Remmen Calibra Turbo - update 23-10
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Bij mij was het de laatste keer ook gelijk goed, is heel verschillend, geen flauw idee waar het aan ligt.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
OK, opgelost.
Ik had nieuwe blokken / schijven / klauwen
Geen centreerringen
De blokken waren niet 100% goed voor de klauwen en door verkeerde montage van de blokken zijn de schijven dus krom geraak, ze remden immers alleen op de buitenste 3 cm. Door extreme hitte vorming zijn de schijven zo krom als een hoepel geraakt, al kon je dat niet zien aan de buitenkant.
Door het ontbreken van centreerringen was het feest compleet.
Terug naar de winkel gegaan, nieuwe schijven geclaimt omdat ik de verkeerde blokken had meegekregen. Schijven gekregen.
Nieuwe schijven erop + setje centreerringen van Mtech..
Mn auto remt perfect!
Eind goed, al goed
Ik had nieuwe blokken / schijven / klauwen
Geen centreerringen
De blokken waren niet 100% goed voor de klauwen en door verkeerde montage van de blokken zijn de schijven dus krom geraak, ze remden immers alleen op de buitenste 3 cm. Door extreme hitte vorming zijn de schijven zo krom als een hoepel geraakt, al kon je dat niet zien aan de buitenkant.
Door het ontbreken van centreerringen was het feest compleet.
Terug naar de winkel gegaan, nieuwe schijven geclaimt omdat ik de verkeerde blokken had meegekregen. Schijven gekregen.
Nieuwe schijven erop + setje centreerringen van Mtech..
Mn auto remt perfect!
Eind goed, al goed
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Klopt... al zul je dat niet merken denk ik
Toch had ik verwacht dat bij "zachtjes" het pedaal aanraken de auto al fors zou afremmen.. dit is nog steeds niet het geval.
Als ik bijvoorbeeld de corsa c 2002 van mn meisje pak of de peugeot 306 van 'r moeder dan merk ik dat bij lichte aanraking de auto toch al merkbaar (in je lijf) afremt. Ga je harder trappen dan gaan ze pas echt hard remmen.
Mn astra remt nu beter dan eerst...zeker als je even een tik op het pedaal geeft... toch is het gevoel van echt "aangrijpen" niet aanwezig.. ligt dit aan de rembekrachtiger?
Toch had ik verwacht dat bij "zachtjes" het pedaal aanraken de auto al fors zou afremmen.. dit is nog steeds niet het geval.
Als ik bijvoorbeeld de corsa c 2002 van mn meisje pak of de peugeot 306 van 'r moeder dan merk ik dat bij lichte aanraking de auto toch al merkbaar (in je lijf) afremt. Ga je harder trappen dan gaan ze pas echt hard remmen.
Mn astra remt nu beter dan eerst...zeker als je even een tik op het pedaal geeft... toch is het gevoel van echt "aangrijpen" niet aanwezig.. ligt dit aan de rembekrachtiger?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Dat doet het nooit, dr zit gewoon een dikke zuiger in die eerst niet veel doet tot je er meer kracht op zet dan is het ineens wammm remmuh
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
LOL, ja dat bedoelde ik!dr zit gewoon een dikke zuiger in die eerst niet veel doet tot je er meer kracht op zet dan is het ineens wammm remmuh
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Die nieuwe wagens hebben allemaal een heel andere rembekrachtiger. (Vaak ook een stuk minder goed doseerbaar). Als je dat effect dus wilt krijgen wat jij bedoelt moet je je rembekrachtiging en hoofdremcilinder vervangen denk ik.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
even een ouwe topic terug halen om geen nieuwe aan te maken
Ik heb dit even gelezen, maar ik kom nergens tegen of de achter schrijven ook vervangen dienen te worden met calibra 4x100 schrijven en calibra klauwen, (of is de achterremmerij van een calibra hetzelfde als van de astra?)
@ Marty
(Bijv. er is tot je beschikking een FN57 set, maar je gebruikt 284mm schrijven, en ook de remblokken die eigelijk op een FN54 horen)
@Rallyastra
@Bartje
@oenatje
@GrinX
@Rallyastra
@Baas J.
en voor de andere die ik vergeten ben wees vrij om te vermelden wat jij precies onder je auto hebt hangen aan remmerij! Calibra kit, of Gerling kit of misschien wat anders?...[/quote]
Ik heb dit even gelezen, maar ik kom nergens tegen of de achter schrijven ook vervangen dienen te worden met calibra 4x100 schrijven en calibra klauwen, (of is de achterremmerij van een calibra hetzelfde als van de astra?)
@ Marty
kan je ook 284mm op een FN57 monteren zonder problemen, en dezelfde blokken gebruiken als je op een FN54 zou gebruiken?1) Calibra Turbo.
284/288 x 24 mm
Het monteren van de remklauwen van de Calibra turbo kan zonder enige aanpassing en is "plug & play"
Voor deze remmenset moeten schijven van 284 of 288 mm gemonteerd worden afhankelijk van het klauw type:
FN54= klauw voor 284mm
FN57= klauw voor 288mm
(Bijv. er is tot je beschikking een FN57 set, maar je gebruikt 284mm schrijven, en ook de remblokken die eigelijk op een FN54 horen)
welke lichtelijke aanpassingen bedoel je?2)Girling Omega A 3.0
298 x 28 mm
Om de Girling klauwen van de Omega A te kunnen monteren dienen deze lichtelijk te worden aangepast.
Voor deze remmenset moeten schijven van 298 x 28 mm gemonteerd worden
@Rallyastra
zijn er nog verschillende ferrodo blokken? bijv. afwijkende maten t.o.v. de remklauwen FN54 of FN57? of is het 1 maat ferrodo daarvoor?Bestel even Ferrodo premier remblokken voor de Calibra turbo, die heb ik er ook op zitten met de meriva schijven past 100% had zelfs nog ruimte over.
@Bartje
kan je een kleine beschrijving geven van welke calibra klauwen (FN54 / FN57), welke remblokken, en welk type brembo schrijven 284 of 288 mm .. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?Ik heb voor mijn setje Meriva schijven van Brembo 90euro betaald, 2 stuks dus..
@oenatje
kan je een kleine beschrijving geven van welke calibra klauwen (FN54 / FN57), welke remblokken, en welk type/merk schrijven.. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?Baas J. schreef:
.......
nee 4 gaats schijven cali turbo 284x25mm
@GrinX
kan je een kleine beschrijving geven van welke Girling klauwen (weet niet of er meerdere types zijn) eventuele aanpassingen, welke remblokken, en misschien welk type Girling schrijven.. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?Ik heb dat destijds ook gehad met mijn Girling ombouw.
@Rallyastra
kan je een kleine beschrijving geven van welke Girling klauwen (weet niet of er meerdere types zijn) en enventuele aanpassingen, welke remblokken, en misschien welk type Girling schrijven.. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?Altijd even met zn 2en ontluchten maar dat heb je vast ook wel gedaan. Rem ze nou maar gewoon eens in. Mijn girlings werkten in het begin nog slechter als mn originele remmen, .....
@Baas J.
zo nu samengevat, wat heb je er nu allemaal onder zitten? Of had je je auto j.l. verkocht?Ja Meriva schijven passen perfect nu.... de schijven die mtech levert voor Opel, 284 x 24 zijn nl ook 60mm binnenmaats
en voor de andere die ik vergeten ben wees vrij om te vermelden wat jij precies onder je auto hebt hangen aan remmerij! Calibra kit, of Gerling kit of misschien wat anders?...[/quote]
C20NE
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Is geen noodzaak. Heb zelf m'n GSi achterremmerij er ook nog op zitten...QuerulouS schreef:Ik heb dit even gelezen, maar ik kom nergens tegen of de achter schrijven ook vervangen dienen te worden met calibra 4x100 schrijven en calibra klauwen, (of is de achterremmerij van een calibra hetzelfde als van de astra?)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Ik rijd nu met Calibra FN54 turbo klauwen met Meriva 280mm schijven en Mtech centreerringen. (20,-).
De ellende werd veroorzaakt doordat ik de verkeerde remblokken had meegekregen, en daar heb ik een poos mee lopen klooien. Dit is toen verholpen (garantiewerk) en nu remt het perfect. Ik heb trouwens ook gewoon mn originele remmen achter, wel Mtech geboorde schijven overigens.
De ellende werd veroorzaakt doordat ik de verkeerde remblokken had meegekregen, en daar heb ik een poos mee lopen klooien. Dit is toen verholpen (garantiewerk) en nu remt het perfect. Ik heb trouwens ook gewoon mn originele remmen achter, wel Mtech geboorde schijven overigens.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.