kachelradiator demonteren
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
kachelradiator demonteren
het gehele stuk met de draaiknoppen zou ik er graag compleet uit hebben uit het dashboard!
Om eens van naderbij te bekijken, want nu hapert de rechterknop enorm :-/
Iemand raad?
grtzz
Om eens van naderbij te bekijken, want nu hapert de rechterknop enorm :-/
Iemand raad?
grtzz
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
daarvoor hoeft je kachelradiateur niet los, maar alleen je knoppenpaneel
aan de knoppen zit een stangetje, je rechterknop daarvan gaat het stangetje naar de voetruimte van de passagierskant, aan een hendeltje vast
naja heel dom systeem, je radio moet eruit, je kachelknoppen eraf trekken, en de schroeven achter de luchtroosters en dan schiet het al aardig op
volgens mij is er wel een mooie sloopbeschrijving met fotos op www.steve010.nl te vinden en dan bij tutorials, omdat er achter die kachelknoppen weleens andere kleur leds gestopt worden
aan de knoppen zit een stangetje, je rechterknop daarvan gaat het stangetje naar de voetruimte van de passagierskant, aan een hendeltje vast
naja heel dom systeem, je radio moet eruit, je kachelknoppen eraf trekken, en de schroeven achter de luchtroosters en dan schiet het al aardig op
volgens mij is er wel een mooie sloopbeschrijving met fotos op www.steve010.nl te vinden en dan bij tutorials, omdat er achter die kachelknoppen weleens andere kleur leds gestopt worden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
De middenconsole haal je als volgt los:
Het verhaal over je rechterknop die hapert, dit is waarschijnlijk gewoon een geval dat er iets tegen de kabel van die rechterknop aan drukt, zodat de kabel niet in een soepele vorm weg kan lopen, kijk hier eerst even naar..
succes!
- 1: Je haalt je radio los.
- 2. Met een punttangetje of inbussleuteltjes trek je de verwarmingsroostertjes voorzichtig eruit (gewoon met beleid trekken).
- 3. De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf, de middelste zet je op stand 1 en trekt hem uit zodat je achterruitverwarming aan gaat. Nu steek je onder in de knop (in het vierkante gaatje) een klein schroevendraaiertje o.i.d. Deze duw je in en vervolgens trek je aan de knop. De knop gaat als je het goed doet los.
- 4. Haal het rubber matje van je BC eruit en drai de schroefjes daarachter los.
- 5. Draai de schroefjes boven in de luchtroostergaten los.
- 6. Links- en rechtsonder van de midconsole zie je twee diepverzonken schroeven, draai die ook los.
- 7. Nu is je midconsole los. Voordat je hem er af haalt, trek je het kapje van je waarschuwingslicht eraf en daaronder zie je het knopje hiervan. Met een puntbektangetje trek je deze voorzichtig uit zijn adapter (wel even de klemmetjes indrukken aan de zijkanten).
- 8. Nu je de knop er uit hebt, trek je de console een stukje uit het dash en nu zie je dat er bovenin in de console een gat zit waar je de bovenkant van de adapter ziet, duw de adaptor met je duim met kracht naar beneden. Zo schuift deze uit zijn plek. Hierna kun je de complete console wegnemen.
Het verhaal over je rechterknop die hapert, dit is waarschijnlijk gewoon een geval dat er iets tegen de kabel van die rechterknop aan drukt, zodat de kabel niet in een soepele vorm weg kan lopen, kijk hier eerst even naar..
succes!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
owja, ik vergeet erbij te zeggen dat de behuizing rondom je stuur ook los moet. Dit ivm twee schroefjes waarmee de console vastzit.
Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.
Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
alles is al los hoor enkel die fucking knoppen nog2.nullutje schreef:owja, ik vergeet erbij te zeggen dat de behuizing rondom je stuur ook los moet. Dit ivm twee schroefjes waarmee de console vastzit.
Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.