uitlaatspruitstuk pakking vervangen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
uitlaatspruitstuk pakking vervangen
ik stond laatst bij de Mac raam open, bestelling doorgeven, telkens als ik een beetje gas gaf hoorde ik eerst een korte sis, daarna pas uitlaatgeluid.
jaja ik weet, geluiden zijn niet na te doen met typen .
in ieder geval, ik gok dat me uitlaat ergens lek is en hierdoor wil ik de spruitstukpakking vervangen.
kan ik deze 4 bouten zo loshalen, spruitstuk opzij schuiven en pakking vervangen, daarna moeren vastdraaien en klaar?
lijkt me van wel?
moeren nog op bepaalde spanning/momentsleutel ( of gewoon loeivast)
er komt binnenkort al een nieuwe kat + middendemper onder met pakkingen en klemmen dus daar gaat het niet aan liggen
tips trucs, kom maarrrrr
jaja ik weet, geluiden zijn niet na te doen met typen .
in ieder geval, ik gok dat me uitlaat ergens lek is en hierdoor wil ik de spruitstukpakking vervangen.
kan ik deze 4 bouten zo loshalen, spruitstuk opzij schuiven en pakking vervangen, daarna moeren vastdraaien en klaar?
lijkt me van wel?
moeren nog op bepaalde spanning/momentsleutel ( of gewoon loeivast)
er komt binnenkort al een nieuwe kat + middendemper onder met pakkingen en klemmen dus daar gaat het niet aan liggen
tips trucs, kom maarrrrr
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
vast is vast.. niet loeivast. als ze afbreken dan ben je het mannetje...
ik had hem zelf helemaal los gemaakt, zodat ik de oude pakking goed kon verwijderen, en je spruitstuk zit ook onderaan je blok vast met een beugel. Die moet je ook losmaken. (in mijn geval c2.0ne)
als je toch je kat gaat vervangen dan zal ik alles in 1 keer doen. en nieuwe pakkingen regelen. Die passen op je KAT! en natuurlijk op je spruitstuk.
succes
ik had hem zelf helemaal los gemaakt, zodat ik de oude pakking goed kon verwijderen, en je spruitstuk zit ook onderaan je blok vast met een beugel. Die moet je ook losmaken. (in mijn geval c2.0ne)
als je toch je kat gaat vervangen dan zal ik alles in 1 keer doen. en nieuwe pakkingen regelen. Die passen op je KAT! en natuurlijk op je spruitstuk.
succes
C20NE
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Spruitstuk zit niet met 4 bouten maar met 10 kopermoeren vast. Zijn iets conisch, waardoor ze zelfborgend zijn. Kun je het beste gelijk even nieuwe voor halen bij de dealer.
Verder moet je je spruitstuk losmaken van de kat en van het steunpunt onder het blok. Anders krijg je em er niet af. Hij moet namelijk een stuk naar je radiateur toe om em over de tapeinden heen te kunnen werken. Het beste kun je de fan van je radiateur even loskoppelen en verwijderen, dan heb je wat meer ruimte.
Verder moet je je spruitstuk losmaken van de kat en van het steunpunt onder het blok. Anders krijg je em er niet af. Hij moet namelijk een stuk naar je radiateur toe om em over de tapeinden heen te kunnen werken. Het beste kun je de fan van je radiateur even loskoppelen en verwijderen, dan heb je wat meer ruimte.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik heb het laatst ook zelf gedaan, bij een 1816v..
voor die tijd motor goed laten warm lopen zodat je de bouten makkelijker los kan krijgen omdat ze uitgzet zijn,
mijn flens van de kat is vrij dun dus heb ik de uitlaat bij de voorbuis losgehaald van het spruitstuk ,
daarna de spruitstuk los, nieuwe pakking drr tussen,gelijk voorbuispakking vervangen. en gelijkmatig aandraaien!:P
voor die tijd motor goed laten warm lopen zodat je de bouten makkelijker los kan krijgen omdat ze uitgzet zijn,
mijn flens van de kat is vrij dun dus heb ik de uitlaat bij de voorbuis losgehaald van het spruitstuk ,
daarna de spruitstuk los, nieuwe pakking drr tussen,gelijk voorbuispakking vervangen. en gelijkmatig aandraaien!:P
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ja die bedoel ik ook eigelijkRedBill schreef:Zitten verder nergens pakkingen tussen.
tussen spruitstuk en kat zit een staaldraad gevlochten afdichtring, tussen kat en middendemper idem.
die zal ik deze week eens halen, misschien ook een nieuwe middendemper, eerst eens kijken in welke staat de huidge is.
zaterdag erop klussen
EN, ik ga eric botman eens bellen, die woont een paar straten verder
hij heeft een eigen zaak met tunen en afstellen met rollenbank
eens horen hoeveel een paar runs kosten, misschien kan ik nog wat vrienden optrommelen zodat het goedkoper wordt
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ervaring mee ? hij gaat weleens naar autocrosses en circuits.
maar om het verschil te meten met en zonder kat maakt het eigelijk niet uit of die bank niet klopt, foutief voor en foutief erna, het verschil is kloppend
meer geinteresseerden om voor 35,- te runnen ?
maar om het verschil te meten met en zonder kat maakt het eigelijk niet uit of die bank niet klopt, foutief voor en foutief erna, het verschil is kloppend
meer geinteresseerden om voor 35,- te runnen ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
op meetings misschien, maar dat zal ook wel meevallen
ik neem aan dat in zn bedrijf met motoren afstellen etc die bank wel goed moet zijn.
ik ga er iig wel voor en bel hem vrijdag voor een afspraak en zorg dat die bank goed is afgesteld
AnDeRs GaAt iE KlApPuH KrIjGeN
ik neem aan dat in zn bedrijf met motoren afstellen etc die bank wel goed moet zijn.
ik ga er iig wel voor en bel hem vrijdag voor een afspraak en zorg dat die bank goed is afgesteld
AnDeRs GaAt iE KlApPuH KrIjGeN
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi