aandrijfas
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
jullie zijn echte coach'en:)
heb iig de versnellingsbak en al eruit.
alleen zit die nog steeds vast, heb er heel wat olie en zooi op gespoten misschien dat het morgen los is geweekt:P
zou makkelijker zijn met het erin hangen van de 16v.
ik moet nog wat foto's maken die ben ik nog wel schuldig:P
heb iig de versnellingsbak en al eruit.
alleen zit die nog steeds vast, heb er heel wat olie en zooi op gespoten misschien dat het morgen los is geweekt:P
zou makkelijker zijn met het erin hangen van de 16v.
ik moet nog wat foto's maken die ben ik nog wel schuldig:P
astra heeft te lang geduurt
probeer anders even een bijtel tussen de splitsing te slaan(weet niet uit me hoofd of die ook op een astra f zit) en dan een lange ijzeren stang van 2 meter en die er tussen schuiven en flink rukken of onder druk zetten en een maat met een hamer laten slaan
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
hbe alleen een staa van 2 meter:P misschien halve meter te kort?
maarja deze aandrijf as kan ook wel blijven zitten maar dan moet ik de versnellingsbak maar eerst erin leggen en dan het blok.
wat meer moeite maa rlukt ook:D
ga dit weekend misschien beginnen aan de 16 v eruit halen. had afgelopen weken nog de auto nodig en deze week ook nog.
maarja deze aandrijf as kan ook wel blijven zitten maar dan moet ik de versnellingsbak maar eerst erin leggen en dan het blok.
wat meer moeite maa rlukt ook:D
ga dit weekend misschien beginnen aan de 16 v eruit halen. had afgelopen weken nog de auto nodig en deze week ook nog.
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Als je van plan bent een nieuwe te plaatsen, dan zou warm maken toch ook geen probleem moeten zijn?Laagvlieger schreef:Heb ik nog nooit nodig gehad.
En mocht ie echt zo vast zitten dat het niet wil op de eerder genoemde methodes, dan wil het met een trekker ook niet.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
je klemt hem in die trekker, zodat er grote spanning op staat, sla nu met een hamer erop en dan flopt ie er zo uit. Gebruik je geen hamer, dan krijg je hem inderdaad ook niet los met die trekker. Het is meer een hulp middel.Laagvlieger schreef:Heb ik nog nooit nodig gehad.
En mocht ie echt zo vast zitten dat het niet wil op de eerder genoemde methodes, dan wil het met een trekker ook niet.
Anders heb je altijd nog een haaksslijptol!
C20NE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik weet wel hoe zo'n trekker werkt hoor
Alleen nooit nodig gehad.
9/10X alleen een 250 gram bankhamer nodig gehad.
en die enkele keer idd pijp ertussen, spanning erop en rammen.
Is goedkoper dan een fuseetrekker
Verwarmen lijkt me niet zo'n super idee.
Je moet dan het fuseelichaam verwarmen en daardoor kan ook de structuur van het materiaal veranderen. Liever niet dus.
Gewoon rammen met de bankhamer. Wil wel.
Lukt het niet? Dan ben je misschien te voorzichtig?
Alleen nooit nodig gehad.
9/10X alleen een 250 gram bankhamer nodig gehad.
en die enkele keer idd pijp ertussen, spanning erop en rammen.
Is goedkoper dan een fuseetrekker
Verwarmen lijkt me niet zo'n super idee.
Je moet dan het fuseelichaam verwarmen en daardoor kan ook de structuur van het materiaal veranderen. Liever niet dus.
Gewoon rammen met de bankhamer. Wil wel.
Lukt het niet? Dan ben je misschien te voorzichtig?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠