Even 1 sec willen vonken en dan OP???
Even 1 sec willen vonken en dan OP???
Mensen die er meer van weten dan mij, vraagje aan jullie.
Ik heb een X20XEV in mijn auto gelegd, alles hebben we overgezet dus ook de gehele kabelboom, zekeringkast computer enz.
Aangezien de auto waar ik mee bezig ben van een 8klepper was is dus niet alles hetzelfde, ofwel hou wat stekker over die ik nergens kwijt kan..... dit komt zo, eerst even wat anders.
Het volgende:
Ik draai mijn contactsleutel om en de brandstofpomp slaat aan en geeft meer dan zat benzine. dan geeft hij vonken voor 1a2sec waardoor het blok aanslaat, na die 1a2 sec stopt hij met vonken en slaat dus weer af, waar kan dit aan liggen?
Ik vind het op een fout melding lijken maar ik ben absoluut gen deskundige hierin....
Ik heb een X20XEV in mijn auto gelegd, alles hebben we overgezet dus ook de gehele kabelboom, zekeringkast computer enz.
Aangezien de auto waar ik mee bezig ben van een 8klepper was is dus niet alles hetzelfde, ofwel hou wat stekker over die ik nergens kwijt kan..... dit komt zo, eerst even wat anders.
Het volgende:
Ik draai mijn contactsleutel om en de brandstofpomp slaat aan en geeft meer dan zat benzine. dan geeft hij vonken voor 1a2sec waardoor het blok aanslaat, na die 1a2 sec stopt hij met vonken en slaat dus weer af, waar kan dit aan liggen?
Ik vind het op een fout melding lijken maar ik ben absoluut gen deskundige hierin....
Opel Astra F X20XEV
Ik hou de volgende stekkers over
Deze zitten tpv de versnellingsbak, ik dacht zo dat deze voor de gordels kunnen zijn?
Deze komt onder de bestuurdersstoel uit, verder kan ik hem niet leggen?
Dus waar kan deze van zijn?
Bij de schade astra zat er bij het contactslot een extra stekker, volgens mij was deze van de airbags, klopt dat? en stel dat ik deze nergens aan vast kan maken, kan deze stekker dan een foutmelding geven waardoor hij niet wil starten?
Kan iemand mij hiermee helpen???alvast bedankt dame's en heren
Deze zitten tpv de versnellingsbak, ik dacht zo dat deze voor de gordels kunnen zijn?
Deze komt onder de bestuurdersstoel uit, verder kan ik hem niet leggen?
Dus waar kan deze van zijn?
Bij de schade astra zat er bij het contactslot een extra stekker, volgens mij was deze van de airbags, klopt dat? en stel dat ik deze nergens aan vast kan maken, kan deze stekker dan een foutmelding geven waardoor hij niet wil starten?
Kan iemand mij hiermee helpen???alvast bedankt dame's en heren
Opel Astra F X20XEV
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
stekkers voor je gordels? Lijkt me stug. Kan stoelverwarming zijn waarvan de bekabeling er al ligt. Weet niet precies waar dat standaard "klaar" ligt...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Die bij je contactslot is van de Imobilizer....
En laat me raden....die heb je er niet bij zeker?
Dus dan zal die nooit gaan lopen.
Regel een imobilizer die gereset is, evenals je motorstuurapparaat. Die meot ook gereset zijn/worden.
Dan zul je sleutels moeten hebben met een transponder erin en die inleren op de Immo.
En laat me raden....die heb je er niet bij zeker?
Dus dan zal die nooit gaan lopen.
Regel een imobilizer die gereset is, evenals je motorstuurapparaat. Die meot ook gereset zijn/worden.
Dan zul je sleutels moeten hebben met een transponder erin en die inleren op de Immo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
wat is en doet een imobilizer? waar kan ik deze kopen?Laagvlieger schreef:Die bij je contactslot is van de Imobilizer....
En laat me raden....die heb je er niet bij zeker?
Dus dan zal die nooit gaan lopen.
Regel een imobilizer die gereset is, evenals je motorstuurapparaat. Die meot ook gereset zijn/worden.
Dan zul je sleutels moeten hebben met een transponder erin en die inleren op de Immo.
hoe ziet zo'n ding eruit?
En motorstuurapparaat daar bedoel je mee?
Alvast bedankt.
Opel Astra F X20XEV
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Immobilizer is de af fabriek startblokkering.
Die blokkeert op je ontsteking en brandstofpomp.
Hij werkt samen met het motorstuurapparaat. Ze delen een security code die Opel af fabriek erin heeft gezet. De Immo kastje (klein vierkant kastje met een ring om het contactslot heen) hoort dus uniek bij het motorstuurapparaat. In beide apparatan staat dezelfde 4 cijferige code. Er kan alleen gestart worden als deze code in beide apparaten matched.
Heb je dat immo kastje niet, dan zal het motorstuurapparaat dus geblokkeeert blijven. Nu moet je dus op zoek naar een immokastje. Liefst degeen die erbij hoort. Dan werkt het wel. Bij Opel kan je tegen betaling die security code opvragen aan de hand van het chassisnummer. Die code staat ook op de Car pass. Die pass zat destijds bij de auto en hoort de eigenaar goed te bewaren. maja die zal na al die jaren wel spoorloos zijn.
Kun je dat immo kastje niet vinden, zul je een andere moeten halen. Eentje waar geen code instaat. Eentje waravan je zeker weet dat die door de dealer is gereset. Dan ist goed. Of je moet er een vinden met een securitycode die je weet. Dan kun je die laten resetten bij de dealer. Samen met je motorstuurapparaat natuurlijk. En dan kun je zelfs een eigen code verzinnen. Als ze beide maar hetzelfde zijn.
Dus probeer even de originele te bemachtigen!
ow ja! en vergeet de originele transpondersleutels niet die bij die auto hoorde!
Die blokkeert op je ontsteking en brandstofpomp.
Hij werkt samen met het motorstuurapparaat. Ze delen een security code die Opel af fabriek erin heeft gezet. De Immo kastje (klein vierkant kastje met een ring om het contactslot heen) hoort dus uniek bij het motorstuurapparaat. In beide apparatan staat dezelfde 4 cijferige code. Er kan alleen gestart worden als deze code in beide apparaten matched.
Heb je dat immo kastje niet, dan zal het motorstuurapparaat dus geblokkeeert blijven. Nu moet je dus op zoek naar een immokastje. Liefst degeen die erbij hoort. Dan werkt het wel. Bij Opel kan je tegen betaling die security code opvragen aan de hand van het chassisnummer. Die code staat ook op de Car pass. Die pass zat destijds bij de auto en hoort de eigenaar goed te bewaren. maja die zal na al die jaren wel spoorloos zijn.
Kun je dat immo kastje niet vinden, zul je een andere moeten halen. Eentje waar geen code instaat. Eentje waravan je zeker weet dat die door de dealer is gereset. Dan ist goed. Of je moet er een vinden met een securitycode die je weet. Dan kun je die laten resetten bij de dealer. Samen met je motorstuurapparaat natuurlijk. En dan kun je zelfs een eigen code verzinnen. Als ze beide maar hetzelfde zijn.
Dus probeer even de originele te bemachtigen!
ow ja! en vergeet de originele transpondersleutels niet die bij die auto hoorde!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Deze stekkers zijn van de stoelverwarming. De bovenste twee horen aan de knopjes, de onderste aan de stoelen.SKITT schreef:Deze zitten tpv de versnellingsbak, ik dacht zo dat deze voor de gordels kunnen zijn?
Deze komt onder de bestuurdersstoel uit, verder kan ik hem niet leggen?
Dus waar kan deze van zijn?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)