GSI staat in de garage...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

GSI staat in de garage...

Bericht door Mad Driver »

ALs ik opde snelweg in de 5 130/140 rijd, en geef vol gas dan hikt de auto een beetje. Dit is niet altijd, maar de laatste tijd steeds meer.

Verder doortrekken in andere versnellingen heb ik er geen last van.
Lijkt net of die even te weinig brandstof krijgt ofzo. Of ontsteking?

Wordt steeds vaker, dus wil het snel verhelpen. Betreft een c18xe!
Ik hoor het wel...

Gr Maddie
Laatst gewijzigd door Mad Driver op 13 jun 2008 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

rij jij je tank vaker helemaal leeg......... dan zou t misschien daar aan kunnen liggen dan komt t vuil wat helemaal onder in de tank ligt mee en dan kan die wel eens haperen (hikken)

gewoon int vervolg tanken voordat je boordcom aangeeft dat je nog maar 50km kan rijden.........
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

nee dat kan het niet zijn, ik tank ALTIJD bij halfvol.
Tank trouwens BPUltimate.

IK denk ergens bij de ontsteking....niemand zoiets meegemaakt?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

Mad Driver schreef:nee dat kan het niet zijn, ik tank ALTIJD bij halfvol.
Tank trouwens BPUltimate.

IK denk ergens bij de ontsteking....niemand zoiets meegemaakt?

BPUltimate.... is dat niet 98+? zoja moet je even je blokkie omzetten
C20NE
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Gebeurt automatisch via klopsensor, en Ultimate is gewoon 98.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Miss langs de dealer??
Tenzij iemand hier een idee heeft.. :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

een ander blok inbouwen :P :lol:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

oke, de auto hikt wat, maar pakt daarna weer op?
je kan nog wel 200 rijden als je wilt ?

hoe is de algemene staat van onderhoud? met name
filters en uitlaat
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

vin je het raar je hoort dan ook nog gewoon in ze 4e versnelling te zitten hoor :D dan trekt ie hem prima door :wink:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ja de auto pakt erna gewoon weer op....en zou de 200 makkelijk kunnen halen ja.

De staat van onderhoud is super...alle filters zijn 8 maanden geleden vervangen. Bougies, kabels, etc etc ook.

Enige waar ik miss over denk is de kat...ma weetnie of dit het wel kan zijn. Voor de rest is echt bijna alles aan de vervangen :roll:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

pluggie schreef:Gebeurt automatisch via klopsensor, en Ultimate is gewoon 98.
ow dan is het in iedergeval bij een c20ne wel zo. (geel blokje)
C20NE
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

QuerulouS schreef:
pluggie schreef:Gebeurt automatisch via klopsensor, en Ultimate is gewoon 98.
ow dan is het in iedergeval bij een c20ne wel zo. (geel blokje)
Das verschil tussen 91 en 95, en geen 95 of 98. Maar gekkebestuurder, zet er even andere bougies in en nieuwe kabels.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Bougies en kabels zijn 8 maanden geleden vervangen... :shock: nu al nade maan?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Brandstoffilter vervangen... injectoren verstopt. Denk beeldige dip..
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:lol: tis geen denkbeeldige dip, da weetk zeker!!
Brandstoffilter is 6 maanden geleden vervangen.

Maar ik heb iets ontdekt eergsiteren.
Omdat ik na de ring ga van de week was ik alle schroeven langs aan het gaan of ze goed vast zaten.

Kom ik erachter dat mn spaghettie uitlaatspruitstuk 1 hele schroef mist.
Deze zat zo verstopt, dat ik al die tijd niet heb kunnen zien. IK zag het pas toen ik de auto startte, en door de hitte kwam er rook uit, toen keek ik helemaal onder, ja oor schroevje mist.

Nieuwe schroef erop, de rest van de schroeven zaten ook niet echt vast meer. De boel goed vastgezet, en ineens schokt de auto minder, kheb nog geen snelweg gereden, maar ik heb het gevoel dat dit gelijk de oplossing kon zijn voor de melding wat ik altijd op de snelweg krijg.

:lol: 2 probleemjes in 1 keer opgelost. Maar ik laat het weten zodra ik zeker weet dat het allemaal hiermee te maken had :shock:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Hoop voor je dat het aan een simpel schroefje lag. Zou wel beter zijn. Keep us posted!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:cry: kwam eig wel valse lucht uit, en merk al duidelijk dat de auto minder schokt bij gas loslaten...heb goeie hoop en ben ook benieuwd!

:wink: thx
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Mad Driver schreef::cry: kwam eig wel valse lucht uit, en merk al duidelijk dat de auto minder schokt bij gas loslaten...heb goeie hoop en ben ook benieuwd!

:wink: thx
Dan heb je dus hoogst waarschijnlijk een krom en dus lekkend uitlaatspruitstuk ! Komt vaker voor bij c18xe's
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ja klopt wat Bart zegt, zwak punt, C18XE spruitstuk. Gaan standaard stuk: standaard.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ding had zo'n Supersprint uitlaatspruitstuk ?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ik heb een spaghettie op zitten...hij miste gewoon een schroefje, zit nu weer goed.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

ok
Ik heb die moeren van mijn uitlaatspruitstuk ook aangedraaid.
Nu ken ik er een niet aandraaien omdat het draad meedraaid. Is dat draad een draadeind en zou je hem met twee moeren aan kunnen draaien? of is het draad in het blok verrrot. zo ja is daar een oplossing voor lijmen of zow??
Gaat hier bij mij wel om een C20NE.Of heeft dit type ook problemen met kromtrekken.?
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Nee, het c20NE uitlaatspruitstuk trekt niet krom.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ok
Ik heb die moeren van mijn uitlaatspruitstuk ook aangedraaid.
Nu ken ik er een niet aandraaien omdat het draad meedraaid. Is dat draad een draadeind en zou je hem met twee moeren aan kunnen draaien? of is het draad in het blok verrrot. zo ja is daar een oplossing voor lijmen of zow??
Gaat hier bij mij wel om een C20NE.Of heeft dit type ook problemen met kromtrekken.?
Volgens mij draai jij de draad mee omdatie verrot is :shock: niet doen dus!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Dan moet je er idd niet meer aan komen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie