x20xe te chippen?
x20xe te chippen?
Dit blok zit in t facelift 2.0 16v >1995 model right?
Iemand iets van bekend?
Iemand iets van bekend?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
waar de c18xe er 125 pk uit weet te gooien standaard
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
het idee is 25 winst te halen
x20xev chippen naar zo'n 150 pk
bij gebrek aan fatsoenlijke c20xe's
x20xev chippen naar zo'n 150 pk
bij gebrek aan fatsoenlijke c20xe's
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ligt eraan wat je verder gaat verbouwen aan het blok.
Chippen heeft weinig zin als je nix verandert aan de motor.
Begin maar eens met een spaghettiespruitstuk, Andere nokkenasjes, kop bewerken en inlaattraject aanpakken. en DAN chippen
EGR zooi weg, secundaire luchtinjectie er ook af! Weg met die rommel.
Denk dat je dan goed op weg bent.
Alleen het monteren van een spaghetti is al een hele verbetering.
Chippen heeft weinig zin als je nix verandert aan de motor.
Begin maar eens met een spaghettiespruitstuk, Andere nokkenasjes, kop bewerken en inlaattraject aanpakken. en DAN chippen
EGR zooi weg, secundaire luchtinjectie er ook af! Weg met die rommel.
Denk dat je dan goed op weg bent.
Alleen het monteren van een spaghetti is al een hele verbetering.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Heeft dat ding geen spaghetti??!
Past een C20XE spruitstuk op een X20XE(V?)?
is het nou een x20xe of een x20xev die erin zit?
ik dacht dat een x20xev in een astra g zat nl...
Past een C20XE spruitstuk op een X20XE(V?)?
is het nou een x20xe of een x20xev die erin zit?
ik dacht dat een x20xev in een astra g zat nl...
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Sorry, is denk X20XE. Ben niet zo thuis in de ecotec motoren.
C20XE is standaard gewoon een hele goede motor. Wat laagvlieger ook zegt. Dingen hebben prettig koppelverloop, veel koppel bij lage toeren. Dit komt voornamelijk door de kleine inlaatkanalen en dus hoge gassnelheden bij lagere toeren. Dus hier niet te veel aan doen. Vaak met nokkenas wordt de powerband naar boven verlegd, dus minder prettig koppelverloop.
C20XE is standaard gewoon een hele goede motor. Wat laagvlieger ook zegt. Dingen hebben prettig koppelverloop, veel koppel bij lage toeren. Dit komt voornamelijk door de kleine inlaatkanalen en dus hoge gassnelheden bij lagere toeren. Dus hier niet te veel aan doen. Vaak met nokkenas wordt de powerband naar boven verlegd, dus minder prettig koppelverloop.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
X20XE bestaat niet jongens...
X20XEV is het. V staat voor volumemodel. Blok is veel geproduceerd en in een hoop verschillende auto's geleverd. Van Astra tot Omega.
Spaghetti van een C20XE past, maar je moet ERG veel verbouwen. Heb ik ervaring mee, viel me goed tegen
X20XEV is het. V staat voor volumemodel. Blok is veel geproduceerd en in een hoop verschillende auto's geleverd. Van Astra tot Omega.
Spaghetti van een C20XE past, maar je moet ERG veel verbouwen. Heb ik ervaring mee, viel me goed tegen
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
hmm heeft blijkbaar ook geen boordcomputer meer!!
Is dit naderhand nog in te bouwen? Met de BC bedoel ik dus zo 1 die in de GSi zit... met rijbereik etc. Mijn ecotec 1.8 heeft nl wel gewoon een BC.. en deze 2.0 ecotec weer niet :S
Moet je daarvoor een compleet andere kabelboom hebben?
Auto liep wel heel lekker moet ik zeggen, pakte veel beter op dan mn c18xe.. wat dat betreft zou ik t niet laten om toch voor een x20xev te gaan..
Alleen dan die EGR zal afgedopt moeten worden? Kan dat zomaar? Geen foutmeldingen?
Hoezo veel aanpassen voor spaghetti? Die snap ik even niet..
Je kan toch gewoon een compeet c20xe uitlaatsysteem monteren?
Is dit naderhand nog in te bouwen? Met de BC bedoel ik dus zo 1 die in de GSi zit... met rijbereik etc. Mijn ecotec 1.8 heeft nl wel gewoon een BC.. en deze 2.0 ecotec weer niet :S
Moet je daarvoor een compleet andere kabelboom hebben?
Auto liep wel heel lekker moet ik zeggen, pakte veel beter op dan mn c18xe.. wat dat betreft zou ik t niet laten om toch voor een x20xev te gaan..
Alleen dan die EGR zal afgedopt moeten worden? Kan dat zomaar? Geen foutmeldingen?
Hoezo veel aanpassen voor spaghetti? Die snap ik even niet..
Je kan toch gewoon een compeet c20xe uitlaatsysteem monteren?
Laatst gewijzigd door Baas J. op 03 apr 2008 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Boardcomputer was optie. Zul je dus andere kabelboom moeten monteren en sensoren monteren.
C20XE Spaghetti op X20XEV:
Vergeet niet dat er een andere flens op moet, C20XE flens past niet tegen de X20XEV kop.
1) Carter monteren van een C18XE plus pakking customizen. Aangezien de X20XEV andere boutgaten heeft dan de C18XE.
2) Peilstokgat prop inrammen en nieuwe cartervetilatiebuis en peilstok van een C18XE monteren
3) Katalysator aanpassen ivm andere bocht die de pijp maakt.
4) een plaatje maken om het vliegwiel af te dekken (F18+ bak)
Voordeel:
Door spaghetti te monteren ben je gelijk van de EGR en secundaire luchtinjectie af.
En natuurlijk veel beter doortrekken in toeren.
C20XE Spaghetti op X20XEV:
Vergeet niet dat er een andere flens op moet, C20XE flens past niet tegen de X20XEV kop.
1) Carter monteren van een C18XE plus pakking customizen. Aangezien de X20XEV andere boutgaten heeft dan de C18XE.
2) Peilstokgat prop inrammen en nieuwe cartervetilatiebuis en peilstok van een C18XE monteren
3) Katalysator aanpassen ivm andere bocht die de pijp maakt.
4) een plaatje maken om het vliegwiel af te dekken (F18+ bak)
Voordeel:
Door spaghetti te monteren ben je gelijk van de EGR en secundaire luchtinjectie af.
En natuurlijk veel beter doortrekken in toeren.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
wat een verhalen over die motor.
u neemt een C20Xe oude type!
totaal revisie en koppie bewerken nokken assies doen
en chippen
klaar € 2500,- incl blok verder
u neemt een C20Xe oude type!
totaal revisie en koppie bewerken nokken assies doen
en chippen
klaar € 2500,- incl blok verder
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Marcel bedankt, ik weet genoeg.. (helaas).Boardcomputer was optie. Zul je dus andere kabelboom moeten monteren en sensoren monteren.
C20XE Spaghetti op X20XEV:
Vergeet niet dat er een andere flens op moet, C20XE flens past niet tegen de X20XEV kop.
1) Carter monteren van een C18XE plus pakking customizen. Aangezien de X20XEV andere boutgaten heeft dan de C18XE.
2) Peilstokgat prop inrammen en nieuwe cartervetilatiebuis en peilstok van een C18XE monteren
3) Katalysator aanpassen ivm andere bocht die de pijp maakt.
4) een plaatje maken om het vliegwiel af te dekken (F18+ bak)
Voordeel:
Door spaghetti te monteren ben je gelijk van de EGR en secundaire luchtinjectie af.
En natuurlijk veel beter doortrekken in toeren.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.