Hallo Ik ben.... Jelmer ;)

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Hallo Ik ben.... Jelmer ;)

Bericht door JelmerAstra »

Hallo Allemaal,

Ik ben Jelmer en ben 16 jaar (bijna 17 :P ) en kom uit friesland. Ik zit nog op school maar doe werk en leren en leer voor Bedrijfsautotechnicus (gewoon vrachtwagen monteur) En werk op zaterdags bij een autobedrijf dat al 35 jaar gespecileseerd is in Opel's :D hoe ik daar bij ben gekomen is met beetje mazzel gebeurt,, moesten voor school toen nog VMBO pratijk een keertje bij bedrijf doen kijken hoe het in't echt is,, naar daar 3 uurtje te hebben mee gesleuteld werd mij gelijk gevraagt of ik op zaterdags wou komen helpen ;) nou dat vakkenvullen bij super de boer op zaterdags was ik wel zat dus mooi in de opel's.. ik was eerst niet zow opel zeg maar, nu ik er alweer 2 jaar op zaterdags ben ga je toch echt de goeie kant ook van opel zien en dat het echt een goed merk is.

maar jah,, nu volgende op werk waar ik door de weeks ben is het allemaal GSI :D 3 stuks :D

Astra F GSI 2.0 8v '93 (wordt 16v :D)<zijn> Astra F GSI 2.0 16V elkaar ontmoet via de auto's nou betere liefe is er niet :P
Corsa A 2.0 16V (is ook al GSI vanaf fabriek:D) ook brud ook op 17 gekocht en die is echt mooi geworden
Astra F GSI 2.0 16v maar met ecotec rommel :P

dus beetje besmet geraakt met GSI virus :P Maar is niet erg :P alleen nu moet ik er zelf ook eentje hebben alleen nog jaartje wachten is me ook niets :S

Dus gaat volgende gebeuren bij zaterdags werk heb ik plekje gekregen waar ik dus een Astra F ken ombouwen naar GSi( maar niet op kenteken), omdat ik strx met dat stomme risco zooi zit en zow en dan me moet scheel betalen aan verzekering( of ze willen het niet eens verzekeren :S Komt door al die gozers die hun Golfje tegen boom knallen en daar moeten de beginnende GSI rijders onder lijden..

Dus haal ik binnen kort een astra F 3-Drs op en ga die helemaal uit elkaar halen en dan ook gelijk goed doen heb toch jaar aan tijd ;) dus wil nergens meer roest hebben en zow,, dus alles goed bekijken en alles vervangen wat roest vertoond en dan helemaal naar GSi ombouwen maar wel originele staat, 2.0 d'r in en de remmerij moet dan ook goed zijn wand ken wel hard gaan maar moet ook kunnen stoppen :P maar voor de rest wel verlagen en dikke velgen en rieger grill en angel eyes koplampen ;) en mooi kleurtje;) Zat zelf te denken aan Candy Apple Red met Zwart dak ;) maar moet eerst maar zien hoe ver ik kom ;) maar binnen nu en paar weken ga ik d'r mee beginnen heb er echt zin in :D,, en Heb onderdelen vlak bij :P alles onder 1 dak ;) dat is wel makkelijk, en die jongens met die GSI's op werk wouden me wel helpen omdat hun zelf ook wel weer projechtje wouden doen :D

Mischien wel beetje Lange tekst voor voorstellen :P maar dan weten jullie ook wat voor figuur er aan andere kant is van beeldscherm :P haha En tips en zow zijn nooit verkeerd;)

Groetjes, Jelmer :D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Heej Jelmer, welkom! Wilde plannen heb je!

Zie er goede dingen tussen, maar ook wat onverstandige puntjes... 2.0 8V GSi krijg je wel verzekerd hoor. Met een niet omgekeurde 2.0 gaan rondrijden die op kenteken een 1.6 is, is vragen om moeilijkheden, ookal maak je niet zelf het ongeluk, er kan er altijd één voor je auto gaan liggen.

Maar goed, gelukkig heb je nog anderhalfjaar om erover na te denken...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

lekker episch verhaal en idd gave plannen
Welkom en veel leesplezier

moet idd wel benadrukken wat redbill zegt trouwens...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

RedBill schreef:Heej Jelmer, welkom! Wilde plannen heb je!

Zie er goede dingen tussen, maar ook wat onverstandige puntjes... 2.0 8V GSi krijg je wel verzekerd hoor. Met een niet omgekeurde 2.0 gaan rondrijden die op kenteken een 1.6 is, is vragen om moeilijkheden, ookal maak je niet zelf het ongeluk, er kan er altijd één voor je auto gaan liggen.

Maar goed, gelukkig heb je nog anderhalfjaar om erover na te denken...
Heey,,

gaan ze niet moeilijk doen om GSI,, wan dot hoor ik vaak dat ze moeilijk doen over die letters, net zoals GTI en zow of valt dat wel wat mee ?
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Syl-Astra »

Welkom op het forum Jelmer!!!
Denk dat je hier handige tips en nuttige info kunt vinden ;)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Rondvragen en proberen.

ZEKER geen ongekeurde auto met motorswap gaan rijden.
Dan ben je gewoon de lul.

Ik zelf heb ene GSi waar ik een 3.0 V6 in heb gelegt en laten keuren bij de RDW. Onlangs dus aanrijding gehad ermee, en BLIJ dat alles volgens de regels is. Is hetzelfde als onverzkerd rondrijden.

ow ja! Welkom en veel leesplezier! :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

Laagvlieger schreef:Rondvragen en proberen.

ZEKER geen ongekeurde auto met motorswap gaan rijden.
Dan ben je gewoon de lul.

Ik zelf heb ene GSi waar ik een 3.0 V6 in heb gelegt en laten keuren bij de RDW. Onlangs dus aanrijding gehad ermee, en BLIJ dat alles volgens de regels is. Is hetzelfde als onverzkerd rondrijden.

ow ja! Welkom en veel leesplezier! :lol:
jah oke,, Ik denk dat het beste gewoon is dan om een 1.6 te nemen en daar 2.0 8v wand zow blok heb ik al liggen,, en dan gewoon laten omkeuren naar 2.0 8v maar dan wordt het geen GSi maar gewoon astra met 2.0 er in en ik denk dat ze dan al beetje makelijker doen wand je hebt er dan niet GSi bij staan en dat zijn denk ik toch vaak van die struikelblokken waar die maatschapijen over vallen Gewoon 3 letter op kenteken GSi maar jah,, ik ken altijd rond vragen,, strx heb ik alles klaar en krijg ikdat ding niet verzekerd,, heb ik dat weer.

Maar ken altijd wel wat rond vragen hier op forum en zow,, maar wat denk jij dan dat het beste is ?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ZIjn niet alleen die letters waar ze naar kijken hoor.
Kweet niet hoe het precies zit, maar ze kijken naar het vermogen volgens mij icm gewicht.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

ik heb destijds ook een GTI 16v :oops: :oops: gewoon op mijn naam kunnen zetten
Daarna ook zonder problemen de 1.8 16v GSI op mijn naam!
Je moet gewoon goed orienteren, bel ze is op ofzo. Mijn ervaring is iig dat de lokale verzekeraars je wel opnemen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

pascal1109 schreef:ik heb destijds ook een GTI 16v :oops: :oops: gewoon op mijn naam kunnen zetten
Daarna ook zonder problemen de 1.8 16v GSI op mijn naam!
Je moet gewoon goed orienteren, bel ze is op ofzo. Mijn ervaring is iig dat de lokale verzekeraars je wel opnemen.
Oke,, Ik zou altijd gewoon kunnen gaan beginen met auto en zow,, en dan zoals redbil zij een 2.0 8v nemen,, daar deden nog niet moeilijk over zij die,, maar ik zou altijd wat kunnen gaan rond bellen en zow en gaan informeren bij die maatschapijen.. vraagje even dan.. bij welke verzekering zit jij nu dan ? wand dan kenk dat even in achterhoofd onthouden ;) wand is wel lulig als auto helemaal kalar is en dan willen ze hem niet verzekeren
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

welkom hier!!!

en wand is zo'n ding voor aan je hand als je het koud hebt :lol:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Heb een GSi 2.0 16v op mn naam gehad toen ik 18 was, zonder problemen :wink: Rij nu gelukkig alweer bijna 7 jaar schade vrij.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

Nou ik moet maar zien wat het beste is,, even goed mensen vragen en zow,, en zal de jongens op werk ook nog even vragen hoe die dat hebben gedaan met die auto's ;) en anders maar omlaten keuren en hopen dat ik hem op naam krijg,, en anders pappie of mammie lief aan kijken :P,, haha maar ik laat zeker meer horen en als ik auto heb en mee bezig ga dan komen er zeker foto's op te staan ;) hoe de voortgang dan is ;)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Welkom Jelmer !

Lees vooral veel van het forum zou ik zeggen, en geloof niet altijd alles wat ze zeggen.... :roll:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

ik ben benieuwd en zal t volgen :lol: welkom trouwens en anders neem je toch tijdelijk een c18xe en lepel je er later een 2l in
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

c18xe schreef:ik ben benieuwd en zal t volgen :lol: welkom trouwens en anders neem je toch tijdelijk een c18xe en lepel je er later een 2l in
Tsjah dat ken ook,, Dan kenk wel Mooi GSi hebben :D,, maar ik moet maar even zien ;) wil gewoon auto hebben waar ik strx van ken zeggen dat heb ik gedaan! en niet dat je zo'n ding van marktplaats afkoopt en helemaal klaar is daar heb ik niet echt iets mee en je zult vast wel snappen wat ik bedoel ;),, En als je zelf je auto helemaal aanpekt en steekt er tijd in datje dan wel meer waarde aan je auto geeft,, niet dat mensen dat niet doen als ze eentje kopen die al helemaal af is zeg maar,, maar dat lijkt mij als je zelf doet dat het toch anders is ;) m
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

Hee Welkom!

Mijn eerste auto op naam was een Gsi 2.0 16v (150pk)
Ik was zonder problemen meteen verzekert bij orion direct.
Betaal 700 per jaar geloof ik, niet meer in ieder geval.
Moet zat kunnen dus!

Ga voor dat ietsje meer dat je betaald voor een verzekering nou niet ongekeurd rondrijden!

Veel plezier op het forum!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
GSI078
forum-gebruiker
Berichten: 477
Lid geworden op: 08 mei 2008 00:06
Locatie: Dordrecht

Bericht door GSI078 »

Van harte welkom Jelmer.. Je hebt aardig wat plannen, Maar kan je niet beter gewoon een GSI kopen.. Zoals je je verhaal vertelt wil je er aardig wat geld tegen aan gooien en je kan pas over anderhalf jaar rijden kan je niet beter verder sparen voor een GSI.. In ieder geval succes met alles en welkom hier... :wink:
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....

Kok-Promoteam :D
Fusion-Promoteam :D
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Welkom,

Wat de rest zegt is geen onzin! Luister en leer. Als je met een ongekeurde auto gaat rijden ben je de lul

1 dikke boete
2 auto kwijt

Verzekerings technies is het ja je bent onvg een euro of 1000 kwijt per jaar!
en ik denk dat je beter eerst maar is moet leren rijden met de gewone astra! is leuk omdat je het a geen flikker kost en b je kunt er een deukje in rijden! het is gewoon zuur om dadelijk een auto van 3000 euro tegen een boom te vlammen of deuk erin te rijden!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
GSi-mon
forum-gebruiker
Berichten: 361
Lid geworden op: 29 sep 2007 22:27
Locatie: Zoetermeer

Bericht door GSi-mon »

welkom, je hebt de emoticons al gevonden zie ik :wink: :lol: 8)

maaruh dikke waggie's, foto''s?
CORSA X1.4SZ
Gebruikersavatar
Da Evil Michael
forum-gebruiker
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
Locatie: dat boere gat Roosendaal

Bericht door Da Evil Michael »

welkom
:lol: 8) :twisted: It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon :twisted: 8) :lol:

Irmscher promoteam 8)
Gebruikersavatar
Carla
forum-gebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 28 mei 2008 13:36
Locatie: Dordrecht

Bericht door Carla »

Welkom jelmer
even Tijdelijk niet actief op het forum door gezondheids problemen van onze oudste zoon.

't RoggelTeam ;)

Leuk auto's ..GSI's helemaal te gek..

Astra GSI C2.0XE (RoestVrij)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

welkom, succes met je plannen 8)
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

welkom 8)
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
JelmerAstra
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:15

Bericht door JelmerAstra »

Bedankt allemaal voor de reactie's ;) en is is zo goed als rond dat ik de Astra F GSI 2.0 8V van collega overneem ;) wand die wil de Corsa A Gsi 2.0 16V van andere collega over kopen omdat die een Vectra B 2.5 V6 gaat kopen :P dus allemaal even de auto door wisselen.. over die Astra die heeft het rechter achterpaneel verot wand het komt nu bij de tank dop langs dus die ken er mooi uit. moet toch wat doen aan de auto en dan gewoon helemaal perfecht maken maar dat is hij groten deels al hebben er al ander blok in gelegt, weer 2.0 8V maar dan even betere nieuwe spullen er in en minder KM's ;) maar ik heb wel een foto zelf even met mobiel gemaakt maar is niet echt duidelijk hoe krijg ik die er op dan kunnen jullie ook even kijken ;)
Plaats reactie