8v vs 16v
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
8v vs 16v
Hier ben ik nogmaals :p
In de zoektocht naar een GSI ben ik op 2 interessante koopjes gestoten...
Een zwarte GSI 2l 8v met 204000km, gekeurd, geen roest.
link
En een blauwe GSI 2l 16v met 215000km, gereviseerde motor, maar wel met roest aan de kassen en tankdop...
link
Het prijsverschil bedraagt 50€ tussen de 2 wagens, en ze zijn beiden van 92'
Nu vraag ik mij af wat de beste koop zou zijn? De 8v, of de 16v?
In de zoektocht naar een GSI ben ik op 2 interessante koopjes gestoten...
Een zwarte GSI 2l 8v met 204000km, gekeurd, geen roest.
link
En een blauwe GSI 2l 16v met 215000km, gereviseerde motor, maar wel met roest aan de kassen en tankdop...
link
Het prijsverschil bedraagt 50€ tussen de 2 wagens, en ze zijn beiden van 92'
Nu vraag ik mij af wat de beste koop zou zijn? De 8v, of de 16v?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Ik zou voor de 8v gaan. Originele filterbak er in en gaan met dat ding.
16v vind ik veel te duur aangezien er nog zoveel werk aan zit.
Reken er op dat je daar ook nog minimaal 3000 euro voor kwijt ben.
Achterscherm is 378 euro en dorpel 138 euro. En dat nog is 2X.
Inlassen en het zooitje nog laten spuiten
16v vind ik veel te duur aangezien er nog zoveel werk aan zit.
Reken er op dat je daar ook nog minimaal 3000 euro voor kwijt ben.
Achterscherm is 378 euro en dorpel 138 euro. En dat nog is 2X.
Inlassen en het zooitje nog laten spuiten
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
8V en 16V zijn beide zeer goede motoren. 8V motoren hebben minder problemen dan 16 klappers (mijn ervaring), staat tegenover dat een 16V een totaal andere motor is dan een 8V. Een van de beste motoren die opel ooit gemaakt heeft. 16V cilinderkoppen kunnen scheuren (welke kop ook niet?) maar vooral bij de KS serie kwam het te vaak voor. Verder tikkende klepstoters bij een 16V, niet erg als het niet alsmaar doortikt...xrd schreef:Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de motoren?
Persoonlijk zou ik geduld hebben en een betere 16V kopen... Zonder werk eraan krijg je zo'n auto echter niet.
Ojah, er staat dat de motor volledig gereviseerd. Dat is in mijn ogen nieuwe lagers, nieuwe zuigers (dus niet alleen zuigerveren), nieuwe kleppen, klepseals en alle andere afdichtingen. Is dit niet allemaal vervangen is het een deelrevisie (9 van de 10x is alleen de kop eraf geweest, beetje gepoetst en met een knikkerbusje rond geweest en een paar keeringen vervangen.)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Bijkomend voordeel van een C20NE (8V) t.o.v. een C20XE (16V) is dat ie minder duur is in onderhoud.
Het rijplezier met een 8V is groot, met een 2.0 16V enorm. In die orde moet je het zien.
Het rijplezier met een 8V is groot, met een 2.0 16V enorm. In die orde moet je het zien.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
of een 8v kopen met geweldig goed uiterlijk, harde schermen etc
en later een motorombouw doen naar 20xe of v6
tenminste, als er geen goede 20xe te vinden is. beetje apart Baas J kan ook al niks vinden
op marktplaatst staan er toch zat? of is de helft te duur en de andere helft verrot ?
en later een motorombouw doen naar 20xe of v6
tenminste, als er geen goede 20xe te vinden is. beetje apart Baas J kan ook al niks vinden
op marktplaatst staan er toch zat? of is de helft te duur en de andere helft verrot ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=40245283
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=40611851
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=32332023
Is dat watttt?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=40611851
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... d=32332023
Is dat watttt?
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 01 apr 2008 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn