Stationair trillen
Stationair trillen
Mijn auto, en blijkbaar van meer mensen hier, trilt erg als ie stationair loopt. Mn gsi loopt dan 900t.. wat normaal is. Toch begint alles te resoneren en soms irritant te trillen. Heb geprobeerd met de stelschroef op t gasklephuis de auto wat harder te laten lopen, wat werkt, maar dan wil ie nog wel es gaan schommelen in toeren.
Is dit een kwestie van versleten motorrubbers of.... kan dit opgelost worden? De 2de gsi die ik ooit had had dit NIET, die trilde helemaal niks.
Is dit een kwestie van versleten motorrubbers of.... kan dit opgelost worden? De 2de gsi die ik ooit had had dit NIET, die trilde helemaal niks.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Had ik ook, maar nu na de motorombouw nog totaal geen last van gehad!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Geen idee ik heb die auto hier niet.
Maar dit is al de tweede die aan zo'n schroefje draait.
We zijn bij Opel al geruime tijd van de carburtateurs af! Is electronisch. Een geavanceerd motormanagementsysteem. Werkt met gecalibreerde waarden. Daar rekent ie mee. Hij heeft een bepaalde basisafstelling die ingeprogrammeerd is. Ga je nu die basiswaarde veranderen dan is de uiteindelijke berekening die de computer maakt niet goed meer!!
Als het goed is zat er ook borglak aan!
Probleem is, juiste positie is niet meer terug te vinden en of in te leren, dit is gacalibreerd in de fabriek. Na verloop van tijd kan er problemen optreden en daarvan is de oorzaak niet terug te vinden!
We hebben computers, stationair toerental afregelen doen we met de.......computer. Niet met de schroevedraaier!
Tis geen brommer.
oorzaak kan van alles van zijn, Moet gewoon naar gezocht worden.
Toerental omhoog zetten kan helpen, maar is geen oplossing natuurlijk.
Is dekmantel.
Maar dit is al de tweede die aan zo'n schroefje draait.
We zijn bij Opel al geruime tijd van de carburtateurs af! Is electronisch. Een geavanceerd motormanagementsysteem. Werkt met gecalibreerde waarden. Daar rekent ie mee. Hij heeft een bepaalde basisafstelling die ingeprogrammeerd is. Ga je nu die basiswaarde veranderen dan is de uiteindelijke berekening die de computer maakt niet goed meer!!
Als het goed is zat er ook borglak aan!
Probleem is, juiste positie is niet meer terug te vinden en of in te leren, dit is gacalibreerd in de fabriek. Na verloop van tijd kan er problemen optreden en daarvan is de oorzaak niet terug te vinden!
We hebben computers, stationair toerental afregelen doen we met de.......computer. Niet met de schroevedraaier!
Tis geen brommer.
oorzaak kan van alles van zijn, Moet gewoon naar gezocht worden.
Toerental omhoog zetten kan helpen, maar is geen oplossing natuurlijk.
Is dekmantel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Geen antwoord op mn vraag.
WEER zo'n mafkees die eerst meet hoe hoog de gasklep stond...
Niet iedereen is achterlijk hier Marcel.
Natuurlijk weet ik dat t niet de manier is, het was even een makeshift oplossing.
WEER zo'n mafkees die eerst meet hoe hoog de gasklep stond...
Niet iedereen is achterlijk hier Marcel.
Natuurlijk weet ik dat t niet de manier is, het was even een makeshift oplossing.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Je weet dat het niet de manier is zeg je.
Waarom doe je het dan.
Even met de pjoeter een getalletje invoeren is minder werk dan aan een verzegelde schroef te draaien.
Als ik ooit zo'n auto krijg voor storing gaat er gewoon eerst een nieuw gasklephuis op. En dan maar eens kijken wat het probleem nou was.
Waarom doe je het dan.
Even met de pjoeter een getalletje invoeren is minder werk dan aan een verzegelde schroef te draaien.
Als ik ooit zo'n auto krijg voor storing gaat er gewoon eerst een nieuw gasklephuis op. En dan maar eens kijken wat het probleem nou was.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Yep, en zo krijg je de peperdure rekeningen.
Anyway, auto loopt gewoon goed, dat is t probleem ook helemaal niet.
Ik vraag me gewoon af of er sommige rubbers versleten zijn o.i.d.
Anyway, auto loopt gewoon goed, dat is t probleem ook helemaal niet.
Ik vraag me gewoon af of er sommige rubbers versleten zijn o.i.d.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Ik had toen een vette wagie man.hermanV6 schreef:de carburateur.... waar is die mooie tijd gebleven, lekker het mengsel rijker zettenGSi Twente schreef:Ach Marcel, het is toch stiekum een carburateur...Laagvlieger schreef:WEER zo'n mafkees die aan de geborgde basisafstelling schroef gaat draaien
Die was echt PRO_STREET !
Die had dan zo'n knop man, daar moest je aantrekken
En dan kon je dah regeluh bv bij starten man !
eChT WaAr ! Met dat ding naast je stuur !
MADDERFAKKING VET
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Is dat een trend tegenwoordig?
Die botte hasses niet te willen gebruiken?
Man man, Marcel geeft een overduidelijke reactie waarom je er niet aan moet komen, en dan nog stront in de oren hebben, en er aan gaan klooien....
Die botte hasses niet te willen gebruiken?
Man man, Marcel geeft een overduidelijke reactie waarom je er niet aan moet komen, en dan nog stront in de oren hebben, en er aan gaan klooien....
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Een ander blok helpt ook, voor als je het niet kan vinden
als het fatsoenlijk ingebouwd is natuurlijk
als het fatsoenlijk ingebouwd is natuurlijk
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
@ BaasJ.
En die peperdure rekening heb je dan zelf veroorzaakt.
Wat je in elke geval moet doen is je complete inlaatsysteem onderzoeken op luchtlekken. Toevallig had ik laatst een ecotec met een luchtlek in de rembekrachtiger. Kan je blok ook gaar van lopen. Gewoon alles stuk voor stuk afdoppen desnoods om te kijken of het er beter van wordt.
@Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.
En die peperdure rekening heb je dan zelf veroorzaakt.
Wat je in elke geval moet doen is je complete inlaatsysteem onderzoeken op luchtlekken. Toevallig had ik laatst een ecotec met een luchtlek in de rembekrachtiger. Kan je blok ook gaar van lopen. Gewoon alles stuk voor stuk afdoppen desnoods om te kijken of het er beter van wordt.
@Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
liever niet aan draaien neem ik aan, tenzij ik de oude stand afteken en dan iets terug draai? ecu resetten en proberenLaagvlieger schreef: @Roy. Durf zo niet te zeggen of je de M2.5 zo lager kan laten zetten.
Zal ik me keer even in moeten verdiepen. M2.5 heeft nog wel een CO schroef op de luchtmassameter. Vandaar.
maar ik weet het antwoord al: het is GEEN carburateur
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi