GSI sloeg uit (rare ratel)
GSI sloeg uit (rare ratel)
Vanochtend toen ik naar mijn werk ging helemaal niets aan de hand met de GSI.. Maar u ga ik vanmiddag weg, ik start mijn auto springt aan en slaat weer af.. Probeer hem opnieuw te starten doe een beetje moeilijk op 500 toeren (seconde of 2 a 3) en schiet daarna stationair door naar de 2500 a 3000 toeren.. Vond het wel raar maar dacht zal wel goed komen.. Ik rijden kom ik bij het eerste stoplicht aan rem af, trap koppeling in motor slaat uit... Weer het zelfde verhaal met het starten en weer rijden over de n3 richten huis.. Neem mijn afslag om vervolgens onderaan gelijk door te draaien naar de benzine pomp... Zit in de bocht en ja hoor motor uit... Ik weer starten en weer op 2500 toeren blijven draaien.. Na dat ik bij de pomp was geweest en hem heb volgegooid ben ik hier naar de provinciale weg gereden (weg door het rustige landschap) en heb ik hem even helemaal vol open getrokken op de toeren en even doorgeschakeld terug geschakeld etc... Daarna gestopt en draaide weer 1000 a 1100 toeren... Auto uitgezet en starte ook weer normaal en draaid nu weer op de goede toeren.. Eigenlijk is het probleem nu opgelost maar moet ik ergens erg in houden omdat dit naar een defect kan leiden of is het gewoon een vuiltje of iets dergelijke geweest... Dank voor komende reactie`s...
Laatst gewijzigd door GSI078 op 25 mei 2008 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Thnx, was ik aan het doen...raymond schreef:gewoon even de zoek functie nemen op het forumGSI078 schreef:Ben ik heel erg dom als ik zeg dat ik niet weet hoe het moet en waar hij zit...
en zoeken op stappenmoter of lrf
Is een 2.0 16v
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
-Veelvoorkomend!! vervuilde LFR c.q. stappenmotor waardoor hij niet mooi stationair draait, is zelf schoon te maken.
Heb je een C20XE motor? Dan moet je de slang volgen onderop je SFI bak dat is de slang naar de stappenmotor
Heb je een C18XE motor? Waar je luchtfilterbuis op zit dat is je gasklephuis, links hiervan zie je een 15cm lang clindertje dit is de stappenmotor.
http://www.astra-gsi.nl/index1/Images/a ... ps/lfr.pdf
http://www.astra-gsi.nl/index1/Images/a ... ephuis.pdf
bron: www.astra-gsi.nl
Heb je een C20XE motor? Dan moet je de slang volgen onderop je SFI bak dat is de slang naar de stappenmotor
Heb je een C18XE motor? Waar je luchtfilterbuis op zit dat is je gasklephuis, links hiervan zie je een 15cm lang clindertje dit is de stappenmotor.
http://www.astra-gsi.nl/index1/Images/a ... ps/lfr.pdf
http://www.astra-gsi.nl/index1/Images/a ... ephuis.pdf
bron: www.astra-gsi.nl
Zo auto vanavond even op de oprijplaten gezet en lekker aan het knutsellen geweest... Motorretje schoongemaakt en alles weer terug geplaatst.. Net nog even een rondje Dordrechtgedaan en nergens meer last van.. Hoop dat het zo blijft en dat dat het was... Nogmaals iedereen bedankt...
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
waar zou die bij mij zitten heb al lopen zoeken ?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
oh dan zal die ook wel heel smerig zijn
tijd oom ook eens schoon te maken mischien loop ie dan weer goed stationair
tijd oom ook eens schoon te maken mischien loop ie dan weer goed stationair
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nu heeft van de week mijn GSI raar gedaan zo als jullie wisten en dat is gelukkig mede met hulp van jullie opgelost.. MAAR nu is de motor gaan tikken en heb ik het gevoel dat er of een klepstoter kapot is of vast zit of iets dergelijke... Nu heb ik op internet wel gelezen dat het kleppendeksel eenvoudig te verwijderen is even te kijken, maar is dit echt zo?? Kan ik gewoon de inbusbouten losdraaien deksel eraf halen, kijken of ik iets raars zie en hem dan weer monteren of is het och wel iets lastiger als dat ze allemaal beweren op het internet..
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
GSI078 schreef:Nu heeft van de week mijn GSI raar gedaan zo als jullie wisten en dat is gelukkig mede met hulp van jullie opgelost.. MAAR nu is de motor gaan tikken en heb ik het gevoel dat er of een klepstoter kapot is of vast zit of iets dergelijke... Nu heb ik op internet wel gelezen dat het kleppendeksel eenvoudig te verwijderen is even te kijken, maar is dit echt zo?? Kan ik gewoon de inbusbouten losdraaien deksel eraf halen, kijken of ik iets raars zie en hem dan weer monteren of is het och wel iets lastiger als dat ze allemaal beweren op het internet..
je kleppendeksel heb je er zo af inderdaad hoef je alleen die bouten los te draaien zorg wel dat je een nieuwe pakking hebt want de oude terug zetten werkt meestal niet uit eigen ervaring... maar dan zie je nog weinig want je nokken assen moeten er dan toch echt uit
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
maar tikt je motor als die koud is en is t weg als die warm is ?? anders kan je zon flesje proberen je hebt van die toevoegingen die je bij je olie er bij gooit dat wil nog wel is helpen en stuk goedkoper
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
als je zeker weet dat t de klepstoters zijn moet je ze vervangen en dat kan je zelf
distributie op tijd zetten
distrubtie blokkeren
spanner los
snaar der af
bruggen van de nokken assen los maken en op volgorde wegleggen
as der uit tillen nou stoters der uit nieuwe der in as weer terug (wel zorgen dat de motor nog op tijd staat) zelfde doe je met de andere as
snaar der weer om en spannen kleppen deksel der op en gaan
distributie op tijd zetten
distrubtie blokkeren
spanner los
snaar der af
bruggen van de nokken assen los maken en op volgorde wegleggen
as der uit tillen nou stoters der uit nieuwe der in as weer terug (wel zorgen dat de motor nog op tijd staat) zelfde doe je met de andere as
snaar der weer om en spannen kleppen deksel der op en gaan
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Ik zal wel even kijken hoop dat het iets simpels is.. Ik zelf snap het allemaal wel een beetje maar mijn zwager snapt het wel anders kijk die er maar naar binnenkort...
Maar zo een flesje kan dus ook helpen even?? Wat voor spuis dat dan??
Maar zo een flesje kan dus ook helpen even?? Wat voor spuis dat dan??
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam