennis heeft mijn astra afgesteld op de weg....
toen ik op de rollen bank kwam voor afstelling zij die genen zo niet slecht afgesteld voorop de weg!!!!!!
zegt ook wel genoeg he.
en eff heel eerlijk als je geen fan ben van de een en wel naar een ander gaat wie garandeerd jou dat je een totaal ander programma krijgt
het zijn allemaal c20xetjes dus hoeveel verschil kan er nou in zitten onderling???
graaden van de ontsteking zal allemaal op het zelfde komen.
lucht brandstof zal iets verschillen maar dat val te verwaarlozen zijn.
en wat is eenchip op maat !!!!!!!???????!!!!!!
hij word uitgelezen op niet geschreven op een nieuwe EPROM.
en terug geplaatst erword niks tussentijds gedaan
mijn DTA werd om de 500 RPM geschreven
voor een let ga je naar EDS die is gewoon goed
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik