schommelen van het toerental en afslaan van de motor
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
ik heb het zelfde gehad.
gasklephuis schoongemaakt,lfr en hij kwam zo weer terug.
Bij mij kwam er nog bij dat hij af en toe gewoon niet starte.
Gisteren eergisteren du snieuwe inspuitrelais(vd dealer 43euries) erin gezet en tot nu toe stationair lopen. Misschien tripte dat relais ik weet het niet. want schokken deed hij ook.
Maar misschien ken het ook aan het mooie weer ligguh
gasklephuis schoongemaakt,lfr en hij kwam zo weer terug.
Bij mij kwam er nog bij dat hij af en toe gewoon niet starte.
Gisteren eergisteren du snieuwe inspuitrelais(vd dealer 43euries) erin gezet en tot nu toe stationair lopen. Misschien tripte dat relais ik weet het niet. want schokken deed hij ook.
Maar misschien ken het ook aan het mooie weer ligguh
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
c20xe dus! sorry laagLaagvlieger schreef:Ligt eraan wat voor blok je hebt?
2.0XE bestaat niet.
Dus C20XE of X20XEV.
C20XE heeft de stappenmotor onder het inlaatspruitstuk hangen.
X20XEV zelfde als beschreven idd.
maar onder het inlaatspruitstuk dus?
en hoe is dit het best te reinigen? ik heb even gezocht maar ik zag niet echt een duidelijk beschrijving
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Stappenmotor loshalen.
Helemaal volspuiten met carburateurreiniger tot e rgeen zwarte rommel meer uit komt.
Dan sluit je de stappenmotor aan op een accu. Enlaat je iemand even "klapperen" ermee. Dus dattie open/dicht/open/dicht gaat. Terwijl iemand dat doet spuit je flink reiniger op dat bewegende klepje. Totdat er geen zooi meer uitkomt.
Dan issie klaar. Weer monteren. en accu even paar minuutjes loshalen.
Helemaal volspuiten met carburateurreiniger tot e rgeen zwarte rommel meer uit komt.
Dan sluit je de stappenmotor aan op een accu. Enlaat je iemand even "klapperen" ermee. Dus dattie open/dicht/open/dicht gaat. Terwijl iemand dat doet spuit je flink reiniger op dat bewegende klepje. Totdat er geen zooi meer uitkomt.
Dan issie klaar. Weer monteren. en accu even paar minuutjes loshalen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- blue
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 21 aug 2003 22:22
- Auto('s): Astra c2.0xe
- Locatie: Oostwold (blauwe stad)
Is dit ook het geval bij een 2.0NE ? Ik heb er een week geleden ook een andere stappenmotor op gezet maar er is niet veel veranderd.... ook de slangen maar vervangen zeker? enne... hoe ga ik die noemen als ik bij de dealert ben? ze zijn hier nogal dom bij van der molen.....Baas J. schreef:Vergeet niet de "altijd-dichtgeslibte-nippel-op-je-inlaatspruitstuk".
Doorboren met 3mm boortje dacht ik.
Het dunnere slangetje van je kleppendeksel gaat erheen.
zo... even uitgeklust........... of niet......
Geef me nu maar een rooitje voor een paar mooie wielen oma....
Geef me nu maar een rooitje voor een paar mooie wielen oma....
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: