Versterker probleem
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Versterker probleem
ik heb sinds korte tijd geen geluid meer. Als ik de radio aan heb dan gaat de versterker steeds uit. Om de paar seconden hoor je een paar zware geluiden en dan niets meer.
Er zit ook een condensator tussen weet iemand wat het probleem kan zijn?
Er zit ook een condensator tussen weet iemand wat het probleem kan zijn?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
versterker overleden,
of:
aarding niet goed genoeg. kaalgemaakt voordat je hem ging bevestigen? misschien is ie gecorrosideerd (ofzo) (roest).
of:
speaker naar de klote, aantal Ohm's doormeten.
of:
controleer alle kabels op gebreken, en of de aansluitingen schoon zijn.
misschien kan iemand mij aanvullen op ideeen
succes
(wel vertellen wat het was, mocht het worden opgelost )
of:
aarding niet goed genoeg. kaalgemaakt voordat je hem ging bevestigen? misschien is ie gecorrosideerd (ofzo) (roest).
of:
speaker naar de klote, aantal Ohm's doormeten.
of:
controleer alle kabels op gebreken, en of de aansluitingen schoon zijn.
misschien kan iemand mij aanvullen op ideeen
succes
(wel vertellen wat het was, mocht het worden opgelost )
C20NE
- Trompie
- forum-gebruiker
- Contacteer:
versterker: JBL GTO 6000
1100watt
speaker lijkt me niet, want gaan 2 speakers en 2 subs via de versterker, dan zou alles tegelijk kapot moeten zijn.
Bedrading ga ik morgen controleren.
Hoop niet dat de versterker de geest heeft gegeven!
Kan het ook nog de condensator zijn, omdat hij steeds weer uitvalt, hiervoor viel hij heel af en toe uit als ik de radio wat harder had staan
condensator geeft 11,9volt aan als er niks gebeurt, zodra die gaat spelen zat tie naar 11,4
1100watt
speaker lijkt me niet, want gaan 2 speakers en 2 subs via de versterker, dan zou alles tegelijk kapot moeten zijn.
Bedrading ga ik morgen controleren.
Hoop niet dat de versterker de geest heeft gegeven!
Kan het ook nog de condensator zijn, omdat hij steeds weer uitvalt, hiervoor viel hij heel af en toe uit als ik de radio wat harder had staan
condensator geeft 11,9volt aan als er niks gebeurt, zodra die gaat spelen zat tie naar 11,4
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Gaat de versterker ook in protectie?
Dus gaat er rood lampje ofzo branden?
Of gaat ie echt gewoon uit?
Als ie echt gewoon uitgaat heb je misschien de verkeerde remote draad op de alpine radio gebruikt. Volgens mij zaten er meerdere op maar die hadden afwijkende aansturingen. Je moet in elk geval gewoon ouderwets de antenne remote gebruiken. Niet de amp remote aansluitingen enzo.
Als ie echt gewoon uitgaat heb je misschien de verkeerde remote draad op de alpine radio gebruikt. Volgens mij zaten er meerdere op maar die hadden afwijkende aansturingen. Je moet in elk geval gewoon ouderwets de antenne remote gebruiken. Niet de amp remote aansluitingen enzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Trompie
- forum-gebruiker
- Contacteer:
OK thanks!Laagvlieger schreef:Gaat de versterker ook in protectie?
Ik zal eens even kijken hoe dat zit!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Wat Laag zegt :
Eerst kijken of het protectielampje knippert, of dat hij gewoon helemaal aan en uit gaat.
Protectie lampie ?? : even alle speaker aansluitingen los en kijken of hij het dan nog doet. zoja is je amp ws deaud, zo nee dan is er wat mis met één of meerdere aangesloten speakers/woofers
Helemaal aan/uit ?? : dan is het een voedingsprobleem, check je massa en plus kabel en de remote.. een multimeter doet wonderen
Eerst kijken of het protectielampje knippert, of dat hij gewoon helemaal aan en uit gaat.
Protectie lampie ?? : even alle speaker aansluitingen los en kijken of hij het dan nog doet. zoja is je amp ws deaud, zo nee dan is er wat mis met één of meerdere aangesloten speakers/woofers
Helemaal aan/uit ?? : dan is het een voedingsprobleem, check je massa en plus kabel en de remote.. een multimeter doet wonderen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat kán je doen.. maar als je sub(s) sluiting maken en je amp hebben gesloopt, wordt je probleem gewoon verdubbeld... ik zou eerst even dat elimineer spelletje doen om uit te vlooien wat er mis is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Trompie
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Vanavond even met de audio bezig geweest.
She's Dead
The Victim:
Nu ligt er dus een knaken versterker tussen, een Raveland 1200Watt max 4 weg.
Ik wil nu dus graag een andere versterker, wil dan meteen een composetje en alles op 1 of misschien twee versterkers.
Ik heb nu twee JBL speakers max 300watt 120 rms/2x 12 " kicker subwoofers.
Wat voor versterker moet ik hebben en hoeveel watt etc??
En hoe sluit je een condensator aan er zat en nu vanaf de versterker de kabels richting de condensator (plus, min en remote)??
Alvast bedankt
She's Dead
The Victim:
Nu ligt er dus een knaken versterker tussen, een Raveland 1200Watt max 4 weg.
Ik wil nu dus graag een andere versterker, wil dan meteen een composetje en alles op 1 of misschien twee versterkers.
Ik heb nu twee JBL speakers max 300watt 120 rms/2x 12 " kicker subwoofers.
Wat voor versterker moet ik hebben en hoeveel watt etc??
En hoe sluit je een condensator aan er zat en nu vanaf de versterker de kabels richting de condensator (plus, min en remote)??
Alvast bedankt
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Beetje lastig om zo even iemand te adviseren wat 'ie moet doen; ligt ook nogal aan je budget, wat je speelt en wat je wilt in de toekomst.
Wat voor kickers heb je ?? Comps ?? of het serieuzere spul ??? en die speakers; zijn dat compo's of 6x9's ???
En last but not least; wat voor HU heb je ??
Powercaps helpen in de praktijk erg slecht (of je moet er eentje van 10 Fahrad of meer nemen), het is beter om een lekkere dikke dynamo en een dikke vette accu te monteren, met desnoods een extra accu achterin..
Wat voor kickers heb je ?? Comps ?? of het serieuzere spul ??? en die speakers; zijn dat compo's of 6x9's ???
En last but not least; wat voor HU heb je ??
Powercaps helpen in de praktijk erg slecht (of je moet er eentje van 10 Fahrad of meer nemen), het is beter om een lekkere dikke dynamo en een dikke vette accu te monteren, met desnoods een extra accu achterin..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
powercaps werken voldoende, als je hem nodig hebt omdat je lichten knipperen ofzo,
ik heb nu gewoon zo een dom 1 fahrad dingetje,
wel van de betere maar dat merk je al wel aan de bass,
het gaat hier dan ook niet om een echt professioneel geluid.
maar de powercap aansluiten.
hij moet iig tussen de plus van de accu en de + an de versterker,
sluit d ekant van de versterker aan,
dan moet j het lampje(of weerstandje dat je erbij krijgt) tussen de powercap en de + van de accu zetten.
dan laad hij langzaam op als het lampje uit is kun je hem er tussen uit halen en hem rechtstreeks aansluiten, als je met de weerstand werkt moet je gewoon zorgen dat hij ongeveer 12volt of meer aangeeft,
(als ik het goed heb kun je hem aansluiten tot niet lager dan 9volt)
de - moet gewoon zo dicht mogelijk bij de versterker op de massa van je auto
en de remote gaat na je radio.
ik heb nu gewoon zo een dom 1 fahrad dingetje,
wel van de betere maar dat merk je al wel aan de bass,
het gaat hier dan ook niet om een echt professioneel geluid.
maar de powercap aansluiten.
hij moet iig tussen de plus van de accu en de + an de versterker,
sluit d ekant van de versterker aan,
dan moet j het lampje(of weerstandje dat je erbij krijgt) tussen de powercap en de + van de accu zetten.
dan laad hij langzaam op als het lampje uit is kun je hem er tussen uit halen en hem rechtstreeks aansluiten, als je met de weerstand werkt moet je gewoon zorgen dat hij ongeveer 12volt of meer aangeeft,
(als ik het goed heb kun je hem aansluiten tot niet lager dan 9volt)
de - moet gewoon zo dicht mogelijk bij de versterker op de massa van je auto
en de remote gaat na je radio.
astra heeft te lang geduurt
- Trompie
- forum-gebruiker
- Contacteer:
zo was die dus niet aangesloten leek mij ook het meest logisch, maar zat gewoon remote van de radio richting de versterker en dan van de versterker richting powercap en plus en min precies hetzelfde.
Vant weekend even kijken, nu zo eerst richting de rally.
Vant weekend even kijken, nu zo eerst richting de rally.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Alle massa's op 1 punt is een aanrader, niet zomaar overal een dikke massa aan je chassis hangen, dan zoek je je achteraf misschien de blubber naar piepjes kraakjes en fluitjes...
check anders hier even.. daar kan je alles vinden wat je wilt weten..
Mijn 1,5 Fahrad powercap dondert gewoon in elkaar als ik de boel hard zet, zélfs met 2 accu's in de auto, helpt geen kont als je écht stroom trekt.
Hij mag blijven omdat ik er erg prettig in mijn binnenspiegel de spanning op kan aflezen, maar het werkt voor geen meter iig
check anders hier even.. daar kan je alles vinden wat je wilt weten..
Mijn 1,5 Fahrad powercap dondert gewoon in elkaar als ik de boel hard zet, zélfs met 2 accu's in de auto, helpt geen kont als je écht stroom trekt.
Hij mag blijven omdat ik er erg prettig in mijn binnenspiegel de spanning op kan aflezen, maar het werkt voor geen meter iig
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Trompie
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Nou laatste tijd druk geweest met werken, maar nu wil ik weer even verder met mijn audio
Had het er met Niels al over dat misschien een car audio zaak de versterker nog kan repareren??
kijk dit is de set up:
zijn dus 2 grote ronde speakers.
en 2 12inch kickers.
@Laag: De HU doet het prima hoor, ligt het ook niet aan!
Hier even een schema hoe de powercap is aangesloten.
@ Soundje: Ik luister voornamelijk Hardstyle
Had het er met Niels al over dat misschien een car audio zaak de versterker nog kan repareren??
kijk dit is de set up:
zijn dus 2 grote ronde speakers.
en 2 12inch kickers.
@Laag: De HU doet het prima hoor, ligt het ook niet aan!
Hier even een schema hoe de powercap is aangesloten.
@ Soundje: Ik luister voornamelijk Hardstyle
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Heee. Je plus loopt nu naar je versterker en dan naar je condensator.. Ik zou hem eerst naar je condensator laten lopen en dan door naar je versterker... Zo heb ik het in kijn auto ook.. Pluskabel naar de condensator, daarvanuit gaan er 2 weg, naar iedere versterker 1.. En de - kabel van je condensator gewoon op je chasis, en die van je versterker ookj, je - kabel van je versterker hoeft niet in verbinding te staan met je condensator om het te laten werken, die moet je gewoon allebij een goede massa geven..
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Ja.
Maar ik denk dat het eerder gewoon niet goed werkt, rare storingen enzo.. uitvallen, in protectie springen, dat soort ellende..
Maar ik denk dat het eerder gewoon niet goed werkt, rare storingen enzo.. uitvallen, in protectie springen, dat soort ellende..
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™