stuurbekrachtigingspomp kapot
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
stuurbekrachtigingspomp kapot
Hij heeft vandaag de geest gegeven. Hoorde wat geschreeuw onder de motorkap, dus ik kijk... hoorde eerst allemaal geknars/gepiep... daarna zag ik zelf ijzervijzel uit de as komen. Hoe kan ik die pomp makkelijk demonteren, d.w.z. de olie eruit halen?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Heb eventueel nog wel een pomp liggen voor je, multi of v snaar.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Als in je pomp een aantal draaiende delen kapot is (bijvoorbeeld een éénrichtingklep, en je gaat nu sturen, dan komt de olie die nog in de cilinders zit onder druk te staan. Die olie zoekt dan de weg van de minste weerstand, in dit geval het gaatje in je reservior.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
zoiets dacht ik al, maar die pomp... hoe tap ik de olie dan uit het systeem?RedBill schreef:Als in je pomp een aantal draaiende delen kapot is (bijvoorbeeld een éénrichtingklep, en je gaat nu sturen, dan komt de olie die nog in de cilinders zit onder druk te staan. Die olie zoekt dan de weg van de minste weerstand, in dit geval het gaatje in je reservior.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Slangen loskoppelen van de pomp. Dop van je reservoir af en de zwaartekracht zijn werk laten doen.
Daarna goed doorspoelen. Misschien heeft één van de monteurs hier wel een tip hoe je dat het beste kunt aanpakken.
Daarna goed doorspoelen. Misschien heeft één van de monteurs hier wel een tip hoe je dat het beste kunt aanpakken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
pomp is eraf, wat een klotewerk (bewijst maar weer.. goed gereedschap...).
Hoe kan ik controleren of de pomp kapot is en wat er kapot is?
Hoe kan ik controleren of de pomp kapot is en wat er kapot is?
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 24 jan 2008 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Gewoon die hele pomp weggooien, andere er op en kaar.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Dan nuttig ik bij deze dit topic ook gelijk tot het stellen van de volgende nOOb vraag...
Hoe werkt dit pompsysteem precies?
ik snap dat de pomp zelf wordt aangedreven door de krukas, dan pompt hij olie door de slangen. Waar gaat dit heen, hoe wordt deze druk overgebracht naar het stuurmechanisme?
Hoe werkt dit pompsysteem precies?
ik snap dat de pomp zelf wordt aangedreven door de krukas, dan pompt hij olie door de slangen. Waar gaat dit heen, hoe wordt deze druk overgebracht naar het stuurmechanisme?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Er zit in je stuurhuis een orbitrol. Voor de werking: Lees dit pdf document maar eens.
Die bepaalt hoeveel olie er naar je stuurcilinders gaat. Door de oliedruk van de stuurbekrachtiging wordt het sturen lichter. Dat even in het kort... De rest is een ingewikkeld hydrostatisch verhaal...
Die bepaalt hoeveel olie er naar je stuurcilinders gaat. Door de oliedruk van de stuurbekrachtiging wordt het sturen lichter. Dat even in het kort... De rest is een ingewikkeld hydrostatisch verhaal...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
dank je!RedBill schreef:Er zit in je stuurhuis een orbitrol. Voor de werking: Lees dit pdf document maar eens.
Die bepaalt hoeveel olie er naar je stuurcilinders gaat. Door de oliedruk van de stuurbekrachtiging wordt het sturen lichter. Dat even in het kort... De rest is een ingewikkeld hydrostatisch verhaal...
weer wat wijzer.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer: