Sorry, even een vraagje over een Astra G :P
Sorry, even een vraagje over een Astra G :P
Stationair verbruiktie volgens BC 1.7l/h... mn gsi stond op 1.0l/h 1.7 lijkt me beetje veel? Ding draait nabij de 1000t stationair.
Laagvlieger?
Laagvlieger?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
X20XER inderdaad.
Was met warme motor (had net 150km gereden).
Vind m sowieso niet echt zuinig...
Misschien inderdaad maar es de langs de dealert (hebben ze dat standaard liggen daar..wat kost zoiets?)
Was met warme motor (had net 150km gereden).
Vind m sowieso niet echt zuinig...
Misschien inderdaad maar es de langs de dealert (hebben ze dat standaard liggen daar..wat kost zoiets?)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Goed nieuws
X20XER verbruikt dat nu eenmaal
450km op een tank dan istie toch echt leeg.
Ik heb als vergelijkingsmateriaal een X20XEV van mijn pa, en deze is waaaay zuiniger, en verbruikt 1.0 / 1.1 per 100 km stationair.
Mijn OPC welke inmiddels al 2x aan de Tech heeft gehangen, en 1x aan een Sun uitleessysteem geeft geen vreemde waardes aan.
Eigenlijk alles wat ook maar enigszins het woord sensor mag dragen is nu vervangen door nieuw en orgineel spul.
Zowel voor als na de cylinderkopbewerking is het stationair verbruik niet lager geworden.
Het verbruik stationair is tussen de 1.6 en 1.7 van de X20XER.
Ik geef de scherpere nokkenassen (standaard bij de X20XER) hiervan de schuld.
Stationair zal hij om en nabij de 970 toeren draaien, tevens zul je merken dat je motor dan nog ligt te schudden in het voorsteven.
Dit schudden, en rauw stationair lopen heeft elke X20XER en is normaal, en komt waarschijnlijk weer door de nokkenassen.
Als je hem een beetje de sporen hebt gegeven, zul je waarschijnlijk je ogen hebben dichtgeknepen bij het kijken op de BC.
Bij 80 km in zijn 5 is hij redelijk zuinig (al zuipt een gemiddelde GSI nog minder), maar bij 120 in zijn 5 gaan er al heel snel 8 tot 8.5 liters per 100km doorheen.
Volgens de dealer is dit verbruik normaal, kijkende ook naar andere OPC's rijders blijkt bovenstaande ook echt waar te zijn.
Ze klagen allemaal over het verbruik tussen de 400 en 450 km voordat de tank begint te kreunen om brandstof.
Kortgezegd... het is een prettige auto om in te rijden, echter zul je vaker aan de pomp staan dan met je GSI.
X20XER verbruikt dat nu eenmaal
450km op een tank dan istie toch echt leeg.
Ik heb als vergelijkingsmateriaal een X20XEV van mijn pa, en deze is waaaay zuiniger, en verbruikt 1.0 / 1.1 per 100 km stationair.
Mijn OPC welke inmiddels al 2x aan de Tech heeft gehangen, en 1x aan een Sun uitleessysteem geeft geen vreemde waardes aan.
Eigenlijk alles wat ook maar enigszins het woord sensor mag dragen is nu vervangen door nieuw en orgineel spul.
Zowel voor als na de cylinderkopbewerking is het stationair verbruik niet lager geworden.
Het verbruik stationair is tussen de 1.6 en 1.7 van de X20XER.
Ik geef de scherpere nokkenassen (standaard bij de X20XER) hiervan de schuld.
Stationair zal hij om en nabij de 970 toeren draaien, tevens zul je merken dat je motor dan nog ligt te schudden in het voorsteven.
Dit schudden, en rauw stationair lopen heeft elke X20XER en is normaal, en komt waarschijnlijk weer door de nokkenassen.
Als je hem een beetje de sporen hebt gegeven, zul je waarschijnlijk je ogen hebben dichtgeknepen bij het kijken op de BC.
Bij 80 km in zijn 5 is hij redelijk zuinig (al zuipt een gemiddelde GSI nog minder), maar bij 120 in zijn 5 gaan er al heel snel 8 tot 8.5 liters per 100km doorheen.
Volgens de dealer is dit verbruik normaal, kijkende ook naar andere OPC's rijders blijkt bovenstaande ook echt waar te zijn.
Ze klagen allemaal over het verbruik tussen de 400 en 450 km voordat de tank begint te kreunen om brandstof.
Kortgezegd... het is een prettige auto om in te rijden, echter zul je vaker aan de pomp staan dan met je GSI.
Grtz, GrinX
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Maar stiekum meer richting deze kant op
Verbruik zal hetzelfde zijn (gok ik)...
http://nl.youtube.com/watch?v=uZ1tQyTIX0Q
of deze
http://nl.youtube.com/watch?v=CVEwWbtcIOo
Verbruik zal hetzelfde zijn (gok ik)...
http://nl.youtube.com/watch?v=uZ1tQyTIX0Q
of deze
http://nl.youtube.com/watch?v=CVEwWbtcIOo
Grtz, GrinX
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn