Project gsi van Bas
weer een stapje verder met het blokje. komen cat cams, drijfstangen inwaarschijnlijk en cat cams nokkenassen. maar daar zijn we nog niet precies uit.
dan is het nu eigenlijk tijd om het onderblok weg te brengen om er zuigerbodem koeling in te laten maken.
Ook heb ik alles eens goed uitgezocht over de oliepompen van c20let en die van z20let. z20let moet je dus eigenlijk nooit nemen. te hoge druk, het is alleen wel aan te raden je ori c20let pomp te versterken dmv andere tandwielen meen ik. maar ik heb al een compleet nieuwe besteld bij eds.
nu sparen voor een nieuwe turbo en een spaghetti
dan is het nu eigenlijk tijd om het onderblok weg te brengen om er zuigerbodem koeling in te laten maken.
Ook heb ik alles eens goed uitgezocht over de oliepompen van c20let en die van z20let. z20let moet je dus eigenlijk nooit nemen. te hoge druk, het is alleen wel aan te raden je ori c20let pomp te versterken dmv andere tandwielen meen ik. maar ik heb al een compleet nieuwe besteld bij eds.
nu sparen voor een nieuwe turbo en een spaghetti
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Ik ga waarschijnlijk met de originele turbo rijden. (iig een tijdje dan ) deze ga ik laten reviseren en een beetje aanpassen. want met andere turbo is het wel leuk als ik het vermogen aan de grond krijg. dan moet er gelijk sper in. maar ik wil nog zoveel met deze auto. dat dat nog maar even moet wachten
wat spulletjes. armen worden gecoat waarschijnlijk. nieuwe proflex rubbers overal. en nieuwe kogels uiteraard. voorpoten etc komt er allemaal niet meer terug onder. komt ander leuk spul voor in de plaats
interieurtje maar weer eens.
ARP boutjes. nog in de verkeerde drijfstangen. Als er nog iemand drijfstangen oid nodig heeft. ik heb er nog 7 liggen en nog 7 goede Let zuigers.
Het oude blokje. Gaat misschien wel in de A corsa
Kaal wagentje
wat spulletjes. armen worden gecoat waarschijnlijk. nieuwe proflex rubbers overal. en nieuwe kogels uiteraard. voorpoten etc komt er allemaal niet meer terug onder. komt ander leuk spul voor in de plaats
interieurtje maar weer eens.
ARP boutjes. nog in de verkeerde drijfstangen. Als er nog iemand drijfstangen oid nodig heeft. ik heb er nog 7 liggen en nog 7 goede Let zuigers.
Het oude blokje. Gaat misschien wel in de A corsa
Kaal wagentje
Drive Fast ... Die Fucking Hard
sow maar weer eens jullie hulp in roepen. ik zit erg in dubio over de maat velgen. of ik nu 16'' of 17'' moet gaan nemen. achter moeten er iig vrij brede sloffen op komen en dieper velgen als voor. maar ik zit met mijn remmen. voor heb ik 308 en achter 289 meen ik. maar dat past niet altijd met 16'' heb ik hier en daar gelezen,
nu vind ik 17'' geen probleem. maar de auto moet wel nog een beetje verlaagd kunnen worden zonder dat de wielen tever in de kasten verdwijnen want dat vind ik niet zo mooi.
mja miss dat jullie eea kunnen verduidlijken met foto oid. tis namelijk een dure bezigheid om even een 16 en 17'' setje te kopen. (erg mee werkend zijn de velgen boeren hier ook niet.)
nu vind ik 17'' geen probleem. maar de auto moet wel nog een beetje verlaagd kunnen worden zonder dat de wielen tever in de kasten verdwijnen want dat vind ik niet zo mooi.
mja miss dat jullie eea kunnen verduidlijken met foto oid. tis namelijk een dure bezigheid om even een 16 en 17'' setje te kopen. (erg mee werkend zijn de velgen boeren hier ook niet.)
Drive Fast ... Die Fucking Hard
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
308 past denk niet in 16"
heb zelf 16" velgen met 297mm remmen (voor), bij plaklood scheelt het minder dan 1 mm met de remklauw
heb zelf 16" velgen met 297mm remmen (voor), bij plaklood scheelt het minder dan 1 mm met de remklauw
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
ok, heb ik voor achter ook. dan zal ik nog even moeten wachten met velgen kopen tot eea zeker is
nog even snel een vraagje. de achterplaat op de klep. heeft iemand daar een plaatje vanuit epc van ofzo hoe hij gemonteerd zit? want ik wil mijn plaat geen cleanen alleen nu zie ik dat aan de 'binnenkant' onderaan de inkeping waaraan je de klep open kunt trekken dat daar iets afgeborken is. als je bergijtp wat ik bedoel als dat geen ophangpunt is is dat geen probleem. anders moet ik even een andere plaat scoren
een fototje van een hele plaat is ook goed van de achterkant.
edit:
nog even snel een vraagje. de achterplaat op de klep. heeft iemand daar een plaatje vanuit epc van ofzo hoe hij gemonteerd zit? want ik wil mijn plaat geen cleanen alleen nu zie ik dat aan de 'binnenkant' onderaan de inkeping waaraan je de klep open kunt trekken dat daar iets afgeborken is. als je bergijtp wat ik bedoel als dat geen ophangpunt is is dat geen probleem. anders moet ik even een andere plaat scoren
een fototje van een hele plaat is ook goed van de achterkant.
edit:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
je hebt tog een olie koelertje in het front zitten? of is dat van de airco dan? tussen de 2 radiators loopt een buisje in eern U met plaatjes er aan en daar loopt olie doorheen volgens mij. dacht dat dat moest fungeren als olie koeler.
een let heeft iig wel een oliekoeler.
een let heeft iig wel een oliekoeler.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik zou die zelf ook moeten hebben liggen van mijn let blokje. zal eens kijken anders neem ik hem van je over harm.
iemand toevallig een tip wat voor oliekoeler ik het beste kan pakken? want anders bestel ik gewoon een nieuwe ergens. of is het beste om de let koeler te pakken? (is geen originele motor meer kwa vermogen etc)
en waar kan ik hem het beste kwijt? ik heb namelijk ook airco dus het is redelijk vol. er moet ook nog een grotere intercooler bij
@ laag: bedankt
iemand toevallig een tip wat voor oliekoeler ik het beste kan pakken? want anders bestel ik gewoon een nieuwe ergens. of is het beste om de let koeler te pakken? (is geen originele motor meer kwa vermogen etc)
en waar kan ik hem het beste kwijt? ik heb namelijk ook airco dus het is redelijk vol. er moet ook nog een grotere intercooler bij
@ laag: bedankt
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Je kunt je oliekoeler in theorie iets hoger hangen dan de plek waar die origineel hangt. Dan komt ie meer achter je grille te zitten ipv achter je bumper. Daar had Niels em bij z'n C18XE ook gehangen.
Vervolgens kun je de intercooler achter de bumper hangen.
Misschien is een andere optie om een nieuw type radiateur halen (Merk: Valeo, te krijgen bij de dealer) en dan het gedeelte dat bedoeld is voor de koeling van de transmissieolie bij automatische transmissie te gebruiken voor de koeling van je motorolie. Zou dat kwa viscositeit van de motorolie moeten kunnen Marcel, of is de transmissieolie veel dunner?
Vervolgens kun je de intercooler achter de bumper hangen.
Misschien is een andere optie om een nieuw type radiateur halen (Merk: Valeo, te krijgen bij de dealer) en dan het gedeelte dat bedoeld is voor de koeling van de transmissieolie bij automatische transmissie te gebruiken voor de koeling van je motorolie. Zou dat kwa viscositeit van de motorolie moeten kunnen Marcel, of is de transmissieolie veel dunner?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
wat klein geinig spul
nieuwe turbo kapje en nette Let kabelboom. die nog netter gemaakt moet worden.
voorbumpert begin gemaakt met aanpassen voor de intercooler.
tevens even een vraagje. er moeten nog wat extra tellers in de auto gemaakt worden. nu ben ik wel gecharmeerd van raidhp maar is dat kwalitatief ook wat? of is het alleen leuk om te zien en meer niet?
Laatst gewijzigd door Bassion op 26 mei 2008 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
ik lees net dat je cat cams spul wilgaan gebruiken.
kijk daar aub mee uit.
het is budget spul en MIJN ervaring is niet super daar mee
kijk daar aub mee uit.
het is budget spul en MIJN ervaring is niet super daar mee
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik