Mooi dat ie de ombouw netjes vond.
En ook sympathiek van hem!
Betreft die slurptax, wanneer je kentekenonderzoek laat doen ligt het puur aan je bouwjaar.
1e maand 2008 = no slurptax.
Voor nieuwe 1e registraties (DUS NIET VOOR AUTO'S MET REGISTRATIE VAN VOOR 01-02-2008!!) vanaf ingangsdatum:
nieuw BPM tarief per 1-2-2008 42,3% van de Netto Catalogus Prijs -/+ te bijbehorende bonussen en malussen.
per 1-2-2008 de CO2 toeslag/korting ("slurptax") voor NIEUWE auto's / 1e registraties v.a. 01-02-2008
per 1-4-2008 de Fijnstof toeslag/korting ("roettax") voor NIEUWE auto's / 1e registraties v.a. 01-02-2008
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Ja maar op de administratie zitten zo vaak mensen die denken dat ze met creatieve bezigheidstherapie aan de gang zijn i.p.v. overtypen wat er staat.
Dat gebeurt bv continu bij mijn naam, hun weten dat altijd beter dan ikzelf schijnbaar.
Wat een streek zeg.
Beter dat ze het herstellen, maar dit vind ik een beetje een "eerst zien dan geloven" situatie
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Nee, ik moet eerst de papieren nog in de brievenbus krijgen, dan moet ik weer naar het keuringsstation, vervolgens de papieren weer inleveren, dan aangeven wat de juiste handelsbenaming is en dan weer afwachten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Nou, zojuist weer even bij de RDW geweest met alle papieren en de juiste handelsbenaming op papier uitgeschreven. Maar die baliepik mocht het niet veranderen zonder het papier waarop de keurmeester het had aangegeven. Laat dat papier nu niet in het digitale dossier zitten (terwijl ik het zelf gezien heb) en laat de monteur nu vandaag daar ook niet aan het werk zijn.
Kan ik dus morgen weer heen om de Monteur het nog een keer goed op te laten schrijven zodat het alsnog aangepast kan worden.
Pffff... wat een ellende weer. Ik haat bureaucratie!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Tja... zou eigenlijk wel moeten inderdaad. Gisteren ben ik er in mijn pauze even heen geweest, omdat ik toch in Arnhem was. Vandaag zit ik in Nijmegen en ga ik er eind van de ochtend maar langs, en werk ik later verder in ons kantoor in Arnhem, omdat ik daar eind van de middag toch een afspraak heb. Werk dan gewoon even wat langer door. Gelukkig ben ik daar erg vrij in.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Hmmm... net terug van wederom een bezoek aan de RDW. Pfff, dat wordt nog lastig begreep ik. De kwaliteitscontrole had de Monteur op de vingers getikt over de wijze van mutatie van de handelsbenaming.
Hij liet me een werkinstructie zien waarin aangegeven stond dat bij motorwijziging alleen de basisbenaming overgenomen mocht worden. Dus ik met hem in discussie over of GSI bij de basisbenaming hoort of dat dat slechtst ASTRA is.
Maar goed hij was wel bereid om voor mij zijn best te gaan doen, om er toch ASTRA GSI van te maken in plaats van ASTRA. Maar ik weet dus nog niets zeker.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Wat een sukkels, de weten bij de RDW hun eigen regels niet eens. Er is een type goedkeuring voor, dus je neemt automatisch die type goedkeuring over met die handels benaming !
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.