95 vs. 98
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ja he? Ik weet ook zeker dat ik nooit '98 ga tanken, want ik weet zeker dat ik het nooit ga merken. Laat staan alle standaard blokjes die hier 150.000 plus op de teller hebben staan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Merkt je auto stiekem wel.
Merk je niks van aan je blok. Zelf. Je auto wel.
Maar je dash merkt het wel, en dan deed ik echt 4000 km testen.
(niet omdat ik zo'n testen doe, wel dat ik er allemaal nie op let).
Ik was dan bv 9.3/100 ipv 10.2/100
gemiddeld als ik eens op lette na resette na maand ofzo als ik eens op lette na resette (want dat rijmt).
Merk je niks van aan je blok. Zelf. Je auto wel.
Maar je dash merkt het wel, en dan deed ik echt 4000 km testen.
(niet omdat ik zo'n testen doe, wel dat ik er allemaal nie op let).
Ik was dan bv 9.3/100 ipv 10.2/100
gemiddeld als ik eens op lette na resette na maand ofzo als ik eens op lette na resette (want dat rijmt).
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Kwa verbruik zou je het verschil inderdaad uiteindelijk kunnen merken, maar het vermogensverschil is niet zo groot dat je het zelf merkt. Dat zit tussen de oren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
RedBill schreef:Kwa verbruik zou je het verschil inderdaad uiteindelijk kunnen merken, maar het vermogensverschil is niet zo groot dat je het zelf merkt. Dat zit tussen de oren.
Bij een standaard motor is dat idd niet te merken, precies hetzelfde geld voor het verwijderen van je katalysator, het vervangen van je luchtfilter voor bijv. een K&N, het installeren van een SFI-vervanger en het weghalen van je halve maantje.