schommelen van het toerental en afslaan van de motor
schommelen van het toerental en afslaan van de motor
Ik heb sinds enkele maanden een astra gsi uit 1995. Hij rijdt perfect alleen vanaf het begin dat ik hem heb is er een probleempje.
Het toerental schommelde heel erg en de motor sloeg ook regelmatig af. Hij is ondertussen al een keer helemaal nagekeken en alles is een keer goed schoon gemaakt maar dit heeft nog niet het gewenste resultaat gehad. Het is wel iets beter geworden maar het schommelen doen hij nog steeds.
Is dit een vaker voorkomend probleem en zoja waar ligt het dan mogelijk aan??
groetjes, Ilse
Het toerental schommelde heel erg en de motor sloeg ook regelmatig af. Hij is ondertussen al een keer helemaal nagekeken en alles is een keer goed schoon gemaakt maar dit heeft nog niet het gewenste resultaat gehad. Het is wel iets beter geworden maar het schommelen doen hij nog steeds.
Is dit een vaker voorkomend probleem en zoja waar ligt het dan mogelijk aan??
groetjes, Ilse
Ilse 22
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
in mijn geval was het de stappenmotor
die was gereinigd, maar het probleem was er nog
toen is die vervangen door een nieuwe en toen was het probleem weg
die was gereinigd, maar het probleem was er nog
toen is die vervangen door een nieuwe en toen was het probleem weg
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
hoi ilse
watvoor motor heb je in je astra?
en stel je even gezellig voor in dit topic: voorstel topic
watvoor motor heb je in je astra?
en stel je even gezellig voor in dit topic: voorstel topic
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
Ex astra Promoteam
VENI....VIDI....VICI
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ja we moeten even weten wat voor motortype je hebt.
Je zegt een 95er, dan gok ik een beetje op een Ecotec X20XEV (2.0 16v 136 pk).
Zoja dan heb je waarschijnlijk ergesn een vacuumlek zitten (lek slangetje dus, maakt misschien wel een sissend geluid zelfs) of een vervuilde stappenmotor en gasklephuis (reinigen).
Komt dus vaker voor ja
Maar laat even motortype weten.
Je zegt een 95er, dan gok ik een beetje op een Ecotec X20XEV (2.0 16v 136 pk).
Zoja dan heb je waarschijnlijk ergesn een vacuumlek zitten (lek slangetje dus, maakt misschien wel een sissend geluid zelfs) of een vervuilde stappenmotor en gasklephuis (reinigen).
Komt dus vaker voor ja
Maar laat even motortype weten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Oww jawel hoor!
Daarvoor gaat hetzelfde verhaal op als ik poste.
Het is een Ecotec motor dus dit mankeert eraan:
- Lekke vacuum of andere luchtslangen,
- Gasklephuis en stationaire stappenmotor vuil.
Maar ben je zelf handig of gaat iemand anders ernaar kijken?
Anders kunnen we evt wel foto's plaatsen van hoe en wat je precies moet doen.
Daarvoor gaat hetzelfde verhaal op als ik poste.
Het is een Ecotec motor dus dit mankeert eraan:
- Lekke vacuum of andere luchtslangen,
- Gasklephuis en stationaire stappenmotor vuil.
Maar ben je zelf handig of gaat iemand anders ernaar kijken?
Anders kunnen we evt wel foto's plaatsen van hoe en wat je precies moet doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik vind mezelf best wel handig maar ik denk dat andere daar beter over kunnen oordelen. (en of die het met me eens zijn???)
Maar als je kan laten zien hoe ik hem schoon moet maken, heel graag. M'n oom heeft er wat meer verstand van dus die kan anders wel even meekijken.
groetjes Ilse,
(ps. ik zal me zo even echt voorstellen)
Maar als je kan laten zien hoe ik hem schoon moet maken, heel graag. M'n oom heeft er wat meer verstand van dus die kan anders wel even meekijken.
groetjes Ilse,
(ps. ik zal me zo even echt voorstellen)
Ilse 22
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Bij deze:
controleer deze slang die ik rood heb ingekleurt op scheuren of dattie helemaal vies en vergaan aanvoelt.
Zoja -> Vervangen.
Controleer ook dit rood gekleurde slangetje van het gasklephuis naar de tankventilatieklep op scheuren.
Zelfde slangetje, nu onder een andere hoek en zie je hem naar de tankventilatieklep (hier groen gekleurd) heenlopen.
En als laatste, de stappenmotor voor het stationaire toerental.
Deze moet je eraf schroeven (2 inbusboutjes) en goed schoonmaken met carburateurreiniger net zo lang tot er geen zwarte troep meer uitkomt. Doe dat ook met het gasklephuis en de gaatjes waar de stappenmotor tegen aangeschroefd zit:
Daarna de minpool van de accu loshalen en paar minutn wachten tot j ehem weer aansluit zodat de computer zich kan resetten en weer kan inleren op de gereinigde onderdelen.
Suc6!
En laat even weten of het gelukt is.
controleer deze slang die ik rood heb ingekleurt op scheuren of dattie helemaal vies en vergaan aanvoelt.
Zoja -> Vervangen.
Controleer ook dit rood gekleurde slangetje van het gasklephuis naar de tankventilatieklep op scheuren.
Zelfde slangetje, nu onder een andere hoek en zie je hem naar de tankventilatieklep (hier groen gekleurd) heenlopen.
En als laatste, de stappenmotor voor het stationaire toerental.
Deze moet je eraf schroeven (2 inbusboutjes) en goed schoonmaken met carburateurreiniger net zo lang tot er geen zwarte troep meer uitkomt. Doe dat ook met het gasklephuis en de gaatjes waar de stappenmotor tegen aangeschroefd zit:
Daarna de minpool van de accu loshalen en paar minutn wachten tot j ehem weer aansluit zodat de computer zich kan resetten en weer kan inleren op de gereinigde onderdelen.
Suc6!
En laat even weten of het gelukt is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ja dus wat bedoel je daarmee?
Alle slangen moeten luchtdicht zijn.
Optelsom van allemaal kleine lekjes staat gelijk aan een groot lek.
Heb je een probleem met de motor dan begin je met het oplossen van ALLE problemen die je zo en zo hebt. Dus lekke slangetjes bv. Vaak is het daarmee al opgelost. Deze methode voorkomt dat je eerst dure dingen vervangt en later tot de ontdekking komt dat het wat simpels was.
Das ook zo lullig
Alle slangen moeten luchtdicht zijn.
Optelsom van allemaal kleine lekjes staat gelijk aan een groot lek.
Heb je een probleem met de motor dan begin je met het oplossen van ALLE problemen die je zo en zo hebt. Dus lekke slangetjes bv. Vaak is het daarmee al opgelost. Deze methode voorkomt dat je eerst dure dingen vervangt en later tot de ontdekking komt dat het wat simpels was.
Das ook zo lullig
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Vergeet niet de "altijd-dichtgeslibte-nippel-op-je-inlaatspruitstuk".
Doorboren met 3mm boortje dacht ik.
Het dunnere slangetje van je kleppendeksel gaat erheen.
Doorboren met 3mm boortje dacht ik.
Het dunnere slangetje van je kleppendeksel gaat erheen.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Ik heb dat probleem ook gehad. Hij begon heel erg te schommelen en als je achteruit reed en afremde sloeg de motor af. Of als je ging afremmen voor een stoplicht dat hij af en toe gewoon uitviel. Toerental bleef ook meestal rond de 500 hangen.
Uiteindelijk toen een nieuwe stappenmotor erop gezet (nadat schoonmaken geen verschil maakte) en dit hielp redelijk. Heb daarna thuis nog mijn gasklephuis nog helemaal schoongemaakt met remmenreiniger. Deze bleek dus ook erg smerig te zijn.
Toen dat eenmaal gedaan was, reed ie weer als een zonnetje.
Uiteindelijk toen een nieuwe stappenmotor erop gezet (nadat schoonmaken geen verschil maakte) en dit hielp redelijk. Heb daarna thuis nog mijn gasklephuis nog helemaal schoongemaakt met remmenreiniger. Deze bleek dus ook erg smerig te zijn.
Toen dat eenmaal gedaan was, reed ie weer als een zonnetje.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
loshalen stelt niks voor, gewoon de bouten loshalen die in het zicht zijn en ermee te maken hebben., je bent zo klaar
zorg alleen wel dat je de pakkingen nieuw hebt!
ik heb het 2 maanden geleden nog gedaan, alle winkels dicht, dan maar zelf pakkingen geknipt uit een vel pakkingpapier dat ik nog had
maar is simpel allemaal, gewoon lekker loshalen en reinigen
zorg alleen wel dat je de pakkingen nieuw hebt!
ik heb het 2 maanden geleden nog gedaan, alle winkels dicht, dan maar zelf pakkingen geknipt uit een vel pakkingpapier dat ik nog had
maar is simpel allemaal, gewoon lekker loshalen en reinigen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi