Start Problemen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Start Problemen

Bericht door Crazycarschris »

Hallo mensen,
Ik heb een probleem.
De Astra F Gsi 1.8 16V van mijn vrouw start niet.
Ik heb de motor vervangen omdat de kop compleet vernield was.
Ik heb er een 2.0 16V uit een Kadett ingehangen met de complete bekabeling en computer.

Alleen de bekabeling met de ronde stekker is origineel gehouden omdat ik dacht dat deze toch alleen maar voor naar de startmotor en de dynamo is.

nu heb ik het volgende probleem.
De brandstofpomp werkt niet en hij geeft geen vonk.

Ik ben er achter gekomen dat de 2.0 16V bekabeling met de ronde stekker de plus moet bevatten.

Ik heb deze kabel wel liggen maar ik kan hem er niet opzetten want de ronde aansluiting is een mannetje en de ronde aansluiting van de auto is ook een mannetje.

Nu heb ik ook nog 2 stekkers over aan de binnenzijde van de Astra waar de computer normaal zit.
want die gaan weer mijn dashboard in.
En die aansluitingen zitten niet in de bekabeling van de 2.0 16V van de Kadett.

Weet iemand wat ik het beste kan doen?
En waar ik moet gaan zoeken?

Is het misschien handiger om de complete bekabeling te gaan zoeken van een Astra F Gsi 2.0 16V of zit daar ook die verandering in?

Wie o wie kan mij helpen.
Die auto moet zo snel mogelijk weer rijden.
Gr Chris
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Je moet voor de ronde stekker een originele kabel zoeken van een GSi C20XE, of het één en ander verbouwen. Je hebt namelijk wat extra aansluitingen.

Die stekkers binnenin zijn waarschijnlijk van de Traction controll en Boardcomputervoorbreiding. Omdat je die niet hebt, heb je daar ook geen last van.

Check anders dit topic even. Staat veel in over motorombouw naar C20XE (kwam ook uit een kadett...).

PS. Stel jezelf ook nog even voor in het "Hallo, ik ben..." topic.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

kabelboom van astra 2.0 16v ga je niet makkelijk vinden

denk dat je extra draden en aansluitingen / mannetje-mannetje zelf passend moet maken met een handige auto-electra kennis
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Ik heb toevallig net iemand gevonden die nog een draadboom voor mij heb liggen.
Deze draadboom is alleen voor een disonsteking.
Kan dit?
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Eigenlijk niet. Er zijn behoorlijk wat verschillen kwa electronica bij een DIS blok.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Ik heb het geinstalleerd maar ik kom niet uit met de ontsteking.
Wat is wijsheid?
Ander blok?
Complete Dis ontsteking incl.draadboom enz,enz?
Of draadboom verknippen?(met alle gevolgen vandien)

Ik ben in staat om de auto gewoon naar de sloop te doen en te stoppen met de hobby.
Ik merk steeds dat als er mensen komen met hun autootje dat het zo gepiept is en als dan 1 van de auto,s van mij kapot gaat dit altijd moeilijk,duur en tijdvretend is.

Motors uitelkaar en weer inelkaar,verbouwingen enz geen probleem.
Maar zodra er veranderingen in bedradingen moeten gebeuren dan lukt het me niet.

Om gek van te worden zeker als het om mij eigen gaat.
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Is dat die Astra van de foto in je voorsteltopic?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

ja man.
Ik baal er echt van.
dit is dezelfde.
Afbeelding


Afbeelding
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dan gaatie zo en zo niet lopen.
Wordtheel wat aanpaswerk idd.

Wat ik zo en zo al ie wat niet klopt op de foto:
1) Verkeerde Luchtmassameter,
2) Luchttemperatuursensor hoort niet op een M2.5 motor.
3) Die stekker die op de temperatuursensor zit zal ergens anders op moeten.

Wat ga je nu dan? Ander blok?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Ja ik kan nu een blokkie kopen met dis ontsteking.
als ik dit van te voren had geweten dan was ik gelijk op zoek gegaan naar eentje met een dis.
zoals ik al eerder zei de lmm enz.heb ik aangesloten voor de foto.
want die komen van de C18XE.
Motor uit en in elkaar bouwen en dat soort werk daar draai ik mijn hand niet voor om maar zodra er andere bedrading getrokken moet worden dan houdt het voor mij op.
Als ik alles heb kan ik het er zo inbouwen maar dit is andere koek.
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

heb je bij dat c20xe blok geen kabelboom en lmm dan ??
bedoel je heb de c20xe er nu beetje veel werk om er nu weer een c20xe met dis in te gaan hangen omdat je geen kabelboom heb

of heb je de c20xe gekocht zonder kabelboom :?:

als ik het goed heb heeft Diem nog een kabelboom voor en c20xe te koop meende 60 euro
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Ik heb een compleet motorblok gekocht met kabelboom en lmm,enz,enz.
Maar er zat in de astra een motorblok met dis ontsteking.
Nu moet ik alles aan gaan passen om het C20XE blok aan de praat te krijgen.
Ik heb geen zin om in de kabelboom te gaan knippen want mijn vrouw met de kinderen zitten in de auto.
Snap je hem nog?
Ik heb een draadboom gekocht voor een C20XE uit 95 maar deze is ook met disonsteking.
die had ik over gezet niet wetende dat ik ook de computer,nokkenaspositiesensor,disonsteking en de rest van die troep ook nodig had.
Dus nu kan ik beter het motorblok eruit trekken en het motorblok met de dis onsteking er weer inhangen.
Dan moet ik mijn motorblok wel snel kwijt zijn snapje.

deze is helemaal compleet zonder versnellingsbak.
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

volgens mij is de makelijkste weg gewoon een kabelboom van een m2.5
blok wat er in orgineel in zat had ook wel dis maar dat in een heel ander systeem :lol:
dus aanpassen moet je toch
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

m2.5???????
Dus ik moet de originele draadboom van de C20XE er weer inhangen.
En dan?
hier stopt het voor mij.
Want de benzinepomp doet het dan niet en hij krijgt geen vonk.

Alle info is welkom want de auto moet weer rijden.
en het liefst voor niet weer 400/500 euro snapje.
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Wat ray zegt idd.

Je hebt een M2.5 motor (dus met verdeelkap, oude type).
Zoek nu een kabelboom van een Astra GSi met een M2.5 motor.
Dus een van 1991 en 1992 Astra C20XE.
Dan is het plug en play en passen ook de stekkers gewoon.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Weten jullie niet iemand die dat misschien op voorraad kan hebben liggen?
Ik begrijp het nu al helemaal niet meer.
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

Crazycarschris schreef:Weten jullie niet iemand die dat misschien op voorraad kan hebben liggen?
Ik begrijp het nu al helemaal niet meer.

Diem (hier op het forum) als ik het goed heb, heeft hij nog een kabelboom voor een c20xe te koop meende 60 euro
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

ja maar is die van een Astra C20XE?
Ik heb er al eentje van een kadett C20XE.
Hoe kontakt ik hem?
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Met de PM knop onder zijn posts :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

nou zijn we al iets wijzer heb je al een goede kabelboom
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Ik heb er een kabelboom in gelegd van een m2.5 origineel astra gsi 2.0 16V.
Maar ik heb een paar stekkers waar ik niet van weet waar die horen.
Ik heb ook aan de kant van de accu 2 draden losliggen wwar ik ook niet precies weet waar die horen.
1 draad moet zoiezo op de accu maar ik weet niet of het op de + of de - moet.
Bij de bobine zit een groen draadje die ook los ligt ik denk zelf dat die op de bobine moet maar ik ben bang als ik dalijk kortsluiting maak en een andere computer moet kopen.
Hij start nu nog niet.
Ik heb foto,s van de draadboom en die stekkers gemaakt.
Hier is de foto van die stekkers waar ik niet weet waar die op horen.
Afbeelding
Hier ie de foto van de bobine en als je goed kijkt dan zie je de 2 draden losliggen en het groene draadje bij de bobine.
Afbeelding
Ik hoop dat 1 van jullie het weten want ik wordt er gek van.
Gr Chris
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Gebruikersavatar
Crazycarschris
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2008 17:22
Locatie: Rotjeknor

Bericht door Crazycarschris »

Op deze foto zie het beter.
Er ligt een draadje los bij de accupol.
Afbeelding
Gr Chris
Opel Astra F Gsi 1.8 16V,Opel Senator B 3.0 24V,Opel Omega A Station 2.6 dual ram.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Groene draad moest dacht ik inderdaad op de bobine, is voor de toerenteller dacht ik zo uit m'n hoofd.

Die laatste draad lijkt wel een massadraad.

Enne, een kwikfit accu? :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

zal straks even bij mij onder de kap kijken wat waar hoort

denk dat je wel stekkers overhoud want je heb een kadett blok met een astra kabelboom
en astra heeft etc en kadett niet maar dat maakt niet uit
jammer dat je zo ver weg woont anders was ik wel even langs gekomen :lol:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

raymond schreef:zal straks even bij mij onder de kap kijken wat waar hoort

denk dat je wel stekkers overhoud want je heb een kadett blok met een astra kabelboom
en astra heeft etc en kadett niet maar dat maakt niet uit
jammer dat je zo ver weg woont anders was ik wel even langs gekomen :lol:
hier foto van bij mij onder de moterkap
ken je even vergelijken waar wat op komt.
ps: groene draad komt niet aan de bobine

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie