Ivonne is back

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ehm, jongetjes, laatste bericht van Ivonne dateert van 7 november 2007 hoor... :shock: :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Pinda-Gsifreak
forum-gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jan 2007 13:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Pinda-Gsifreak »

Blitzkrieg schreef:Hallo welkom terug, was jou vr6 een uitvoering met verdeelkap of dis?
Theo Gsi schreef:corrado is ook 100kg zwaarder dan de kadett ;)
Ik denk wel ietsje meer kadett 16v weegt 960-980 kg, mijn golf vr6 woog al 1130 als ik het goed heb.

En mijn ervaring met vr6 is, heb dezelfde vr6 gereden als maartje (was volgens de vorige eigenaar gechipt) op de snelweg is het leuk en loopt makkelijk 240 + op de teller maar is geen stop/verkeers-licht sprinter een C20xe loopt veel aggresiever naar mijn mening
dat is zeker waar,

in die tijd dat de kadett weg is en al op gang is,
moet die VR6 nog op gang komen.
Astra Gsi 16V
Calibra 4x4 Turbo
Kadett gsi 16v
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

VR6 gaat EXACT gelijk op tot 140.
Hogere snelheden bij 170 ofzo, ga je meteen verliezen.
Golf III 2.0 16V win je, echter:

een Golf III GTI16V met 150 Pk, gaat bij 180 km/h naar 220 km/h EXACT net zo hard op. Verrassing he.

Ene is een hoge toerenblok, wat als je wilt winnen pizza koppelingen en diafragma veren sloopt, de ander is een roffelend koppelblok dat een caravan de berg in trekt. Maar der zijn veel mythes over.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Corrado VR6 met 2.9 win je voor geen meter van iemand die net als jij ook paar 1000 toeren derop zet en koppeling laat klappen. BWAAAAAP versus ROFFEL. Zo'n ding heeft veel meer koppel, en 40 Pk meer, maar die Pk's zijn meer 'voor later'.

Mooie wagens, Corrado VR6en, Kadetten zijn licht, maar een standaard C20XE Kadett wint echt niet met zelfde bestuurder.
Een Golf III 2.8 VR6 gaat vol derop op sprint, exact even hard. Erna ga je lekker wegwaaien met je C20XE.
Gebruikersavatar
Pinda-Gsifreak
forum-gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jan 2007 13:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Pinda-Gsifreak »

pluggie schreef:Corrado VR6 met 2.9 win je voor geen meter van iemand die net als jij ook paar 1000 toeren derop zet en koppeling laat klappen. BWAAAAAP versus ROFFEL. Zo'n ding heeft veel meer koppel, en 40 Pk meer, maar die Pk's zijn meer 'voor later'.

Mooie wagens, Corrado VR6en, Kadetten zijn licht, maar een standaard C20XE Kadett wint echt niet met zelfde bestuurder.
Een Golf III 2.8 VR6 gaat vol derop op sprint, exact even hard. Erna ga je lekker wegwaaien met je C20XE.
this jammer dat die kadett gsi er niet meer is,

anders had ik je echt uitgenodigd :wink:

kijk ik zeg niet dat de gsi op lange afstand sneller is,

maar met sprinten tot 200 redde die corrado het niet, daarom was die jongen ook erg verbaasd,omdat hij normaal al die 16kleppers eruit trok
Astra Gsi 16V
Calibra 4x4 Turbo
Kadett gsi 16v
Plaats reactie