Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 08 mei 2008 17:17
rijd net even na een water plas(zwem plas)
rijd stevig door moest nog 10 km en teon zat ik in de 4 wil na de 5..
had ik geen 5 meer
zat ie in zijn drie
om in de 1 te schakelen moest ik de pook op de plek van de 3 zetten en de 3 op de plek van de 5
1 op de plek van de 4
en 4 op plek waar normaal niks zit
dus alles is na rechts verschoven..
iemand enig idee hoe dit kan, wat er mis is??
Laatst gewijzigd door
gurdi op 14 mei 2008 17:42, 3 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 08 mei 2008 17:55
Ja, kan zijn dat het schroefje van het klemmechanisme van je schakelstang los is gegaan en verschoven is.
Kun je onder de kap wel zien (als je met z'n tweeën bent tenminste).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 08 mei 2008 17:58
Of de pennen zijn supergaar in die vork.
Das reparatie van 5 euro.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 08 mei 2008 18:03
foto's van welke pennetjes
en foto;s van da ding onder de motorkap?
of ergens te vinden
astra heeft te lang geduurt
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 08 mei 2008 18:04
Zie je wel als je naar het mechaniek kijkt waar hij de bak in gaat.
Laatiemand rommelen met de pook en dan kun jij onder de kap zien waar de speling zit.
makkie!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 08 mei 2008 18:38
dit pinnetje???
kon hem met de hand eruit halen?
astra heeft te lang geduurt
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836 Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland
Bericht
door Baas J. » 08 mei 2008 19:14
na de waterplas begon het dus..?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 08 mei 2008 19:37
gurdi schreef: dit pinnetje???
kon hem met de hand eruit halen?
Jeps... Nieuwe pinnetjes halen en erin drukken en klaar is Gurdi
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 08 mei 2008 20:28
Dasum ja. Nieuwe kost €2.
Zitten er 2 in. doe ze gelijk allebei en vergeet er geen vet aan te doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 08 mei 2008 22:22
oke wat voor vet moet erop?
voorkeur?
astra heeft te lang geduurt
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 08 mei 2008 23:30
hoe heet dit pinnetje ook een naam?
astra heeft te lang geduurt
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836 Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland
Bericht
door Baas J. » 09 mei 2008 01:00
superduur "Pinnenvet"
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 09 mei 2008 18:18
Gewoon. schakelmechaniekpin. ofzo.
Vet....gewoon wat je hebt liggen.
Als het maar vettig is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 09 mei 2008 18:53
haha okee was naar dealer geweest die had ze niet op voorraad die heeft er gelijk 20 besteld.
waar zit het tweede pinnetje en is dit hetzelfde pinnetje?
astra heeft te lang geduurt
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 09 mei 2008 19:21
Door die kruiskoppeling heen zitten twee pinnetjes...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453 Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12
Bericht
door QuerulouS » 10 mei 2008 09:01
Laagvlieger schreef: Gewoon. schakelmechaniekpin. ofzo.
Vet....gewoon wat je hebt liggen.
Als het maar vettig is.
Het best anti-statische vet, trekt geen vuil aan. Dacht dat kopervet daar aan voldoet, maar kan het mis hebben.
edit foto shifter
beetje rommelig, maar rechts op de foto zie je het blokje met nog een pin zitten (jawel de shortsifter ligt eronder
)
C20NE
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 14 mei 2008 17:44
ik heb het pinnetje vervangen nu heb ik nog steeds geen 5e versnelling het 2 pinnetje staat ook wel een klein beetje speling op. deze kan ik er alleen niet uit krijgen want dit is een boutje met twee blinde kanten.
maar kan het aan een heel klein beetje speling liggen?
astra heeft te lang geduurt
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 14 mei 2008 17:54
Heb je hem wel goed afgesteld? Kijk eens of je em door met de hand het mechanisme op de bak te bedienen met de hand wel in z'n 5 kunt krijgen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 14 mei 2008 17:59
heey dit heb ik geprobeerd maar dan kan het nog niet omdat die binnen dan tegen de zijkant zit dus het heeft niet met speling te maken maar zoals je zij met zo een stel schroefje, is dit dit schroefje bij die lifter?
helemaal onderin?
en hoe kun je die dan goed afstellen?
astra heeft te lang geduurt
RedBill
Beheerder
Berichten: 9326 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 14 mei 2008 23:07
Ja, dat is de verbinding waar je het gedeelte onder je kap verbind met het gedeelte in je wagen. Moet je met z'n tweeën afstellen. Officieel kun je het gedeelte in je bak blokkeren met een pennetje terwijl je dat doet, maar het is ook wel mogelijk zonder.
Zorg dat de persoon in de auto de pook op de juiste plek vasthoud in z'n vrij terwijl je de klemverbinding vastdraait.
Gewoon proberen. Zit het nog niet goed, loshalen en opnieuw proberen, net zolang tot het goed is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 14 mei 2008 23:15
jah zoiets dacht ik al dus ik heb hem losgehaalt met de hand in de 5 gezet. in de auto ook op positie van de 5 gezet en toen vastgedraaid nu zit het weer good:D
astra heeft te lang geduurt
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 16 mei 2008 17:27
kan gesloten worden
astra heeft te lang geduurt